نظرسنجی و جمع آوری اطلاعات مشتریان به شما کمک میکند تا از دیدگاه آنها نسبت به خود آگاه شوید . فرقی نمی کند شما چه کسب و کاری دارید (هتل، رستوران، بیمارستان و … ).برای اینکه از میزان رضایت مشتریان خود جهت دریافت خدمات یا محصولات آگاه شوید بهتر است که نظرسنجی انجام دهید. معمولا نظرسنجی ها به صورت آنلاین و با ارسال لینک نظرسنجی به افراد انجام می گردد. طبق تحقیقات انجام شده معمولا کمتر حدود 30 درصد افراد شرکتکننده نظرسنجی را تکمیل می کنند.
نظرسنجیها میتوانند از طریق آفلاین هم انجام شوند. یوچک این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تادر مکانهایی که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد با استفاده از کیوسکهای نظرسنجی بتوانید اطلاعات مورد نظرتان را به صورت آفلاین جمعآوری کنید.به عنوان مثال قرار دادن کیوسکهای نظرسنجی جهت جمعآوری اطلاعات و نظرات در نمایشگاهها و همایشها.
فرض کنید شما مدیر یک هتل هستید و میزان رضایت مشتریان برای شما اهمیت ویژه ای دارد. شما از طریق کیوسکهای نظرسنجی در نقاط مختلف هتل مثل رستوران یا پذیرش، جهت جمع آوری نظرات مشتریان خود قرار می دهید.
معمولا افرادی که نظرسنجی را تکمیل می کنند، معتقد هستند که انجام نظرسنجی امری بیهوده و بازخورد آنها در بهبود کیفیت خدمات و محصولات تاثیری ندارد. برای اینکه این فکر منفی را در افراد کمرنگ کنید بهتر است که به طراحی سوالات اصلی بپردازید .برای جلوگیری از اشتباهات رایج در طراحی سوالات اصلی ما پیشنهاد می کنیم تا مقاله 10 اشتباه رایج در طراحی پرسشنامه را مطالعه فرمائید. همچنین افراد تمایل دارند تا پس از تکمیل نظرسنجی، پاداش یا تخفیفاتی از شما دریافت کنند. به همین منظور جهت جمعاوری اطلاعات بیشتر و افزایش انگیزه افراد برای شرکت در نظرسنجی، بهتر است که برای آنها پاداشی نیز در نظر بگیرید. ممکن است همه افراد تمایل نداشته باشند که نظرات خود را به شما انتقال دهند، با توجه به تجربه ای که دارید تعدادی از مشتریان خود را به عنوان نمونه جامعه آماری انتخاب کرده و نظرسنجی را از طریق این افراد انجام دهید.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید