بهترین زمان ارسال نظر سنجی و 5 روش دریافت نتیجه بهتر

بهترین زمان ارسال نظر سنجی و 5 روش دریافت نتیجه بهتر

انتخاب بهترین زمان ارسال نظر سنجی برای مخاطبان و مشتریان جدید و قدیمی، در نهایت باعث دریافت پاسخ بیشتر از سمت آن‌ها و در نتیجه کسب اطلاعات کافی در مورد سوالاتی است که در ذهنتان به دنبال پاسخی برای آنها هستید. این فرایند گاهی باعث بهبود کسب و کار و پیشرفتتان در جهتی که مشتریان به آن علاقه داند، خواهد شد. اما زمان ساخت پرسشنامه آنلاین و ارسال آن چگونه باید انتخاب شود؟ آیا واقعا ساخت نظرسنجی آنلاین تاثیر مستقیمی را در نتیجه نهایی خواهد داشت؟

ساخت پرسشنامه آنلاین و ارسال در بهترین زمان با توجه به فعالیت شما

قبل از تولید محصولی مشابه با نمونه‌های قبلی

قبل از ایجاد تغییرات جدی در کسب و کار

ارسال نظرسنجی آنلاین برای مشریان نیمه کاره

پس از خرید مشتری

5 روش پیشنهادی برای دریافت پاسخ بهتر در هنگام نظرسنجی آنلاین

 

ساخت پرسشنامه آنلاین و ارسال در بهترین زمان با توجه به فعالیت شما

در موقعیت‌های مختلفی ممکن است شما نیازمند ارسال نظرسنجی آنلاین به مشتریان خود باشید. این شرایط در نهایت به نوعی تعیین کننده زمان ارسال خواهد بود. با استفاده از سوالاتی که پیش روی مخاطبانتان قرار می‌دهید، می‌توانید آنها را به چالش بکشید و از نظراتشان پیرامون کسب و کار خود استفاده کنید. بهترین زمان انتخاب شما ممکن است در میان موارد زیر باشد:

قبل از تولید محصولی مشابه با نمونه‌های قبلی

اولین زمان پیشنهادی ما مواقعی است که قصد وارد کردن یک محصول به بازار را دارید. اگر مشابه این محصول در بازار موجود باشد، به راحتی قبل از تولید می‌توانید با عرضه یک پرسشنامه نظر مخاطبانتان را در مورد آن بپرسید، رضایت و عدم رضایت آنها را بررسی و در نهایت برای تولید بهتر محصول جدید خود به کار ببرید.

برای پیدا کردن بهترین زمان ارسال نظر سنجی باید بر اساس عملکرد خود تصمیم گیری کنید. اینکار باعث می‌شود تا نتیجه نهایی، برای کسب و کار شما مفید باشد و البته بیشترین میزان پاسخ را نیز دریافت کنید. سوالات بهتر است با لحنی مناسب نوشته شده و نیازمند پاسخ‌های کوتاه باشد.

قبل از ایجاد تغییرات جدی در کسب و کار

همیشه تغییر چالش برانگیزترین فرایندی است که یک کسب و کار با آن رو به روست. اگر قصد اینکار را دارید، بهتر است نظر مشتریانتان را بپرسید. آیا تغییراتی که قصد انجام آن را دارید، باعث سود بیشتر شما خواهند شد؟ با نظرسنجی آنلاین در این شرایط می‌توانید ذهن مصرف کننده را برای تغییر آماده کنید.

ارسال نظرسنجی آنلاین برای مشریان نیمه کاره

زمان مناسب دیگر ساخت پرسشنامه آنلاین، درست در مواقعی است که یک مشتری، خرید خود را نیمه کاره رها کرده یا پس از پرسیدن چند سوال فروشگاه شما را ترک کرده است. در این مواقع بهتر است با ارسال یک نظرسنجی کوتاه دلیل عدم خرید یا استفاده از خدماتتان را جویا شوید.

پس از خرید مشتری

اگر مشتری از خدمات شما استفاده کرده یا محصولات شما را خریداری کرده و به نوعی تعاملی را با شما انجام داده، باید یک فرم نظرسنجی آنلاین را پس از خرید برای او ارسال کنید. این کار بهتر است در دو بازه زمانی مختلف انجام شود. یکبار دقیقا پس از زمان خرید برای پرسیدن تجربه کاربری او و دیگر مدتی پس از استفاده و برای کسب اطلاعات در مورد محصولی که مدتی از آن استفاده کرده است.

نظرسنجی از مشتریان باعث پیدا کردن دلایل نارضایتی آنها و در نتیجه انجام اقدامات اصلاحی خواهد شد. در این شرایط شما می‌توانید مسیرهای خود را در جهت بهبود شرایط تغییر دهید. البته به شرطی که از پاسخ‌های دریافت شده، به درستی استفاده کنید.

5 روش پیشنهادی برای دریافت پاسخ بهتر در هنگام نظرسنجی آنلاین

 

با وجود نکاتی که عنوان شد، اما همیشه نمی‌توانید از ساخت پرسشنامه آنلاین پاسخ درستی را دریافت کنید. زمان تنها یکی از مواردی است که در نظرسنجی آنلاین باید مد نظر قرار دهید. در ادامه به شما 5 نکته را برای دریافت پاسخ بهتر عنوان کرده‌ایم:

  1. در نظرسنجی که انجام می‌دهید، تنها در مورد رضایت یا عدم رضایت مشتری نپرسید. سعی کنید تعداد سوالاتتان را بالاتر ببرید تا بتوانید درک بهتری را از مخاطب خود داشته باشید.
  2. به مشتری اعلام کنید که پس از دریافت نظر او قرار است چه تغییراتی را در کسب و کار خود ایجاد کنید و او تکمیل کننده حلقه کسب و کار شماست.
  3. نظرسنجی بیش از اندازه همیشه نتیجه عکس را برای شما به دنبال خواهد داشت. نظر او را تنها در مواقع ضروری که در بالا نیز به آنها اشاره شد بخواهید.
  4. سوالات خود را تغییر دهید. در زمان‌های مختلف سوالات متفاوتی را بپرسید. سعی کنید سوالاتتان را به صورت آماده از قبل طراحی کنید و در زمان‌های مشخصی برای مشتریان خود ارسال کنید.
  5. گروه سنی را در نظر بگیرید و بر اساس آن سوالات خود را مطرح کنید. سوالات مطرح شده در این گروه‌ها باید متفاوت باشد، چرا که دغدغه‌های ذهنی آن نیز با یکدیگر فرق می‌کند.

زمان مناسب ارسال نظرسنجی تنها بخش کوچکی از این فرایند است. شما باید با انتخاب یک پلتفرم مناسب به دنبال ساخت یک فرم و ارسال آن به کاربرانتان باشید تا در نهایت نظرات آنها را دریافت کنید.

سخن آخر…

زمانی که شما قصد طراحی یک فرم نظرسنجی آنلاین را دارید، باید به دنبال بهترین روش‌های برای طراحی بهتر آن باشید. سایت‌های آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که این امکان را در اختیار شما قرار خواهند داد. یوچک نیز یکی از آنهاست که با ساده‌ترین روش و تنها با چند کلیک این امکان را به شما می‌دهد. کافی است سری به صفحه مربوط به ساخت پرسشنامه آنلاین این سایت بزنید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. اگر شما هم تجربه ارسال فرم‌های نظرسنجی و دریافت پاسخ از سمت آنها را داشته‌اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید