ارتباط مداوم کلیدی برای ایجاد تجربه مشتری (CX) با کیفیت و با ارزش است. و برای بانکها به ویژه، کیفیت تجربیاتی که مشتریان با یک برند دارند، عامل کلیدی در تعیین طول عمر و میل به حفظ رابطه با یک شرکت است. در حالی که یک رویکرد CX یکپارچه نیازمند این است که شما فراتر از پرسشنامه آنلاین بروید و به دادههایی از همه جا – نظرات اجتماعی، متنهای تماس، گفتگوهای چت، موضوعات ایمیل و غیره نگاه کنید، پرسشنامه آنلاینهای CX پایه است. بانکها میتوانند و باید از طریق پرسشنامه آنلاینهای CX و روشهای بازخورد دیگر با مشتریان ارتباط برقرار کنند تا ببینند مشتریان چه چیزی را در تجربه دوست دارند و چه چیزی ممکن است به رابطه آنان ضربه وارد کند.
مشتریانی که به این شکل شنیده و دیده میشوند، حتی زمانی که رقابت در اینجا خیلی شدید است (و همانطور که میدانید، همیشه رقابت در دنیای بانکداری شدید است)، به سمت شما بازمیگردند. اما چه دستورالعملهای بهتری باید دنبال کنید تا پرسشنامه آنلاینهای CX موفقی را برای مشتریان بانکی ایجاد کنید؟
دستورالعملهای پرسشنامه آنلاینهای CX برای مشتریان بانکی
بیشتر بانکها برای ارتباط با مشتریان خود و جمعآوری این اطلاعات ارزشمند، به پرسشنامه آنلاینها وابستهاند، به همین دلیل گفتگوی امروز ما بر روی این است که نه “فقط” چگونه یک پرسشنامه آنلاین عالی بسازیم، بلکه چگونه این کار را به نحو موثری انجام دهیم که به مشتریان بانکی صحبت کند. پس با توجه به این موضوع، بگذارید با مرور دو نوع مورد از پرسشنامه آنلاینها شروع کنیم: پرسشنامه آنلاینهای ارتباطی و پرسشنامه آنلاینهای معاملاتی.
پرسشنامه آنلاینهای ارتباطی
پرسشنامه آنلاینهای ارتباطی به معنای کلیت است – برندها در هر صنعت از آنها استفاده میکنند تا نگاهی به رابطه کلی مشتری-شرکت بیندازند به جای یک یا دو معامله. یک پرسشنامه آنلاین رابطه خوب نه تنها به بانکها اطلاعاتی در مورد اینکه مشتریانشان اکنون چگونه احساس میکنند درباره تجربیات دارند، بلکه به نمایان کردن عناصر تجربهای که فردا ممکن است حتی تأثیرگذارتر باشند کمک میکند.
شما میخواهید شاخصهایی را در آن قرار دهید که رضایت کلی و وفاداری را اندازهگیری کنند. شما همچنین نیاز به سوالاتی در مورد ادراک برند، استفاده و رضایت از کانال، استفاده و رضایت از محصول، و تجربیاتی که بیشترین تأثیر را بر مشتریانتان داشته یا دارد. سوالات در مورد ادراک از ارتباطات بازاریابی هم هرگز آسیبی نمیزند! تمام این سوالات، هنگام استفاده مشترک، نقطه نظر کلی بانک شما را از روابط مشتریان که در مسیر بهبود تجربه (XI) تأثیر گذار است، نشان میدهد.
پرسشنامه آنلاینهای معاملاتی
همانطور که از نامش پیداست، یک پرسشنامه آنلاین معاملاتی کاملاً درباره این است که چقدر (خوب یا بد) یک معامله در بانک شما برای مشتریانتان پیش رفته است. این پرسشنامه آنلاینها میتوانند به همین تعداد به تعاملات حضوری و بانکداری آنلاین تنظیم شوند. گرچه پرسشنامه آنلاینهای معاملاتی مقیاس کوچکتری نسبت به پرسشنامه آنلاینهای ارتباطی دارند، اما همچنین بسیار خاصتر هستند که وقتی میخواهید به جزئیات تعاملات فردی بپردازید، عالی است.
به طور کلی، میخواهید پرسشنامه آنلاین معاملاتی خود را تنظیم کنید که چقدر معامله پیش رفت، رضایت کلی از عواملی مانند فرآیندهای درخواست و تعاملات با صرافی بانک، و اینکه آیا مشکلی با خود معامله یا راه حلی که پیگیری کرد بود یا نه. تمام این اطلاعات برای یک پرسشنامه آنلاین خوب کافی است، اما ما به شما چالش میدهیم که به عناصری مانند اینکه مشتریانتان چقدر فکر میکنند که نمایندگان شما دانا هستند، اینکه اطلاعات شما چقدر کامل است، و اینکه آیا راحت است که بین کانالها برای یک تجربه آسانتر جابجا شوید، هم بپرسید.
نتیجه گیری
در نتیجه، برای ایجاد پرسشنامه آنلاینهای موفق CX برای مشتریان بانکی، باید به دو نوع اصلی پرسشنامه آنلاین توجه کنیم: پرسشنامه آنلاینهای ارتباطی و پرسشنامه آنلاینهای معاملاتی. پرسشنامه آنلاینهای رابطه به شما کمک میکنند تا نگاهی به کلیت رابطه مشتری-شرکت داشته باشید و عناصری مانند رضایت کلی، وفاداری، ادراک برند، و تجربههای مشتری را بسنجید. از سوی دیگر، پرسشنامه آنلاینهای معاملاتی به جزئیات تعاملات فردی میپردازند و به شما اطلاعاتی در مورد عملکرد هر تراکنش، رضایت مشتری از فرآیندهای معاملاتی، و مشکلات ممکن در این فرآیندها را ارائه میدهند. با اجرای پرسشنامه آنلاینهای بهینه و استفاده از دادهها به درستی، بانکها میتوانند تجربه مشتری را بهبود بخشیده و روابط معنادار با مشتریان برقرار کنند.
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید