همیشه ایدهی خوبی است که کارشناسان بهداشتی بازخوردهای داخلی و خارجی را جهت بهبود تجربه بیمار و ارزیابی رضایت و نیازهای کادر خود دریافت کنند. اگرچه ممکن است به نظر نرسد که اکنون زمان ایدهآلی برای انجام پرسشنامه آنلاین بهداشتی باشد، اما آنها به راحتی قابل ایجاد و توزیع هستند. این پرسشنامه آنلاین ممکن است به کارشناسان بهداشتی اطلاعات ارزشمندی ارائه دهند که میتواند منجر به بهبودها برای بیماران و کادر درمانی در طول و بعد از این زمانهای غیرمعمول شود.
روشهایی که کارشناسان بهداشت میتوانند با آنها بازخورد بیمار را به دست آورند
متداولترین روش برای کسب بازخورد بیماران توسط پرسشنامه آنلاین است. به گفته AHRQ، تجربه بیمار “محدوده تعاملاتی است که بیماران با سیستم بهداشتی دارند، شامل مراقبتهای طرح سلامتی، و دکتران، پرستاران و کارکنان بیمارستانها، مطبهای پزشکی و دیگر مراکز بهداشتی است.”
کاربردهای متعددی از پرسشنامه آنلاین وجود دارد، شامل حرفهایان بهداشتی، خریداران عمومی و خصوصی خدمات بهداشتی، سازمانهای اعتباری بهداشتی، طرحهای بهداشتی و همکاریهای بهبود منطقهای. این افراد و سازمانها از نتایج پرسشنامه آنلاین برای ارزیابی و مقایسه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی استفاده میکنند و از طریق خدمات ارائه شده، تجربه بیمار را بهبود میبخشند.
پنج معیار مهم برای هر پرسشنامه آنلاین رضایت بیمار به شرح زیر است:
- شفافیت و ارتباط بین ارائه دهنده مراقبت و بیمار
- کیفیت مراقبت پزشکی
- مهارتهای بین فردی نشان داده شده توسط حرفهایان پزشکی
- دسترسی به دکتران و سایر حرفهایان پزشکی
- جنبههای مالی مراقبت
چگونگی کسب بازخورد از کادر درمان
کسب بازخورد از کادر از جمله جراحان، پزشکان، پرستاران، تکنسینها و دیگران همانند کسب بازخورد از بیماران اهمیت دارد چرا که آنها هر روز در خطوط مقدم به ماموریتهای خود مشغولند. در حالی که پرسشنامه آنلاین خارجی ممکن است کمتر موفقیتآمیز باشند در جلب توجه این حرفهایان پزشکی به دلیل برنامههای شغلی پرسشنامه، اما اگر پرسشنامه آنلاین به طور داخلی برای آنها ارسال شود، احتمالاً بیشتر زمان خود را صرف آن خواهند کرد – به خصوص با درک اینکه نتایج در نهایت ممکن است به نفع آنها باشد و نیازهای آنها را برطرف کند.
مراکز بهداشتی پیشرو به صورت منظم از پرسشنامه آنلاین برای اطمینان از اشتغال، انگیزه، آموزشدیدگی مناسب و داشتن منابع لازم برای انجام وظایف شغلی کارکنان خود استفاده میکنند. این پرسشنامه آنلاین میتوانند نقاط ضعف را نیز به روشنی کشف کنند که میتوانند برای برآورده کردن نیازهای کارکنان، کاهش خستگی و نرخ جایگزینی کارگران بهداشتی و در نهایت بهبود نتایج بهداشتی و تجربه بیماران کمک کنند.
همچنین با ادامه برخورد با ویروس کووید-19، ممکن است بخواهید کارکنان بهداشتی را نیز بررسی کنید تا ببینید چقدر مرکز شما نیازهای آنها را برآورده میکند. البته، باید برای خبرها و اطلاعات پزشکی آماده باشید که ممکن است نخواهید شنید؛ به عنوان مثال، یک پرسشنامه آنلاین اخیر شبکه NBC در میان کارکنان بهداشتی در مورد کرونا نشان داد که بسیاری از آنها احساس میکنند که تجهیزاتی که برای انجام کارهایشان نیاز دارند، کمبود دارند.
نتیجهگیری
در ابتدا و قبل از هر چیز، میخواهیم از همه کسانی که در صنعت بهداشت کار میکنند و بهطور پراکنده برای حفظ سلامت و ایمنی شهروندانمان تلاش میکنند، سپاسگزاری کنیم. ما امیدواریم که پرسشنامه آنلاین ما به شما امکان میدهد تا به دانش ارزشمندی از نیازهای بیماران و کارکنان دست یابید تا تغییراتی ایجاد کنید که سطوح رضایت را در تمامی زمینهها افزایش دهد. اگر سوالی در مورد اینکه چه کاری برای شما انجام میدهیم، دارید، با ما تماس بگیرید یا با عضویت رایگان اکنون ساخت پرسشنامه آنلاین را آغاز کنید.
اکنون اولین پرسشنامه آنلاین، فرم یا نظرسنجی خود را ایجاد کنید!
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید