مزایای نظرسنجی آنلاین نسبت به نظرسنجی سنتی
نظرسنجی آنلاین یکی از نوآوریهای جدید در میان کسب و کارهاست که توانسته تعامل زیادی را بین مدیران و مشتریان ایجاد کند. اگرچه در روشهای سنتی و قدیمی کسب و کارها نیز از نظرسنجی استفاده میشد، اما بازدهی آن به میزان روشهای مدرن نبود و به همین دلیل کم کم جای خود را به رباتهای پرسشگر داد.
روش مدرن نظرسنجی در یک مجموعه، آن را سریعتر به آنچه که میخواهد میرساند، بنابراین مسیر درستتری را پیش رویشان قرار میدهد. به دنبال این فرایند دیگر نیازی نیست که فرد هفتهها و ماهها برای رسیدن به دادههای تحقیقاتی خود زمانش را تلف کنند و در نهایت به آنچه که میخواهد نرسد. در این مطلب به بررسی تفاوتها و مزایایی که نظرسنجی آنلاین نسبت به مدلهای سنتی دارد پرداختهایم.
در این مقاله میخوانید:
- ویژگیهای نظرسنجی سنتی
- ویژگیهای نظرسنجی آنلاین
- تحقیق در بازار به منظور دریافت بیشترین بازدهی، اصلیترین مزیت طراحی پرسشنامه آنلاین
- استفاده از یوچک برای نظرسنجی آنلاین و ورود به دنیای مدرن دیجیتال
ویژگیهای نظرسنجی سنتی
قبل از آنکه بخواهیم به مزایای طراحی پرسشنامه آنلاین اشاره کنیم، بهتر است به معرفی معایبی که نظرسنجی سنتی دارد، بپردازیم تا در نهایت بتوانیم درک درستتری از نکات عنوان شده داشته باشیم. نظرسنجی آنلاین توانسته مسیرهای سنتی را تغییر دهد. در این روش به جای استفاده از پستچی، قلم و کاغذی یا تلفن و … همه چیز به صورت آنلاین انجام میشود. بنابراین مشکلاتی که در گذشته وجود داشته را در آن نخواهیم دید. در میان معایب نظرسنجی سنتی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
زمان زیادی برای رسیدن به پاسخ نهایی نظرسنجی نیاز است.
تضمینی برای باز کردن، تکمیل و ارسال سریع پاسخ در نظر سنجیهای پستی وجود ندارد.
پاسخهای کاغذی ممکن است در این روش از بین بروند.
ممکن است در نظرسنجیهای کاغذی دستخط پاسخ دهنده واضح نباشد.
در نظرسنجی تلفنی امکان قطع کردن تماس توسط مخاطب وجود دارد.
اغلب افراد به نظرسنجیهای تلفنی گوش نمیدهند.
ممکن است مخاطب حس راحتی را با شما نداشته باشد.
پاسخهای دریافت شده با اطمینان بالایی نخواهد بود.
کاربران ممکن است به سوالات بحث برانگیز پاسخ ندهند.
نظرسنجی آنلاین در دنیای مدرن امروز، بهترین برای دریافت فیدبکهای مخاطبانتان است. این روش از طریق فضای آنلاین انجام میشود.
مزایای نظرسنجی آنلاین
طراحی پرسشنامه آنلاین مطمئنا تجربه بهتری را در اختیار شما قرار خواهد داد. در اینجا میخواهیم به چند مزیت آن اشاره کنیم:
- در این روش نظرسنجی افراد میتوانند به صورت ناشناس به سوالاتتان پاسخ دهند.
- غربالگری در این روش نظرسنجی راحتتر انجام میشود.
- میتوانید تعداد سوالات نظرسنجی آنلاین را در این روش بیشتر کنید.
- با استفاده از این روش نظرسنجی میتوانید در هزینههای خود صرفهجویی کنید.
- میتوانید هدفگذاری بهتری را در این روش داشته باشید.
- پاسخ دادن به این مدل از نظرسنجی برای شرکت کنندگان بهتر است.
- تجزیه و تحلیل دادهها در نظرسنجی آنلاین سریعتر انجام میشود.
- در این روش نظرسنجی میتوانید با ارائه جوایزی، انگیزه زیادی را در پاسخ دهنده ایجاد کنید.
- امکان قرار دادن نظرسنجی در اختیار مخاطبانتان در این روش از طریق اینترنت انجام خواهد شد.
نظرسنجی آنلاین یا سنتی؟
تحقیق در بازار کار راحتی نیست. شما باید یک فرایند مداوم را برای دریافت بیشترین نتایج در نظر بگیرید و روند تغییرات کسب و کارتان، رقبا و افزایش یا کاهش میزان مشتریان خود را بررسی کنید. طراحی پرسشنامه آنلاین این امکان را به شما میدهد که در بازههای زمانی مختلف اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید، چیزی که در روش سنتی دیده نمیشود.
امروزه نظرسنجی از مدلهای قدیمی به انواع دیجیتال و آنلاین تبدیل شده و سهم بزرگتری از مارکت دیجیتال را از آن خود کرده است. بنابراین جایی برای روشهای قدیمی باقی نخواهد ماند. اگر حتی درصدی به نظرسنجی سنتی فکر میکنید، بهتر است بار دیگر به ابتدای مقاله برگردید و ویژگیهای عنوان شده را با دقت بیشتری بخوانید.
طراحی پرسشنامه آنلاین به شما کمک میکند تا بیشترین میزان پاسخدهی را با بالاترین درصد اعتماد از مخاطبانتان دریافت کنید. این روشها نسبت به مدلهای سنتی راحتتر هستند.
استفاده از یوچک برای طراحی پرسشنامه آنلاین و ورود به دنیای مدرن تبلیغات
همانطور که در بالا هم عنوان شد، نظرسنجیهای آنلاین راه سریعتری برای کمک به کسب و کارها در تصمیم گیری بهتر است. به جای اینکه هفتهها یا ماهها طول بکشد، میتوانید دادههای تحقیقات بازار را به صورت فوری و آنلاین دریافت و به نتایج درستتری دست پیدا کنید. امروزه پلتفرمهای آنلاین مختلفی در بستر وب موجود است که به شما کمک میکند، یک پرسشنامه با تعداد سوالات نظرسنجی آنلاین مناسب را طراحی کرده و در نهایت بتوانید بیشترین نتیجه را دریافت کنید.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید