نظرسنجی آنلاین برای تعیین قیمت محصولات جدید
نظرسنجی آنلاین برای تعیین قیمت محصولات یا خدماتی که به تازگی به یک مجموعه اضافه میشوند، یکی از مهمترین کارهایی است که هر کسب و کاری باید انجام دهد. این مدل از نظرسنجی، به شما کمک میکند تا ارزش محصول یا خدماتتان را از نظر مشتریان راحتتر درک کنید و با توجه به آن یک استراتژی قیمتگذاری صحیح را با بیشترین میزان بازدهی داشته باشید. در این مطلب میخواهیم به نکات پیرامون این مدل از نظرسنجی آنلاین بپردازیم:
در این مقاله میخوانید:
- نحوه پرسیدن سوالات در طراحی پرسشنامه آنلاین
- سوالاتی در زمینه تمایل مشتری به پرداخت هزینه
- مدل قیمتگذاری ون وستندورپ
- پیشنهاد مشتری
- نظرسنجی با ارائه ویژگیهای محصول و تجزیه و تحلیل آن
- انتخاب درست شرکت کنندگان
- یوچک، مسیری روشن برای پیشرفت شما
نحوه پرسیدن سوالات در طراحی پرسشنامه آنلاین
نحوه پرسیدن سوالات در هنگام ساخت فرم نظرسنجی آنلاین، دقیقا به نوع تحلیلی بستگی دارد که میخواهید از آن داشته باشید. روشهای سادهای برای پرسیدن سوالات نظرسنجی آنلاین قیمت وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
سوالاتی در زمینه تمایل مشتری به پرداخت هزینه
پاسخهایی که مشتریان به این مدل از سوالات میدهند، شامل قیمتهایی است که برای محصول یا خدمات شما پرداخت میکند. این سوالات میتواند به صورت 4 گزینهای یا به همراه یک باکس برای دریافت نظر پاسخ دهنده باشد. از مزایای این مدل پرسشها میتوانیم به استفاده از سوالات و پاسخهای واضح و تجزیه و تحلیل راحتشان اشاره کنیم. به علاوه این سوالات شما را در کوتاهترین زمان ممکن به آنچه که میخواهید میرساند و از طرفی برای پاسخدهنده نیز راحتتر است.
سوالات مربوط به قیمتگذاری تنها زمانی برای شما مفید است که مشتری با صداقت و بر اساس تجربیات و اطلاعات خود به آنها پاسخ دهند. در این صورت میتوانید یک استراتژی قوی را برای قیمتگذاری محصول و خدمات خود داشته باشید.
طراحی سوالات بر پایه مدل قیمتگذاری ون وستندورپ
سنج حساسیت قیمت (PSM) یک تکنیک برای تعیین ترجیحات قیمت مصرف کننده بوده و به شما کمک میکند تا محصول خود را بر اساس ارزشی که مصرف کننده برای آن قائل است، قیمتگذاری کنید. در این مدل از نظرسنجی آنلاین، باید ابتدا توضیحی از محصول بدهید و سپس سوالاتتان را صراحتا با درخواست قیمت از مشتریان بپرسید. پاسخ این سوالات، یک محدوده قیمتی را در اختیارتان قرار میدهد که با تجزیه و تحلیلشان میتوانید قیمت نهایی را بسنجید. این روش پرسش، ساده و انعطاف پذیر بوده و محدوده قیمتی مشخصی را در اختیار شما قرار خواهد داد.
آلت: طراحی پرسشنامه آنلاین
طراحی سوالات و دریافت پیشنهاد مشتری
در این حالت، میتوانید سوالات خود را به گونهای طراحی کنید که مشتریان انتظاراتشان را به صورت کاملا واضح بیان کنند. قرار دادن یک باکس با امکان پاسخ آزادانه یا ارائه پاسخهای چند گزینهای میتواند مناسب باشد.
ارائه پاسخهای چندگزینهای در زمان مشتری صرفهجویی خواهد کرد و تمایل او به پاسخ به نظرسنجی آنلاین را بیشتر میکند.
نظرسنجی با ارائه ویژگیهای محصول و تجزیه و تحلیل آن
در این روش باید مشخصات و ویژگیهای خدمات یا محصول مانند برند، اندازه، ظاهر و … را در اختیار مشتری قرار دهید و از پاسخدهندگان بخواهید تا بر این اساس به سوالاتتان پاسخ دهند. پاسخهای دریافت شده در این حالت واقعیتر است.
انتخاب درست شرکت کنندگان، مهمترین مرحله در نظرسنجی آنلاین
تا اینجا به روشهایی برای ساخت پرسشنامه آنلاین برای تعیین قیمت خدمات یا محصولات جدید در یک کسب و کار صحبت کردیم، اما نکته مهمتر، انتخاب شرکت کنندگان درست در این نظرسنجی است. فراموش نکنید که هدف اصلی شما انتخاب افرادی است که تا حد زیادی شبیه به مشتریان اصلیتان باشند. باید بر اساس نوع محصول، گروه سنی، سطح درآمد، جنسیت و … گروهی را انتخاب کنید که نتایجی واقعی و دقیقتر را به شما بدهند. در نهایت نیز با تجزیه و تحلیل دادهها اطلاعاتی کامل را برای قیمتگذاری نهایی به دست آورید.
یوچک، مسیری روشن برای پیشرفت شما
مطمئنا ساخت فرم نظرسنجی آنلاین به راحتی انجام نمیشود. سامانههای زیادی در فضای اینترنت مشغول هستند که میتوانید برای انجام این پروسه از آنها استفاده کنید. یوچک یکی از این پلتفرمهای آنلاین است که امکان ساخت پرسشنامه آنلاین را به شما میدهد و در نهایت با ارائه نمودارهایی به تجزیه و تحلیل پاسخهای دریافت شده کمک میکند. در دنیای امروز که رقابت میان فروشندگان بیشتر از قبل شده استفاده از روشهای سنتی برای قیمتگذاری چندان کارساز نیست. امروز مشتری تعیین کننده خدمات، قیمت و رفتار شماست و برداشتن پلههای اشتباه، میتواند شما را چندین قدم از هدف اصلیتان دور کند.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید