با توجه به اینکه اکثر شرکتها سعی در جمعآوری اطلاعات شخصی در هر مرحله دارند، مردم از اشتراکگذاری دادههایشان مگر در مواقع ضروری خودداری میکنند. احتمالاً مشتریان شما هم همین احساس را دارند. پاسخدهندگان شما ممکن است برای جلوگیری از دریافت ایمیلهای پیگیری و تبلیغات هدفمند از پاسخ به پرسشنامه آنلاینهای آنلاین خودداری کنند. یا ممکن است صادقانه پاسخ ندهند چون نمیخواهند بازخورد منفی خود را به نامشان ربط دهید. راهحل این مشکلات؟ پرسشنامه آنلاینهای ناشناس است.
برخی از پرسشنامه آنلاینهای مشتریان بدون نیاز به اطلاعات اضافی درباره پاسخدهندگان به خوبی کار میکنند. این مقاله به شما کمک میکند تا تصمیم بگیرید آیا یک پرسشنامه آنلاین ناشناس برای مورد استفاده شما مناسب است یا خیر. و به شما آموزش میدهد که چگونه با یوچک یک پرسشنامه آنلاین ناشناس طراحی کنید.
پرسشنامه آنلاین ناشناس چیست؟
پرسشنامه آنلاین ناشناس، پرسشنامه ای است که به شرکتکنندگان اجازه میدهد هویتشان مخفی بماند. هیچگونه اطلاعات شناسایی شخصی (PII) جمعآوری نمیشود؛ مانند اطلاعات دموگرافیک، ایمیل، آدرس IP، دستگاه، تاریخ ارسال یا هر داده دیگری که امکان شناسایی پاسخدهنده را فراهم کند.
امنیت کامل دادهها برای ایجاد یک پرسشنامه آنلاین واقعاً ناشناس حیاتی است. بهترین ابزارهای پرسشنامه آنلاین باید دارای سازگاری با AWS و انطباق با GDPR باشند.
پرسشنامه آنلاین ناشناس در مقابل پرسشنامه آنلاین محرمانه
برخلاف پرسشنامه آنلاینهای ناشناس، پرسشنامه آنلاینهای محرمانه دادههای پرسشنامه آنلاین را به اطلاعات شخصی مرتبط میکنند. با این حال، دادهها به صورت عمومی در دسترس نیستند و فقط به مدیران منتخب قابل دسترسی هستند.
مزایای پرسشنامه آنلاین ناشناس چیست؟
اگر پاسخدهندگان شما مطمئن باشند که پاسخهایشان قابل ردیابی نیست، میتوانید از مزایای زیر بهرهمند شوید:
اجتناب از سوگیری پاسخ
پرسشنامه آنلاینهای ناشناس به شما کمک میکنند تا خطر سوگیری پاسخ را به حداقل برسانید. مخاطبان شما بیشتر تمایل دارند که پاسخهای صادقانه بدهند زمانی که تلاش نمیکنند کسی را تحت تأثیر قرار دهند. یا وقتی نگران نیستند که تیم موفقیت مشتری شما پس از بازخورد منفی به دنبالشان بیاید.
دریافت بازخورد صادقانهتر
ناشناسی ممکن است به پاسخدهندگان شما جرات بدهد تا بینشها و نظرات صادقانه خود را به اشتراک بگذارند. این امر در مورد موضوعات حساس مفید است. به عنوان مثال، مردم تمایلی ندارند تا تاریخچه پزشکی خود را به اشتراک بگذارند مگر اینکه مطمئن باشند پاسخهایشان به نامهایشان مرتبط نمیشود.
افزایش نرخ پاسخدهی
مطالعات در مورد تأثیر ناشناسی بر نرخ پاسخدهی نتیجهگیریهای قطعی ندارند. با این حال، در برخی موارد ناشناسی میتواند نرخ پاسخدهی را افزایش دهد—برای مثال، زمانی که شما پایگاه مشتریان معتمدی ندارید که بدانند از شما چه انتظاری دارند.
اگر مخاطبان جدید شما مطمئن باشند که پس از انجام پرسشنامه آنلاین شما، آنها را با تبلیغات اذیت نخواهید کرد یا دادههایشان را به اطراف نخواهید پخش کرد، احتمال بیشتری وجود دارد که پاسخ دهند.
معایب پرسشنامه آنلاینهای ناشناس چیست؟
امکان پیگیری وجود ندارد
بدون اطلاعات در مورد پاسخدهندگان، شما قادر نخواهید بود با افرادی که بازخورد منفی دادهاند پیگیری کنید.
عدم وجود زمینه برای پاسخهای پرسشنامه آنلاین
هیچ راهی برای مرتبط کردن پاسخهای پرسشنامه آنلاین ناشناس با نقاط مسیر مشتری وجود ندارد.
عدم امکان تحلیل عمیق دادهها
پرسشنامه آنلاینهای آنلاین غیرناشناس به شما اجازه میدهند که پاسخهای پرسشنامه آنلاین خود را با مجموعه دادههای مختلف مقایسه کنید.
چه زمانی باید یک پرسشنامه آنلاین ناشناس باشد؟
اکثر کسبوکارهای آنلاین از امکان متنیسازی پاسخها و پیگیری با پاسخدهندگان سود میبرند. جمعآوری اطلاعات پاسخدهندگان به شما امکان میدهد که کمپینهای بازاریابی هدفمندتری را اجرا کنید، تصمیمات هوشمندانهتری بگیرید و پشتیبانی مشتری را بهبود ببخشید.
وقتی که شما یک کسبوکار تازه تأسیس هستید
پرسشنامه آنلاینها در مورد محصولات حداقلی قابل قبول (MVP) یا شرکتهای جدید به ندرت پرسشنامه آنلاینهای معمولی رضایت مشتری هستند که هدفشان ایجاد روابط با مشتری است. برای تحقیقات اولیه محصول یا بازار، پرسشنامه آنلاینهای ناشناس مناسب هستند، به ویژه اگر هنوز فرآیندهای پیگیری را تعیین نکردهاید.
علاوه بر این، کسبوکارهای جدید معمولاً هنوز روابط قوی با مخاطبان خود ندارند. ناشناس ماندن ممکن است شک و تردید پاسخدهندگان در مورد نحوه برخورد با دادههایشان را از بین ببرد.
هنگامی که دادههایی که جمعآوری میکنید بسیار حساس است
پرسشنامه آنلاینهای دموگرافیک یا پرسشنامه آنلاینهایی که به بهداشت یا جنبههای شخصی زندگی پاسخدهندگان مربوط میشوند معمولاً بهتر است به صورت ناشناس انجام شوند.
بهترین روشهای پرسشنامه آنلاین ناشناس
در اینجا چند نکته آورده شده است که به شما کمک میکند بیشترین بهره را از پرسشنامه آنلاین ناشناس خود ببرید.
به پاسخدهندگان خود اطمینان دهید که پرسشنامه آنلاین ناشناس است
در مقدمه پرسشنامه آنلاین به مخاطبان خود بگویید که پاسخهایشان ناشناس است—در غیر این صورت، آنها هیچ راهی برای دانستن اینکه شما دادههایشان را جمعآوری نمیکنید، نخواهند داشت.
هر چه پرسشنامه آنلاین حساستر باشد، جزئیات بیشتری باید ارائه دهید. اطلاع دهید که چه اطلاعات شخصیای جمعآوری میشود (اگر وجود دارد)، چه کسی آن را مدیریت خواهد کرد، چقدر ذخیره خواهد شد و هر چیز دیگری که ضروری میدانید.
بهترین مکان برای انجام این کار داخل ایمیل پرسشنامه آنلاین یا مستقیماً در صفحه “خوشآمد” پرسشنامه آنلاین شما است. تصور کنید که پرسشنامه آنلاینای انجام میدهید که فکر میکنید ناشناس است، فقط برای اینکه متوجه شوید همه سؤالات به وضوح برای افرادی از مکان خاص شما، صنعت، اندازه کسبوکار و موقعیت شما طراحی شده است. این دقیقاً به نظر نمیرسد که پاسخهای شما نمیتوانند به شما برگردانده شوند، اینطور نیست؟
اگر از طراحی پرسشنامه آنلاین شما مشخص باشد که فقط میخواهید از یک بخش کوچک از مخاطبان خود بشنوید، پاسخدهندگان ممکن است هنوز احساس کنند که در معرض شناسایی هستند.
البته، برخی از انواع تحقیقات محدودیتهای آشکاری دارند (مثلاً پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری فقط به پایگاه مشتریان موجود شما مربوط میشود). با این حال، شما باید همیشه سعی کنید گستردهترین گروه پاسخدهندگان ممکن را پرسشنامه آنلاین کنید.
علاوه بر این، به یاد داشته باشید که نمیتوانید دادههای پرسشنامه آنلاین را متنیسازی کنید. بنابراین تنها راه برای به دست آوردن دادههای با کیفیت از یک پرسشنامه آنلاین ناشناس این است که اطمینان حاصل کنید که اندازه نمونه شما از نظر آماری معنادار است.
سؤالات پرسشنامه آنلاین را با دقت انتخاب کنید
حتی زمانی که هیچ دادهای از پاسخدهندگان با کد ردیابی یا ابزارهای شخص ثالث جمعآوری نمیکنید، پرسشنامه آنلاین شما هنوز ممکن است به اندازه کافی ناشناس نباشد اگر سؤالات دموگرافیک و شخصی زیادی را شامل شود.
اطمینان حاصل کنید که ترکیب سؤالات پروفایل پاسخدهندهای ایجاد نمیکند که فاشکننده باشد.
تنظیمات جمعآوری دادههای نرمافزار پرسشنامه آنلاین خود را غیرفعال کنید
بیشتر ابزارهای پرسشنامه آنلاین دارای ویژگیهایی هستند که به شما اجازه میدهند ویژگیهای پاسخدهندگان را بشناسید. اگر از نرمافزار پرسشنامه آنلاینای استفاده میکنید که با آن قبلاً دادههای مشتری را جمعآوری کردهاید، مطمئن شوید که تنظیمات و فرآیندهای خود را هنگام اجرای یک پرسشنامه آنلاین ناشناس تغییر دهید.
کانال توزیع پرسشنامه آنلاین خود را بررسی کنید
اگر پرسشنامه آنلاینهای خود را با یک CRM یا یک پیامرسان مارسال میکنید، ممکن است همچنان اطلاعاتی درباره شرکتکنندگان در پرسشنامه آنلاین دریافت کنید. مثلاً چه کسی روی لینک پرسشنامه آنلاین شما کلیک کرده و چه زمانی. قبل از ادامه مطمئن شوید که تنظیمات توزیع شما ناشناس بودن را تضمین میکند.
چگونه یک پرسشنامه آنلاین ناشناس با یوچک ایجاد کنیم؟
همه پرسشنامه آنلاینهای یوچک به صورت پیشفرض ناشناس هستند. شما آمادهاید به شرطی که اقدامات اضافی برای جمعآوری پاسخدهندگان خود انجام ندهید. ما همچنین درباره امنیت دادهها و زیرساختها بسیار جدی هستیم. اکنون برای اطمینان از اینکه پرسشنامه آنلاینهای شما کاملاً ناشناس هستند ببینیم چگونه آنها را به درستی اجرا کنیم.
چگونه یک پرسشنامه آنلاین ناشناس ارسال کنیم
- پرسشنامه آنلاین خود را ایجاد کنید. همچنین میتوانید از یکی از قالبهای آماده پرسشنامه آنلاین ما استفاده کنید.
- لینک پرسشنامه آنلاین به صورت خودکار تولید شده را کپی کنید.
- میتوانید پرسشنامه آنلاین خود را از طریق ایمیل، چتبات یا هر کجای دیگر انتشار دهید.
جمعبندی
پرسشنامه آنلاینهای ناشناس یک راه عالی برای دریافت بازخورد صادقانه، اجتناب از سوگیری و جلب اعتماد مشتریان شما هستند. اگر پایگاه کاربری ثابتی ندارید یا دادههای حساس جمعآوری میکنید، پرسشنامه آنلاینهای ناشناس ممکن است نرخ پاسخگویی شما را افزایش دهند. همچنین هنگامی که نمونه بزرگی دارید یا نیازی به پیگیری پاسخدهندگان ندارید، انتخاب خوبی هستند.
با یوچک، اجرای پرسشنامه آنلاینهای ناشناس آسان است. ما امنیت کامل دادهها را تضمین میکنیم، بنابراین شما و پاسخدهندگان میتوانید آرامش خاطر داشته باشید.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید