51 سوال پرسشنامه آگاهی از برند + بهترین شیوه ها

هر کسب و کاری دارای تاکتیک‌های معتبر و ثابت برای افزایش آگاهی از برند است. شما در رسانه‌های اجتماعی، لیست ایمیل خود را انتخاب می‌کنید، به جامعه محلی مراجعه می‌کنید ، اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که کار سخت شما جواب می‌دهد؟ پرسشنامه آنلاین‌های آگاهی از برند روش قابل اعتمادی هستند تا بدانید مشتریان فعلی و پتانسیلی چه فکری در مورد برند شما دارند. ادامه مطلب را بخوانید تا نکات مهم را بیاموزید و سوالات نمونه را ببینید که به شما کمک می‌کنند تا تا 3.5 برابر بیشتر داده‌ها را با یوچک جمع آوری کنید.

پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند چیست؟

پرسشنامه آنلاین‌های آگاهی از برند به کسب و کارها بینشی درباره آنچه مشتریان از برندشان می‌دانند می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا مخاطبان جدیدی را کشف کنند. پرسشنامه آنلاین‌های آگاهی از برند یک ابزار تحقیقات بازار هستند که به کسب و کارها درکی از آنچه مشتریان در مورد برندشان فکر می‌کنند می‌دهند. همچنین به برندها کمک می‌کنند تا متوجه شوند که احتمالاً مشتریان پتانسیلی را کجا پیدا کنند و شهرت کلی کسب و کار چگونه است.

اگر به تازگی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده‌اید و چند سفارش اول خود را ارسال کرده‌اید، پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مشتریان از کجا آمده‌اند. در این پرسشنامه آنلاین، از مشتریان خود بپرسید که از کجا درباره شما شنیده‌اند. اگر اکثریت قابل توجهی از آنها از رسانه‌های اجتماعی آمده‌اند، ممکن است بخواهید تیم اجتماعی خود را گسترش دهید و از آن انرژی بهره ببرید.

بیایید مثال دیگری بزنیم. شاید یک کافه دارید. متوجه شده‌اید که تعداد زیادی مشتری غذا سفارش نمی‌دهند، اما وقتی به قهوه می‌رسد، کسب و کار پر رونق است. یک پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا این مسئله مربوط به کیفیت است یا مردم از وجود یک منوی کامل آگاه نیستند به عبارت دیگر، یک مسئله آگاهی از برند. به هر حال، این اطلاعات کلیدی برای دانستن مراحل بعدی شما است، مانند اینکه آیا به بازنگری منو نیاز دارید یا باید آگاهی جامعیت بیشتری ایجاد کنید.

نکات پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند

نکات پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند ما این است که آن را مختصر و مفید نگه دارید، اهداف روشن را تعریف کنید، سوالات متنوعی را بپرسید و سوالات باز و بسته را ترکیب کنید. هنگامی که متوجه شدید باید نتایج کمپین‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید، احتمالاً در حال تردید در مورد این هستید که چگونه می‌توانید به طور کارآمد داده‌های مخاطب هدف را جمع آوری کنید. در ادامه چندین روش کارآمد را برای کمک به شما در طراحی یک پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند موثرتر ارائه می‌دهیم:

مختصر بودن:

برای پرسشنامه آنلاین‌ها، کوتاه و شیرین راه بهتری است. داده‌های مورد نیاز خود را بدون بارگیری زیاد از مخاطب خود به دست آورید.

تعریف اهداف:

اهداف نهایی خاص، مانند درک اینکه مشتریانی که محصول خاصی را خریداری می‌کنند، طراحی پرسشنامه آنلاین را آسانتر می‌کند.

ترکیب انواع سوالات:

ترکیب سوالات باز و بسته به شما کمک می‌کند تا محدوده کامل بازخورد را جمع آوری کنید.

پرسیدن سوالات متنوع:

پرسیدن انواع مختلف سوالات برای حداکثر کردن نرخ پاسخ و حفظ مشارکت‌کنندگان مفید است.

وقتی در حال ساختن آگاهی از برند هستید، باید انواع مختلفی از سوالات آگاهی از برند و داده‌هایی که به شما کمک می‌کنند در جمع آوری آنها را بدانید:

آگاهی و شناخت برند: 

اندازه‌گیری آگاهی از کسب و کار، محصولات یا خدمات شما

ارزیابی برند: 

اندازه‌گیری انطباقات کسب و کار شما

وفاداری برند: 

اندازه‌گیری رضایت مشتریان و احتمال مشتریان تکراری

یادآوری برند: 

اندازه‌گیری اینکه مردم چقدر به یاد شما هستند

دقیقاً با این معیارها چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ خوب، آنها می‌توانند به شما در تدوین دقیق‌ترین استراتژی بازاریابی‌تان کمک کنند، از اینکه چگونه تصمیم می‌گیرید که یک فروشگاه را چگونه تزئین کنید که در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید.

بیایید به مثال کافه‌مان برگردیم. آشپزخانه شما یک ساندویچ بیکن، تخم مرغ و پنیر فوق‌العاده می‌سازد، اما هیچکس هرگز آن را سفارش نمی‌دهد. سپس نتایج پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند به دست می‌آید – 45٪ از مشتریان وفادارتان عاشق لاته‌های شما هستند اما حتی نمی‌دانستند که شما غذای گرم ارائه می‌دهید! شاید اینستاگرام کافه‌تان دارای دنبال‌کنندگان قابل توجهی باشد که باریستاهای شما عکس‌های هنر لاته روزانه‌شان را منتشر می‌کنند. این کار را ادامه دهید، اما همچنین زمان آن رسیده که دایره اجتماعی رسانه‌های اجتماعی خود را گسترش دهید.

چند پست ایجاد کنید که ساندویچ‌های خود را برجسته کنید و شاید یک کوپن برای مشتریانی که پست شما را دوباره ارسال یا به اشتراک بگذارند، ارائه دهید. این اقدام نشان می‌دهد که شما بیش از یک فروشگاه قهوه هستید، بنابراین مشتریانتان می‌توانند برند شما را بهتر درک کنند.

50 سوال پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند

پرسشنامه آنلاین‌های آگاهی از برند کلید درک مخاطب هدف شما و ایجاد تجربه مشتری بهتر هستند. اما دشوار است که بدانید کدام سوالات را بپرسید – به ویژه وقتی که نیاز به نگه داشتن پرسشنامه آنلاین کوتاه و بدون قربانی کردن داده‌ها دارید. در ادامه لیستی از سوالات برای کمک به شروع فرآیند.

سوالات آگاهی از برند

سوالات آگاهی از برند میزان آشنایی شرکت‌کنندگان با برند شما را اندازه‌گیری می‌کنند. انواع معمولی سوالات شامل سوالات مقیاس لیکرت است که به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهند نظرات خود را بر روی یک مقیاس مشخص ارزیابی کنند.

۱. آیا از [برند] آگاه هستید؟

۲. کدام برند به ذهنتان می‌رسد وقتی به [محصول یا خدمت عمومی] فکر می‌کنید؟

۳. اولین بار کجا درباره [برند] آشنا شدید؟

۴. آخرین بار که از [محصول یا خدمت عمومی] استفاده کردید، چه زمانی بود؟

۵. از کدام برندها [محصول یا خدمت عمومی] خریداری می‌کنید؟

۶. چقدر با [برند] به عنوان یک محصول/خدمات آشنا هستید؟

۷. کدام محصول یا خدمات از [برند] بیشترین آشنایی را دارید؟

۸. آیا [برند] را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید یا در لیست ایمیل آن مشترک هستید؟

۹. انواع تعاملاتی که احتمالاً از [برند] درگیر می‌شوید چه هستند؟

۱۰. اولین مکانی که برای بررسی نقد‌های [برند] به آن مراجعه می‌کنید کجاست؟

۱۱. یک زمان را توصیف کنید که در نظر گرفته‌اید که از [برند] خرید کنید.

۱۲. چگونه ابتدا [برند] به شما توصیف شد؟

سوالات درک برند

سوالات درک برند میزان انطباقات مردم در مورد برند شما را اندازه‌گیری می‌کنند. این سوالات به طور معمول از سوالات باز معمول برای جمع‌آوری تجارب شخصی مشتریان با برند شما استفاده می‌کنند.

۱۳. چگونه [برند] را توصیف می‌کنید؟

۱۴. کلمات یا عباراتی که وقتی به [برند] فکر می‌کنید به ذهنتان می‌رسد چیست؟

۱۵. چقدر احتمال می‌دهید که [برند] را به همکار یا همتای خود در صنعت پیشنهاد دهید؟

۱۶. چقدر از خدمات پشتیبانی مشتریان ارائه شده توسط [برند] راضی هستید؟

۱۷. به نظر شما، سه قوت اصلی [برند] چیستند؟

۱۸. به نظر شما، سه ضعف اصلی [برند] چیست؟

۱۹. فکر می‌کنید که سه رقیب اصلی [برند] کیستند؟

۲۰. آیا شما اعتقاد دارید که پیام‌های [برند] هماهنگ است؟ در یک جمله، چرا؟

۲۱. در مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر احساس می‌کنید که [برند] نیازهای شما را درک می‌کند؟

۲۲. در مقیاس ۱ تا ۱۰، چگونه اعتبارپذیری [برند] را ارزیابی می‌کنید؟

۲۳. آیا فکر می‌کنید که محصولات [برند] به طور مناسب برای ارزش آنها قیمت‌گذاری شده‌اند؟

استفاده از پرسشنامه آنلاین درک برند در یوچک

سوالات وفاداری به برند

سوالات وفاداری به برند، میزان رضایت مشتریان از برند شما را اندازه‌گیری می‌کنند. این سوالات معمولاً ترکیبی از سوالات بسته شامل سوالاتی مانند اینکه مشتریان قصد دارند سفارش دیگری ثبت کنند یا نه و سوالات باز مانند چگونگی گفتگوی مشتریان با دیگران درباره برند شما هستند.

فهرستی از سوالات مثال وفاداری به برند.

۲۴. آیا تا کنون از [برند] خرید کرده‌اید؟

۲۵. چگونه ادراک شما از [برند] با برندهای دیگری که استفاده کرده‌اید مقایسه می‌شود؟

۲۶. ویژگی‌های خاصی را که باعث برتری [برند] نسبت به رقبا می‌دانید، چیست؟

۲۷. در چه زمینه‌هایی فکر می‌کنید [برند] می‌تواند بهبود یابد تا بهتر با رقبا رقابت کند؟

۲۸. چگونه فکر می‌کنید [برند] خود را از برندهای دیگر در همان صنعت متمایز می‌کند؟

۲۹. چقدر احتمال می‌دهید که در سال آینده برندهای دیگری را بررسی کنید؟

۳۰. چقدر احتمال دارد که با یک پست [برند] در رسانه‌های اجتماعی تعامل کنید؟

۳۱. آیا تا کنون [برند] را به یک دوست پیشنهاد داده‌اید؟ اگر بله، دلیل آن چیست؟

۳۲. می‌توانید یک زمانی را توصیف کنید که محصول [برند] به شما در حل یک مسئله کمک کرده است؟

۳۳. آیا به یک رویدادی که توسط [برند] برگزار شود، شرکت خواهید کرد؟

۳۴. اصلی‌ترین دلیلی که شما با [برند] خرید مکرر انجام داده‌اید چیست؟

۳۵. چقدر احتمال دارد که محصول مشابهی را از برند دیگری خریداری کنید؟

۳۶. چه چیزی شما را ترغیب کرد که [محصول] از [برند] را امتحان کنید و عوض کنید؟

۳۷. در مقیاس ۱ تا ۱۰، چقدر احتمال می‌دهید که [برند] را به یک همکار پیشنهاد دهید؟

۳۸. آیا می‌خواهید محصول دیگری از [برند] را امتحان کنید؟

۳۹. سه راهی که محصول [برند] به شما کمک کرده است را توصیف کنید.

استفاده از پرسشنامه آنلاین وفاداری به برند در یوچک

سوالات یادآوری برند

سوالات یادآوری برند میزان قابلیت به یادآوری برند شما را اندازه‌گیری می‌کنند. این سوالات ممکن است شامل سوالات چند گزینه‌ای باشد که از شرکت‌کننده خواسته می‌شود که محصولات یا لوگوها را شناسایی کند یا سوالات باز که از شرکت‌کننده خواسته می‌شود که اطلاعاتی درباره برند شما به یاد بیاورد.

فهرستی از سوالات مثال یادآوری برند.

۴۰. [برند] چه کاری انجام می‌دهد؟

۴۱. آیا می‌توانید به یک کمپین یا فعالیت اخیر [برند] به یاد بیاورید؟

۴۲. آیا به برنامه وفاداری [برند] می‌پیوندید؟ چه چیزی شما را به پیوستن تشویق می‌کند؟

۴۳. چگونه ادراک شما از [برند] در طول سال گذشته تغییر کرده است؟

۴۴. آیا تبلیغات یا تبلیغات مرتبط با [برند] را در شش ماه گذشته دیده‌اید؟

۴۵. چگونگی ارزیابی [برند] در مقایسه با سایر برندها از نظر ارتباط و قابلیت مشاهده آنلاین چیست؟

۴۶. به نظر شما [برند] چگونه به پیشرفت‌ها یا بهبودهای در صنعت خود کمک کرده است؟

۴۷. آیا تا کنون از یک کوپن [برند] استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با سه کلمه توصیف کنید.

۴۸. نام سه دلیل اجتماعی را که شما را با [برند] ارتباط می‌دهد، بنویسید.

۴۹. از بین گزینه‌های زیر، کدام لوگوی صحیح برای [برند] است؟

۵۰. کدام کمپین تبلیغاتی از [برند] برایتان بیشتر به یاد مانده است؟

نتیجه گیری

در نتیجه، پرسشنامه آنلاین آگاهی از برند یک ابزار قدرتمند برای تحلیل ادراک مشتریان از برند شما و ارتقای تجربه آنها است. با استفاده از این پرسشنامه آنلاین، می‌توانید نقاط قوت و ضعف برند خود را شناسایی کرده و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهبود بخشید. همچنین، این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین راهبردها را برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی پیش بگیرید. با اجرای پرسشنامه آنلاین‌های آگاهی از برند، می‌توانید بازدهی تبلیغات و بازاریابی خود را ارزیابی کنید و تصمیماتی هوشمندانه‌تر در خصوص آینده برند خود بگیرید.

 

{fieldgroup 8}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید