شما قطعا برندهای نایک و اپل را میشناسید. این همه بخشی از تلاشهای برندینگ است و برای این شرکتها به خوبی جواب داده است. اما اگر یک شرکت کوچک و در حال پیشرفت هستید، ممکن است سوال کنید چگونه میتوانید هرگز به این سطوح موفقیت دست پیدا کنید. بنابراین، بیایید به برندینگ و اهمیت آن نگاهی بیاندازیم، و سپس به 25 منبع برندینگ که قطعاً به شما در سفر برندینگ کمک میکنند، بپردازیم.
برندینگ چیست؟
تعداد زیادی تعریف از برندینگ وجود دارد، پس برای پاسخ به این سوال، چرا به متخصصان نپردازیم؟ به گفته The Branding Journal، “برندینگ فرآیندی است که به یک سازمان خاص، شرکت، محصولات یا خدمات اهمیتی میبخشد، این اهمیت را با ایجاد و شکلدهی به یک برند در ذهن مصرفکنندگان برجسته میسازد. این یک استراتژی است که توسط سازمانها طراحی شده است تا مردم را در شناخت و تجربه سریع برندشان یاری نماید و به آنها دلیلی برای انتخاب محصولاتشان نسبت به رقبا بدهد، با روشن کردن آن که این برند خاص چیست.”
شناختن برندینگ منجر به توسعه هویت برند آن شرکت میشود، که از عناصر مورد استفاده برای ایجاد تصویر برند تشکیل شده است. هویت برند معمولاً از ماموریت شرکت، پیشنهاد ارزش، اهداف بلندمدت، موقعیت رقابتی، و ارتباط با ارزشها و علایق جمعیت هدف ناشی میشود. عناصر متداول هویت برند شامل نام برند، لوگو، شعار، رنگها و گرافیک، سبکها و تایپوگرافی، و صدا و نغمه میباشند. همه این عناصر با همکاری یکدیگر، به مصرفکنندگان اطلاع میدهند که شرکت چه کسی است و از چه ارزشهایی پیروی میکند.
اهمیت برندینگ و بازبینی برند
برندینگ مداوم باید بخشی از هر استراتژی شرکت باشد. باید به آن توجه زیادی شود و یکبار هویت برند ایجاد شد، باید حفظ شود. انحراف از هویت برند موجود میتواند مصرفکنندگان را گیج کند و تاثیر منفی بر تصویر برند، وفاداری مشتریان، و در نهایت فروش داشته باشد.
البته، برندها معمولاً باید برای پیشرفت با زمان تغییر یابند که نیاز به بازبینی برند دارد، اما این چیزی است که بسیار دقیق باید انجام شود. بازبینی برند همچنین باید شامل انجام بسیاری از پرسشنامه آنلاین بازاریابی مصرفکنندگان باشد تا پیش از شروع بازبینی برند، واکنش عموم را اندازهگیری کند.
به دلیل اهمیت چشمگیر برندینگ، داشتن یک لیست قوی از منابع برندینگ در دسترس شما کمک خواهد کرد. پس بیایید شروع کنیم!
25 منبع برندینگ عالی برای بازاریابان
از کتابها تا وبلاگها، پادکستها تا وبینارها، اینجا برخی از بهترین منابع برندینگ برای شما آورده شدهاند.
کتابهای برندینگ
1. برندینگ برای افراد عادی
این کتاب، یکی از صدها کتاب مجموعه “عادیها”، به شما اطلاعات کلی لازم برای ایجاد، بهبود یا حفظ یک برند را ارائه میدهد. این راهنمایی ساده قابل فهم به شما کمک میکند تا همه چیز را از محصولات تا خدمات یا افراد برند کنید، با راهنمایی مرحله به مرحله در موضوعاتی از جمله موقعیتیابی برند، تبلیغات و ترویج، جلوگیری از اشتباهات، و حفظ برند خود تازه، قابل مشاهده و سالم باشد.
2. رازهای برندینگ: پیشنهاد نامه برای ساخت یک برند عالی با پول بسیار کم
وعده داده میشود که به شما چگونگی دگرگونی برند خود را در فقط 30 روز یاد بدهد بدون این که بخواهید از پایه شروع کنید. نویسنده کوین آلبرت، راهنمایی گام به گام برای برندینگ با بودجه محدود به شما ارائه میدهد. او استراتژیهایی ارائه داده است که میتواند به شما کمک کند بیشتر بفروشید، قیمتهای خود را افزایش دهید، و با بهبود دیدگاه بازار به سودآوری خود برسید.
3. گفت و گوی برندینگ
در این کتاب سرگرمکننده اما بسیار آموزنده، زوج از همسران مایکل و جیسی روسو همکاری کردهاند تا درباره تجربیات خود در کمک به ایجاد استراتژیهای برند برای شرکتهایی از هر اندازهای صحبت کنند. آژانس آنها با شرکتهایی از سراسر آمریکا همکاری کرده است، تصاویر برند را از پایین به بالا بنا کرده و به آنها کمک کرده تا در بازار محلی جا بیفتند.
4. ساخت یک داستان برند: پیام خود را روشن کنید تا مشتریان گوش بدهند
هدف نهایی شما ممکن است افزایش فروش باشد، اما شما نمیتوانید این کار را بدون برقراری ارتباطات واقعی و دائمی با مشتریان انجام دهید. برای این کار، شما نیاز دارید داستانهای جذابی را بگویید. در کتاب دونالد میلر، او درباره هفت عنصر اساسی هر داستان صحبت میکند، از شروع با شخصیت اصلی که مشکلی دارد (به عبارتی مشتری هدف شما) تا تمام شدن با دعوت به عمل (به عبارتی “راهحل ما را بررسی کنید!”) که به فروش و مشتری راضی منتهی میشود.
5. برندینگ در پنج و نیم قدم
مایکل جانسون، نویسنده و طراح، به بررسی آنچه باعث موفقیت برندهای معروف میشود، میپردازد. او به نحوه طراحی و اجرای یک لوگو یا تلاش دیگر برندینگ میپردازد و در نهایت نحوه عملکرد آن را بررسی میکند. او همچنین به برخی از طراحیهای خود و تأثیر آنها بر تلاشهای برند سازی مشتریان میپردازد و بر روی هنر و علم موفقیت برندینگ تمرکز دارد.
6. مجله برندینگ
مجله برندینگ به رهبری در فکر و گفتگوهای در حال رخدادن در صنعت برندینگ و بازاریابی میپردازد. این نشر دارای یک ترتیبنامهای از نویسندگان مطرح، از جمله بسیاری از همکاران اجرایی از آژانسها و صنایع محترم است. در آن شما مصاحبهها با مدیران ارشد و طراحان، بینشهای استراتژیک و ایدههای عملی را خواهید یافت. مجله برندینگ حتی به Branding News، یک سایت همراه جهت اطلاعرسانی از رویدادها و رویدادهای آینده نیز گسترش یافته است.
7. فصلنامه برند کوارترلی
فصلنامه برند کوارترلی به مدیریت جامع برند پرداخته و داستانها و دادههای مرتبط را از بخشهای مختلف جهان بازاریابی جذب میکند. نگاه سریع به مقالات جدید آن، موضوعات بهروزی مانند برندینگ در رسانههای اجتماعی، الهامبخشی از برند، برتری برند نسبت به رقبا و برندینگ در دسترس داخلی را نشان میدهد.
8. مجله ترانسفرم
این نشر سهماهه خود را تنها مجله جهانی اختصاص داده به بازتولید برند و توسعه برند مینامد. همانطور که قبلاً اشاره شد، گاهی اوقات بازسازی برند یک ضرورت است و مجله ترانسفرم به این موضوع تمرکز میکند. شما نه تنها خواهید فهمید چگونه با موفقیت برند را دوباره بسازید، بلکه از رهبران دیگر برند نیز خواهید شنید و درسهای مهم در مورد چه باید انجام داد – و چه نباید انجام داد – خواهید گرفت.
پادکستهای برندینگ
9. پادکست JUST Branding
این پادکست که به کمک کارآفرینان و طراحان در ساخت برند اختصاص دارد، برای استارتاپها و کسب و کارهای جوان مناسب است. هر قسمت از پادکست JUST Branding جزئیات دقیقی در مورد فرآیند ساخت برند را با نکات عملی از متخصصان معتبر از سراسر جهان بررسی میکند، از جمله رهبران افکاری چون مارتی نومایر و کریس دو.
10. پادکست How Brands Are Built
این پادکست توسط راب میرسون، یک استراتژیست برند مستقر در سانفرانسیسکو میزبانی میشود. در هر قسمت، او مصاحبههایی با حرفهایان دیگر برندینگ انجام میدهد، از جمله نویسندگان برجسته، نامها، طراحان، پژوهشگران و استراتژیستها. این حرفهایان برندینگ به تفصیل در مورد کارهای خود و نحوه انجام آن صحبت میکنند. اگر میخواهید بفهمید چگونه برندها ساخته میشوند، این پادکست برای شماست!
11. پادکست Brand Builder
مجریان این پادکست، جوردن کوهن، جف مورفی و شان کلی، داستانها، درسها و مصاحبههای مربوط به برندها را که شهرت نوآوری را دارند، به شما ارائه میدهند. گوش دادن به این پادکست مطمئناً به شما کمک خواهد کرد تا در مورد آنچه در صنعت برندینگ امروز کار میکند، اطلاعات کسب کنید.
12. پادکست The Brand Authority
ربکا ردیس، یکی از معتبرین در زمینه رسانههای اجتماعی و برندینگ شخصی، میزبان این پادکست هفتگی است که به کارآفرینان در ساخت برندهای قدرتمند آنلاین کمک میکند. هدف ربکا؟ به اشتراک گذاری “استراتژیهای قابل اجرا برای تولید بیشتر ارتباط، ترافیک، تبدیل و فروش از طریق بازاریابی آنلاین، دیجیتال و رسانههای اجتماعی.” بهترین قسمت، اگر ترجیح میدهید یادگیری خود را به صورت خلاصه داشته باشید، دیدگاههای او در 30 دقیقه یا کمتر قابل مصرف است!
13. پادکست لوگو گیک
اهمیت یک لوگو قابل انکار است. اگر میخواهید بدانید چگونه یک لوگوی معروف خود را ایجاد کنید، لوگو گیک پادکست را در لیست پخش خود قرار دهید. و در حالی که این پادکست به شما کمک میکند بهترین لوگوها و هویتهای برندی را طراحی کنید، مجری این پادکست، ایان پاجت، همچنین مصاحبههایی با کارآفرینان و طراحان گرافیک دیگر انجام میدهد و به موضوعاتی مانند مشاوره حرفهای، تایپوگرافی، نگرش و بازاریابی میپردازد.
وبینارها
14. وبینار بازاریابی رایگان برندینگ 101
میخواهید از معاملات گذشته و به روابط بپردازید؟ یا از تلاش برای جلب کسب و کار با کمترین قیمت خسته شدهاید؟ در این وبینار، یاد میگیرید چگونه یک برند ایجاد کنید که با مصرفکنندگان ارتباط برقرار کند. این وبینار به این موارد پرداخته و به شما میآموزد چه چیزی را در همه پیامهای بازاریابیتان بگویید، چگونه شخصیت را به پیام بازاریابیتان تزریق کنید و برند خود را جذابتر کنید، چگونه شعار جذاب و لوگوی خاطرآوری ایجاد کنید و موارد دیگر را بررسی میکند.
15. چگونگی ایجاد یک برند کوچک موفق
آیا میخواهید برند خود را موفق کنید؟ این وبینار از اونیراکام به شما استراتژیها، تاکتیکها و رازهای ایجاد یک برند قابل تشخیص را آموزش میدهد که مشتریان یکباره را به مشتریان دائمی تبدیل میکند. این وبینار به شما چگونگی تجاوز به تشخیص فوری برند خود، توسعه ارتباطات عمیق احساسی با مشتریان خود و تفاوت روشن از رقبا را نشان میدهد.
بلاگهای برندینگ
16. استیکی برندینگ
این وبسایت شرکت استراتژی کسب و کار از مطالب مفیدی پر است، از جمله پیامدهای برند، استراتژیها و ایدههای نامگذاری برند، بازاریابی محتوا و موارد دیگر. این وبلاگ کم حاشیه و کلیکبیت دارد و به دلیل حجم زیاد محتوا، مطالب و ایدههای بسیار جاری و آپتو-دیت را نیز خواهید یافت.
17. شرکت برندینگ کالت
آیا چیزی مانند وفاداری در سطح یک فرقه خوب نباشد، مانند مشتریان اپل که خارج از فروشگاه منتظر انتشار آیفون جدید میشوند؟ حالا میتوانید! اگرچه دشوار است که این سطح پیروی را در یک شب ایجاد کنید، اما برندینگ کالت سعی در کمک به کسبوکارها برای رشد وفاداری به این نحو دارد. بنابراین، محتوا به طور هیپر-تمرکز شده بر درک انگیزه مشتریان و برندینگ به نحوه جلب توجه آنها میپردازد.
18. کریگ مکبرین
کریگ مکبرین، متخصص برندینگ، میخواهد به کارآفرینان کمک کند تا برند خود را به زندگی بیاورند. وبلاگ او چیزی برای همه دارد، با موضوعاتی مانند برندینگ شخصی، خلاقیت، ساخت برند از طریق سئو و موارد دیگر. شاید بیشتر از همه، مکبرین هر داستان را با لمس شخصی میدهد که حس میکنید دارد به شما میگوید.
19. لابراتوار وفاداری
چه ارتباطی بین یک شرکت تطبیق پذیر و برندسازی وجود دارد؟ به نظر میرسد زیاد! این شرکت که مفهوم بازاریابی تطبیقپذیر را ابداع کرده است، به شرکتها راهی آسان برای برندسازی از طریق بستهبندی خود ارائه میدهد. بستهبندی عالی نه تنها به برند کمک میکند، بلکه ممکن است منجر به ویدئوهای آنباکسینگ ویروسی شود که ممکن است شایعه درباره برند شما شود (1 نفر از هر 5 مصرفکننده آنها را تماشا میکنند).
20. متخصص برندینگ داخلی
از سال 2006، متخصص برندینگ داخلی در تحویل محتواهای مفید و تفکراتی استراتژیک در زمینه برندینگ تمرکز داشته است، درحالی که اجتماع مارکتینگ را تشویق به مکالمات بالا و ایجاد جامعه در بین بازاریابان کرده است.
21. برنداستراک
برنداستراک به عنوان یک پایگاه داده جستجوپذیر از مقالات استراتژی برند توسعه یافته است که همچنین یک وبلاگ با موضوعات دادههای سنگین و ایدهها ارائه میدهد. این وبسایت اخبار فعلی که بر برندها و برندینگ تأثیر میگذارد و همچنین استراتژیهای برندینگ را برای هدایت خوانندگان به موفقیت پوشش میدهد. اگر شما کسی هستید که دوست دارید از اطلاعات مبتنی بر داده استفاده کنید، برنداستراک یک وبلاگ است که باید دنبال کنید.
22. میتاپز
میتاپز به افراد امکان میدهد گروههای آنلاین را برای رویدادهای حضوری یا مجازی سازماندهند. در حال حاضر تقریباً 80،000 عضو برندینگ در 188 گروه وجود دارد که در مورد موضوعاتی مانند استراتژی برند، کارآفرینی، طراحی برند، برندینگ برای استارتاپها و موارد دیگر به اشتراکگذاری و بحث میپردازند.
23. کنفرانسها
کنفرانسهای برندینگ به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال 2020 به طور گستردهای به تعویق افتادند یا به صورت مجازی برگزار شدند. حالا آنها به دوبارهای هستند! شما میتوانید کنفرانسهای آنلاین بازاریابی در ایالات متحده در سالهای 2021 و 2022 را در لینک بالا از فیلی مشاهده کنید.
24. لینکدین
خیلی از افراد فکر میکنند که لینکدین تنها یک وبسایت برای جستجوی کار و ارسال رزومه یا جستجوی استعداد و ارسال آگهی است. با این حال، همچنین گروههایی برای پیوستن به وجود دارد که بر روی برندینگ تمرکز دارند، مانند “حرفهایان برندینگ”، یک گروه با بیش از 23،000 عضو که میخواهند استراتژیهای بازاریابی و PR برند را به اشتراک بگذارند و بحث کنند.
25. یوچک
آخرین اما مهمترین این شرکت ها، یوچک است. پرسشنامه های آنلاین در درک تصویر برند، وفاداری به برند، دیدگاه به قیمت برند و موارد دیگر حیاتی هستند. همچنین میتواند به شما در اندازهگیری واکنشها به استراتژیهای بازاریابی و طراحیهای لوگوی جدید قبل از ورود به بازار کمک کند. البته، یوچک تنها از نظرسنجیها با طراحی زیبا، امن و واکنشگرا برخوردار نیست؛ ما همچنین یک وبلاگ داریم که اغلب ایدهها و نکات برندینگ عالی را شامل میشود.
استفاده از نمونه پرسشنامه آنلاین برندسازی در یوچک
نتیجه گیری
برندینگ پایهای برای هر شرکت موفق است. بنابراین بدون برندینگ، احتمالاً در دریای رقبا گم میشوید و هرگز تأثیری در ذهن مصرفکنندگان نخواهید گذاشت. نظرسنجیها، دوباره، راه عالی برای شروع درک برند شما هستند. پس آیا آمادهاید شروع کنید؟ مشاهده قالبها و نمونههای برندینگ یوچک، همراه با قالبهای تحقیقات بازاریابی را بررسی کنید و ببینید چقدر آسان میکنیم که پرسشنامه آنلاین برند خود را بسازید. سپس رایگان ثبتنام کنید و شروع به ایجاد نظرسنجی برند خود کنید!
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید