مواردی که به صاحبان مشاغل کمک می کند نرخ پاسخگویی به نظرسنجی آنلاین را بالا ببرند

در این مقاله قصد داریم که با ارائه راهکارهایی کمک کنیم تا روش مناسب برای طراحی نظرسنجی آنلاین خود را انتخاب کرده و نرخ پاسخ دهی را افزایش دهید.

 افزایش نرخ پاسخ دهی به نظرسنجی آنلاین

جمع آوری بازخورد از طریق نظرسنجی آنلاین می تواند به صاحبان مشاغل در درک هر چه بهتر مشتریان و همچنین کارمندان کمک کند. ممکن است بخواهید سطح رضایت مشتریان خود را از کیفیت محصول یا خدمت ارائه شده بدانید و یا  از طرفی این موضوع که کارمندان شما در محیط کاری چگونه تطبیق پیدا می کنند نیز ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد.

افزایش نرخ پاسخ دهی به نظرسنجی آنلاین
افزایش نرخ پاسخ دهی به نظرسنجی آنلاین

کیفیت نظرسنجی آنلاین طراحی شده به منظور دریافت پاسخ هایی مناسب، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین شما می توانید با گذاشتن وقت کافی برای طراحی پرسشنامه آنلاین مناسب، بازخورد و نظر مشتریان خود را به دست آورید که این موضوع به شما اجازه می دهد گامهای ضروری برای رسیدن به اهدافتان بردارید.

نرخ پاسخ گویی به نظرسنجی آنلاین، یک شاخص بسیار مهم در سنجش کیفیت نظرسنجی طراحی شده شما به حساب می آید. اگر پاسخ دهی مناسبی به نظرسنجی شما اتفاق نیافتد، این نشان دهنده بی تاثیر بودن نظرسنجی طراحی شده شماست.

بنابراین نظرسنجی های خوش ساخت، داده های غنی تر و مفیدی را ارائه می دهند. چالشی که در این میان وجود دارد این است که شما بتوانید مخاطبان خود را به خوبی درگیر سازید. عدم مشارکت مخاطبان، حفظ هویت افراد و نیز طولانی بودن نظرسنجی ها از جمله معدود مسائلی است که اغلب باعث می شود از به پایان رساندن نظرسنجی چشم پوشی کنند. نکات گفته شده در این مقاله، می تواند نرخ پاسخ دهی را افزایش دهد:

  • نظرسنجی خود را تا حد امکان کوتاه کنید.

    نظرسنجی های طولانی وقت پاسخگو را در نظر نمی گیرند و بخصوص وقتی نظرسنجی از سوالات غیرضروری و تکراری ساخته شده باشد. بنابراین با در نظر گرفتن اهداف پرسشنامه آنلاین، نظرسنجی ها را مختصر و دقیق طراحی کنید.

  • نظرسنجی ها را برای مخاطبان خود جذاب کنید.

    هنگام طراحی پرسشنامه، همیشه پاسخگوهایتان را در ذهنتان در نظر داشته باشید. اگر پاسخگوهایتان با نظرسنجی خسته بشوند، پاسخ های باکیفیتی نخواهید داشت.

    شما می توانید با افزودن انواع عکس ها و حتی کلیپ های ویدیویی کوتاه یکنواختی متن را از بین ببرید و با نظرسنجی خود برای مخاطبانتان جذابیت بصری ایجاد کنید. پاسخگویان می توانند از نظرسنجی لذت ببرند و پاسخ های معنادارتری بدهند.

  • به حریم خصوصی شرکت کنندگان احترام بگذارید.

    مردم در پاسخ دهی به نظرسنجی هایی که در آن احتمال به خطر افتادن هویت شخصی شان وجود دارد، مردد هستند. شما می توانید جهت برطرف سازی این مشکل، اطلاعات شخصی کمتری از شرکت کنندگان بخواهید. 

  • نظرسنجی ها را شفاف کنید.

    شرکت کنندگان علاقه دارند که بدانند نحوه پردازش پاسخ ها چگونه بوده و هدف از طراحی نظرسنجی آنلاین چیست. بنابراین لازم است تا به آن ها در مورد هدف کلی نظرسنجی توضیح مختصری ارائه دهید. راهکار دیگری که می تواند کمک رسان باشد، مشخص نمودن تعداد کل سوالات نظرسنجی است. صداقت هنگام شروع نظرسنجی بر کیفیت پاسخ های پاسخگویان تاثیرگذار است.

    پاسخ دهی به نظرسنجی آنلاین
    پاسخ دهی به نظرسنجی آنلاین
  • ارسال نظرسنجی آزمایشی

    سریعترین راه برای دانستن ایکه چقدر احتمال دارد پاسخگویان به نظرسنجی پاسخ دهند، ارسال نظرسنجی آزمایشی است. این نظرسنجی آزمایشی می تواند فقط از یک یا دو سوال تشکیل شده باشد تا بتوان در نظر گرفت چقدر احتمال دارد پاسخگویان در نظرسنجی کوتاه شرکت کنند و زمان مناسب برای اجرای آن چه زمانی است. این راهکار به شما کمک می کند که زمان ارسال لینک نظرسنجی از طریق ایمیل یا وبسایت، بفهمید چه کسانی را در نظرسنجی خود انتخاب کنید 

  • به شرکت کنندگان یادآوری کنید.

    می توانید شرکت کنندگان را نسبت به زمان دقیق مورد نیاز برای پاسخ دهی به نظرسنجی، آگاه سازید. با این یادآوری به پاسخ دهندگان این امکان را می دهید که خود را برای پاسخگویی از قبل آماده نمایند. اگر در آن زمان در دسترس نیستند، زمان دیگری را تعیین کنید و یادآوری برای نظرسنجی مورد نظر در زمان جدید ارسال کنید. این راه های ساده را امتحان کنید و پاسخ بهتری برای نظرسنجی دریافت کنید. در کل، تهیه پرسشنامه با کیفیت عالی برای نظرسنجی، نرخ پاسخگویی بالایی را به دنبال خواهد داشت.

جمع بندی نهایی

نظرسنجی آنلاین روشی است که سازمان ها استفاده می کنند تا ترجیحات اکثریت در جمعیت مشخص شده را درک کنند. پرسشنامه نظرسنجی روش تحقیق شناخته شده بین دانشگاهیان و انجمن های علمی است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ، از نظرسنجی برای گرفتن نبض بازار در سریعترین راه ممکن استفاده می کنند. 

منبع : surveyplanet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید