پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری
از دغدغههای اصلی هر کسب و کاری راضی نگه داشتن مشتریان است. به همین دلیل ما در این مقاله به یکی از مهمترین مسائل به یکی از بهترین روشهای بررسی رضایت مشتری، یعنی دریافت اطلاعات مفید از طریق پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری خواهیم پرداخت. و در ادامه نحوه ساخت و روشهای ارائه این نوع پرسشنامه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا انتهای این مطلب مارا همراهی کنید.
با توجه به بازار پر رقابت امروزی یکی از امکانات در دسترس کسب و کارها برای جلب رضایت مشتری استفاده از پرسشنامه صحیح برای ارتقای شرایط کسب و کار است. از این رو صاحبین مشاغل بزرگ و کوچک در همه زمینهها این امکان را دارند که با استفاده از پرسشنامه صحیح در بستری مناسب نتیجه دلخواه خود دریافت کنند.
حال باید به این موضوع اشاره کرد از بهترین روشهای بررسی رضایت مشتری ساخت و ارائه پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری است. که همین موضوع از طریق روشهای گوناگونی انجام میشود. که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. ولی قبل از آن بهتر است نگاهی کنیم به سوالات مهم و به طور کلی ساخت یک پرسشنامه رضایت مشتری مطابق با نیازهای کسبوکارهای مختلف، پس همچنان با ما همراه باشید.
روشهای ساخت پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری
برای ساخت پرسشنامه آنلاین مهمترین عامل شناخت کامل بر روی کسب و کار و مشتریان است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که پایههای اصلی یک پرسشنامه خوب همین دو مشخصه است. به همین منظور ساخت پرسشنامه برای رضایت بخشی مشتریان را در همین ابتدای کار به این دسته از افراد که شناخت کافی از کسب و کار خود دارند پیشنهاد میکنیم.
در صورتی که کسب وکار خود را به تازگی راه اندازی کردهاید و شناخت چندان زیادی نسبت به مسائل پیرامون آن ندارید میتوانید با استفاده از یک مشاور خوب این موضوع را حل کنید. یکی از مشخصههای فعالیت ما در یوچک دقیقا همین مورد و ارائه یک مشاوره خوب به مصرف کننده تا به نتیجه رسیدن است.
برای ساخت پرسشنامه رضایت مشتری پس از بررسی تمام موارد یاد شده باید نحوه ارتباط با مشتریان را مشخص کنیم. در این مورد براساس کسب و کار میتوان یک روش مشخص را تعیین کرد. در برخی موارد بهترین راه استفاده از کیوسک نظرسنجی است. و در برخی موارد استفاده از انتشار ایمیل و پیامک بهترین انتخاب است.
کیوسک نظرسنجی
این دستگاه در مواردی استفاده میشود که مجموعه قصد دارد پرسشنامه رضایت مشتری خود را برای مشتریان حضوری خود مورد استفاده قرار دهد. از این دستگاه میتوان در فروشگاهها، رستورانها، مجتمعهای تجاری و مراکز درمانی استفاده و… استفاده کرد.
روش Embed
این نوع روش انتشار بیشتر برای مجموعههایی مورد استفاده قرار میگیرد که لزوما مراجعه کننده حضوری نداشته و بیشتر فعالیت خود را در وبسایت مجموعه انجام میدهند. باد گفت بهترین روش برای مجموعههای خدماتی اینترنتی و فروشگاههای آنلاین است.
دیگر روشهای انتشار پرسشنامه رضایت مشتری
از دیگر انتشارها که تقریبا یک قابلیت عمومی است، استفاده از روشهای ارسال پرسشنامه از طریق ایمیل، پیامک و شبکههای اجتماعی است. در رابطه با این موارد باید به این نکته اشاره کرد که این روشها برای هر نوع کسب و کاری و با هر هدفی میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
بازخورد پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری
بعد از ساخت و انتشار فرم رضایت مشتری وارد مهم ترین بخش از استفاده از سامانه نظرسنجی آنلاین میشویم. در این قسمت میتوان با استفاده از تحلیلهای آماری توسط خود یا بر اساس تنظیمات ارائه شده توسط سرویس نظرسنجی نتایج پرسشنامه خود را بررسی کنیم.
با ایجاد شاخصهایی در زمان ساخت فرم پرسشنامه آنلاین میتوانیم به بهبود و کیفیت نتایج خود در زمان گزارش کمک کنیم. به طول مثال میتوانیم با استفاده از این شاخصها کیفیت عملکرد مجموعه، کیفیت محصولات یا خدمات و حتی نحوه برخورد کارکنان با مشتریان رو مورد بررسی قرار بدهیم.
توصیه ما به عنوان ارائه دهنده سرویس آنلاین پرسشنامه به مصرف کنندگان همیشه بررسی مداوم نتایج و استفاده از تمام پتانسیلهای موجود در سرویس و مجموعه برای بهتر شدن نتیجه است.
سخن پایانی
درد انتها باید به این نکته دقت کرد که ساخت هرگونه پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری بر پایه اصولی ثابت است که برای هر نوع کسب و کاری متفاوت اجرا میشود. پس به همین دلیل در صورتی که بعد از اجرای یک پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری به نتیجه دلخواه نرسیدید باید به این نکته دقت کنید شاید روش انتخابی و نوع پرسشنامه دارای ایرادی است. از این رو بهتر است برای هر نوع ارائه پرسشنامه آنلاین حتما با مشاوره تخصصی این کار صورت گیرد.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید