در دنیای دیجیتال امروز، استفاده از تلفن همراه به شدت رایج است و تقریباً همه افراد میتوانند بسیاری از کارهای خود را با استفاده از تلفن یا دستگاههای همراه انجام دهند. بنابراین، برای موفقیت کسبوکار و دستیابی به نتایج بهتر از پرسشنامهها، ضروری است که پرسشنامههای خود را با موبایل سازگار کنید.
در این مقاله به معرفی پرسشنامههای موبایلی، دلایل استفاده از آنها و نحوه ایجاد آنها میپردازیم. همچنین میتوانید برخی از آمار مرتبط با پرسشنامه آنلاین موبایلی و بیش از ۲۰ سوال کاربردی برای استفاده در پرسشنامه آنلاین موبایلی را مشاهده کنید. همچنین، با مطالعه این مقاله میتوانید نکات بیشتری در مورد سازگار کردن پرسشنامه آنلاین با موبایل بیاموزید.
پرسشنامه آنلاین موبایلی چیست؟
پرسشنامه آنلاین موبایلی یک ابزار آنلاین و سازگار با موبایل است که برای دستگاههایی همچون تلفن همراه یا تبلت طراحی شده است. این پرسشنامه آنلاین بهصورت خودکار با ویژگیهای صفحه نمایش دستگاه مورد نظر تنظیم میشوند تا تجربه کاربری بهتری را برای کاربران موبایلی فراهم کنند. با توجه به اندازه کوچک صفحات موبایل، این پرسشنامهها باید کوتاه و سادهتر از پرسشنامههای سنتی باشند.
چرا از پرسشنامه آنلاین موبایلی استفاده کنیم؟
بهکارگیری پرسشنامه آنلاین موبایلی برای سازمانها مزایای فراوانی به همراه دارد. در ادامه چند مورد از مزایای آن را مشاهده میکنید:
- دسترسی به گروههای بیشتری از مخاطبان به دلیل داشتن جامعه کاربری گستردهتر
- ارائه گزینههای بهاشتراکگذاری گستردهتر و سریعتر نسبت به پرسشنامههای سنتی
- افزایش نرخ پاسخدهی فوری
- امکان جمعآوری نظرات در لحظه درباره محصولات یا خدمات
۴ آمار جالب درباره پرسشنامههای موبایلی
رشد تکنولوژی و دیجیتالی شدن در حوزه پرسشنامهها نیز تأثیرات خود را داشته است. با افزایش استفاده از دستگاههای موبایل، سازگار کردن پرسشنامهها با موبایل ضروری شده است. در ادامه چهار آمار جالب مرتبط با پرسشنامههای موبایلی و استفاده از دستگاههای موبایل آورده شده است:
- طبق آمار، ۹۲.۳٪ کاربران اینترنت از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل میشوند.
- در حال حاضر حدود ۷.۲۱ میلیارد نفر در دنیا دارای دستگاه موبایل هستند.
- طبق پیشبینیها تا سال ۲۰۲۵، حدود ۷۲٪ از کاربران اینترنت از تلفنهای همراه برای دسترسی به وب استفاده خواهند کرد.
- پرسشنامههای آنلاین و موبایلی به دلیل جمعآوری آسان و مؤثر دادهها، از روشهای مقرونبهصرفه در تحقیقات بازار هستند.
بیش از ۲۰ سوال مهم برای پرسشنامه آنلاین موبایلی
برای استفاده سازمانها، نمونههایی از سوالات مهم برای پرسشنامه آنلاین موبایلی ارائه شده است که میتوانند به درک بهتر از نیازها و ترجیحات مشتریان کمک کنند. این سوالات بهراحتی در صفحههای موبایل قابل مشاهده و پاسخگویی هستند:
- گروه سنی شما چیست؟
- ۱۸-۲۴
- ۲۵-۳۴
- ۳۵-۴۴
- ۴۵-۵۴
- ۵۵-۶۴
- ۶۵+
- شغل شما چیست؟
- از کجا با محصول یا خدمت ما آشنا شدید؟
- تبلیغات آنلاین
- رسانههای اجتماعی
- توصیه شفاهی
- معرفی توسط دوستان یا خانواده
- موتور جستجو
- بازاریابی ایمیلی
- تبلیغات در فروشگاه
- اپلیکیشن موبایل
- میزان رضایت شما از محصول/خدمت ما چقدر است؟
- چقدر احتمال دارد که محصول/خدمت ما را به دیگران معرفی کنید؟
- تجربه کلی شما با محصول ما چگونه بود؟
- آیا پیش از انتخاب محصول/خدمت ما گزینههای دیگری را در نظر داشتید؟
- کدام ویژگیها در محصول/خدمت ما برای شما با ارزشتر است؟
- رابط کاربری آسان
- تنظیمات قابل تنظیم
- عملکرد مطمئن
- پشتیبانی مشتری مؤثر
- قیمت مناسب
- تحلیل در لحظه
- سازگاری با موبایل
- امنیت و حریم خصوصی
- میزان سهولت استفاده از وبسایت ما چگونه بود؟
- پشتیبانی مشتری ما را چگونه ارزیابی میکنید؟
- برای بهبود خدمات به شما، چه مواردی را میتوانیم بهتر کنیم؟
- ارائه محصولات/خدمات متنوعتر
- بهبود زمان پاسخدهی به مشتریان
- ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات
- ارائه گزینههای پرداخت انعطافپذیرتر
- بهبود ناوبری و تجربه کاربری وبسایت
- افزایش موجودی و سطح انبار محصولات
- ارائه توصیههای شخصی بر اساس ترجیحات مشتریان
این سوالات به شما کمک میکنند تا بازخورد مفیدی را از کاربران موبایلی جمعآوری کرده و خدمات خود را بهبود بخشید.
۱۲. هر چند وقت یک بار به محصول/خدمت ما علاقهمند هستید؟
- ماهانه
- هفتگی
- روزانه
- گاهی اوقات
- هرگز
۱۳. چرا محصول/خدمت ما را به جای رقبا ترجیح میدهید؟
- کیفیت بهتر
- قیمت مناسبتر
- تحویل سریعتر
- خدمات مشتری بهتر
- امتیاز بالای رضایت مشتری
- تجربه کاربری بهتر
- دوستدار محیط زیست
۱۴. معمولاً از چه طریقی به محصول/خدمت ما دسترسی دارید؟
- اپلیکیشن موبایل
- دسکتاپ
- مرورگر وب
- اپلیکیشن تبلت
- اپلیکیشن تلویزیون هوشمند
- اپلیکیشن ساعت هوشمند
- دستیار صوتی
۱۵. چه ویژگیهای اضافی را دوست دارید به محصول/خدمت ما اضافه شود؟
- امکان شخصیسازی رابط کاربری
- یکپارچگی با اپلیکیشنهای دیگر
- پشتیبانی چند زبانه
- قابلیت جستجوی پیشرفته
- ابزارهای همکاری برای پروژههای گروهی
- دسترسی آفلاین به دادهها
۱۶. نظر شما درباره قیمتگذاری محصول/خدمت ما چیست؟
- منصفانه و منطقی است
- کمی بالاست نسبت به محصولات/خدمات مشابه
- رقابتیتر است
- بسیار پایین است
- متناسب با ارزش دریافتی است
۱۷. آیا مشکلی با محصول/خدمت ما داشتهاید؟
۱۸. آیا مشکلات شما بهسرعت حل شدند؟
۱۹. آیا نظری یا پیشنهادی برای ما دارید؟
۲۰. چه روشی را برای ارتباط با شما ترجیح میدهید؟
- تماس تلفنی
- پیامک
- ایمیل
- پیام در شبکههای اجتماعی
- تماس ویدئویی
- ملاقات حضوری
چگونه یک پرسشنامه سازگار با موبایل را رایگان ایجاد کنیم
پس از آشنایی با سوالات کاربردی برای پرسشنامه آنلاین موبایلی، اکنون زمان آن است که یاد بگیرید چگونه یک پرسشنامه موبایلی رایگان ایجاد کنید. برای این کار، از ابزار یوچک استفاده کنید. ایجاد پرسشنامه آنلاین در این ابزار بسیار آسان است و تنها کافیست شش مرحله زیر را دنبال کنید:
- مرحله ۱: ورود یا ثبتنام در یوچک
- مرحله ۲: انتخاب قالب یا ایجاد با کمک هوش مصنوعی
- مرحله ۳: اضافه کردن سوالات
- مرحله ۴: سفارشیسازی طراحی فرم
- مرحله ۵: به اشتراکگذاری پرسشنامه
- مرحله ۶: تحلیل نتایج پرسشنامه
چگونه پرسشنامههای خود را سازگار با موبایل کنید
سازگار کردن پرسشنامه با موبایل از نظر سهولت استفاده، دسترسی و نرخ پاسخدهی مزایای زیادی دارد. بنابراین، برای بهرهمندی از این مزایا لازم است که پرسشنامههای خود را با موبایل سازگار کنید. در زیر مواردی را میبینید که برای سازگار کردن پرسشنامه با موبایل باید انجام دهید:
- از آنجا که دستگاههای موبایل دارای صفحهنمایش کوچکتری نسبت به دیگر روشهای پرسشنامه هستند، باید یک طرحبندی ساده و قابل پیمایش از طریق موبایل ایجاد کنید.
- لازم است تست کنید که آیا پرسشنامه شما بهدرستی روی همه دستگاههای موبایل کار میکند یا خیر.
- با استفاده از نوار پیشرفت و قابلیت رد کردن سوالات، به شرکتکنندگان اجازه دهید بین سوالات جابجا شوند.
- مطمئن شوید که فونتها و دکمههای پرسشنامه شما در دستگاههای موبایل بهراحتی قابل دیدن و لمس هستند.
- بهتر است سوالات و گزینههای پاسخدهی شما کوتاه و مختصر باشند.
جمعبندی
سازگاری پرسشنامه آنلاین با موبایل به دلیل استفاده گسترده از دستگاههای موبایل مانند گوشیهای هوشمند یا تبلتها، به ضرورتی تبدیل شده است. موبایلپسند کردن پرسشنامه، دسترسی و راحتی شرکتکنندگان را افزایش میدهد و به شما کمک میکند نتایج بهتری کسب کنید و کسبوکار خود را موفقتر و مشتریمدارتر کنید.
در این مقاله، شما با مفهوم پرسشنامه موبایلی و دلایل استفاده از آن آشنا شدید. همچنین یاد گرفتید که چگونه یک پرسشنامه موبایلی ایجاد کنید و با ۲۰+ نمونه سوالاتی که میتوانید در پرسشنامه آنلاین موبایلی بپرسید آشنا شدید. ما همچنین آمار جالبی در مورد این پرسشنامهها و اقداماتی که برای سازگار کردن پرسشنامه خود با موبایل باید انجام دهید، به اشتراک گذاشتیم.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید