نظرسنجی آنلاین یوچک و مدیریت بازار رستورانها
با افزایش روزافزون رقابت در صنعت رستورانداری، رضایت مشتریان یکی از مهمترین عوامل موفقیت و سودآوری در این حوزه است. در بازارهای پررقابت قدرت انتخاب مشتریان افزایش مییابد و رستورانهایی که نتوانند رضایت مشتریان خود را جلب کنند بهناچار شاهد از دست رفتن سهم بازارشان به نفع رقبا خواهند بود. در این بازار آنچه که باعث توجه بیشازپیش مشتریان میشود، کیفیت سرویسدهی، عملکرد کارکنان، و جذابیت محیطی رستورانها و کسبوکارهای این حوزه است. برای این منظور تجارب مشتریان و نظرات آنها ازجمله ارزشمندترین منابع اطلاعاتی برای برنامهریزی بهتر کسبوکارها در صنعت رستورانداری است.
یکی از ابزارهای مهم برای مدیریت تجارب مشتریان و ارزیابی عملکرد هر مجموعه استفاده از نظرسنجیهای آنلاین است. در پلتفرم uCheck شما میتوانید بهراحتی با استفاده از پرسشنامههای آنلاین و انتشار آن در بستر کیوسکهای نظرسنجی، نظرات ارزشمند مشتریان درباره محصولات و خدماتتان را گردآوری و تجزیهوتحلیل کنید. شما میتوانید با استفاده از گزارشگیریهای حرفهای در این بستر باعث بهبود خدماتدهی به مشتریان و ارتقای سطح کمی و کیفی عملکرد خودتان شوید:
- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات ارائهشده
- رضایت سنجی مشتریان از نحوه سرویسدهی
- ارزیابی رضایت مشریان از عملکرد پرسنل
چطور با نظرسنجی، گردشگری خودمان را توسعه دهیم؟
یکی از مهمترین صنایع در حال رشد و توسعه در اقتصاد جهان، صنعت گردشگری است. این صنعت بر اساس آمارهای مختلف ۱۱% از کل اشتغال جهانی را به خود اختصاص داده است. صنعت گردشگری شامل طیف وسیعی از امکانات میشود، از حملونقل و خدمات رفاهی گرفته تا خدمات درمانی.
صنعت گردشگری در کشورهای مختلف و خصوصاً ایران، بهطور مداوم در حال پیشرفت و توسعه است. هرساله تعداد زیادی شرکت و کسبوکار در این حوزه آغاز بهکار میکنند. ظهور این شرکتها باعث ایجاد بازاری رقابتی در این صنعت شده است. لازمه رشد و توسعه در چنین بازاری شناخت دقیق گردشگران و ارتقای کیفیت خدمات و محصولات متناسب با نیازهای آنهاست. شناخت گردشگران و رقبا، تدوین پرسوناها، مدیریت تجارب گردشگران و توسعه خدمات و محصولات جدید نیازمند استفاده از روشهای مختلف تحقیقات بازار و انجام نظرسنجیهای مختلف است.
یوچک با ارائه امکانات و قابلیتهای حرفهای درزمینه طراحی پرسشنامههای آنلاین، انتشار به روشهای مختلف ازجمله کیوسکهای نظرسنجی و گزارشگیری حرفهای از اطلاعات، راهکاری هوشمند برای برنامههای تحقیقات بازار شما فراهم میآورد. یوچک مناسبترین ابزار برای نظرسنجیهای مختلف، مدیریت تجارب مشتریان، توسعه محصولات و خدمات جدید و ارزیابی رضایت مشتریان و گردشگران است.
- مدیریت تجارب مشتریان
- رضایت سنجی مشتریان
- ارزیابی خدمات و محصولات
یوچک راهکاری هوشمند برای کسبوکارهای آنلاین
ظهور بازارهای آنلاین باعث ایجاد نوآوریهای نوین و توسعه کسبوکارهای آنلاین شده است. کسبوکارهای آنلاین میتوانند با استفاده از این بستر، هزینه کمتری برای ارائه خدمات و محصولات خود بپردازند. یکی از مهمترین فاکتورهای ارزیابی خدمات و محصولات در فضای آنلاین، استفاده از بازخوردهای مشتریان است. با توجه به بازار هدفِ این کسبوکارها و عدم دستیابیِ فیزیکی به سهم عمدهای از بازار، اتخاذ روشهای سنتی برای بازخورد گیری از مشتریان باعث تحمیل هزینههای بیشتر خواهد شد.
یوچک با ارائه قابلیتهای بالا در طراحی فرمهای نظرسنجی آنلاین، انتشار به روشهای مختلف و انواع گزارشگیری از اطلاعات گردآوریشده، روشی کاربردی برای این نوع از کسبوکارها فراهم کرده است؛ تا بتوانند بهراحتی برنامههای نظرسنجی و بازخورد گیری از مشتریان خود را برگزار کنند. استفاده از قابلیتهای مختلف نظیر API ها بهمنظور یکپارچهسازی با کسبوکارهای آنلاین و گزارشگیریهای بلادرنگ و لحظهای در پلتفرم یوچک باعث مدیریت سادهتر اطلاعات مشتریان در فضای آنلاین و بهبود خدمات و محصولات شما میشود:
- شناخت بازدیدکنندگان و طراحی پرسوناها
- ساخت ساده و سریع فرمهای آنلاین مانند ثبتنام، نظرسنجی، تماس با ما و…
- ارزیابی میزان وفاداری(NPS)
- امکانات بازخوردگیری متنوع از مشتریان
گروه هتلهای لاله
گروه هتلهای بینالمللی لاله یکی از بهترین مجموعه هتلهای ایران به شمار میروند، که بهصورت ماهانه و سالانه میزان گروه زیادی از مسافران و گردشگران هستند. یکی از دغدغههای اصلی مدیران این گروه ارتقای کیفیت محصولات و خدمات و همچنین عملکرد پرسنل بر اساس نیازهای مشتریان و بازار است. بر این اساس این گروه با استفاده از پلتفرم نظرسنجی یوچک و بهکارگیری کیوسکهای نظرسنجی در فضاهای پررفتوآمد مشتریان اقدام به برگزاری نظرسنجیهای مختلف در هتلها میکند. این نظرسنجیها به گردآوری اطلاعات و دادههای لازم برای برنامهریزی بهتر مجموعه کمک میکند. یوچک با امکانات نظرسنجی در حوزههای مختلف و بروزترین فناوریها در این حوزه، یکی از ابزارهای مهم در برنامهریزیهای این هتل است.
نمونه پرسشنامه رستوران و گردشگری
نمونههایی از پرسشنامههای مربوط به بخش منابع انسانی را در این قسمت مشاهده میکنید.