سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری نقاط قوت و ضعف شما را از طریق افرادی که از خدمات شما استفاده میکنند، ارزیابی میکنند. در این بلاگ از یوچک، دریابید چه چیزی را در پرسشنامه آنلاین UX بعدی خود بپرسید. محصولات و خدمات بدون کاربرانشان چیزی نیستند. اگر زمان، پول و منابع خود را برای ساخت چیزی سرمایهگذاری میکنید، باید با هدفتان همخوانی داشته باشد. اما چطور میتوانید بفهمید که هدفتان چه فکری میکند؟ در اینجا سوالات پرسشنامه آنلاین UX نقش مهمی دارند.
با انتخاب صحیح پرسشهای پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری، میتوانید درکی از آنچه که شما درباره محصول یا خدمت شما فکر میکند، پیدا کنید. شما میتوانید با سفارشی کردن پرسشنامه آنلاین UX خود، بیشتر درک کنید که چه چیزی کار میکند، نقاطی که نیاز به بهبود دارند، و چگونگی بهبود تجربه کاربری کلی خود را ارتقا دهید. برای شروع، بیایید به سوالات بازخورد تجربه کاربری، روشهای بهترین عمل، و یک قالب سفارشی برای موفقیت نگاهی بیاندازیم.
سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مبتنی بر تحقیقات
گام اول در پرسشنامه آنلاین UX این است که درکی از فردی که آن را تکمیل میکند، به دست آورید. شما باید سوالاتی را پرسید که به پاسخدهی به افراد خاص کمک کند، شامل سوالات جمعیتشناختی، مشکلاتی که با آنها روبرو هستند، راهحلهایی که امتحان کردهاند و موثر بودهاند و غیره. در زیر چند سوال پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مبتنی بر تحقیقات برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است:
- لطفاً اطلاعات جمعیتشناختی خود را (سن، جنسیت، مکان، درآمد، تحصیلات، شغل) ارائه دهید.
- لطفاً مشکل فعلی که با آن روبرو هستید را توصیف کنید، شامل جزئیات در مورد نوع مشکل (مانند فنی، کاربرد پذیری (Usability)، مربوط به محتوا) و مکان آن در [محصول/خدمت].
- چه راهحلهایی برای حل این مشکل امتحان کردهاید و چقدر موثر بودهاند؟
- چه مدت زمانی برای حل این مشکل صرف کردهاید؟
سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مربوط به کاربرد پذیری (Usability)
اکنون که با فردی که پرسشنامه آنلاین را انجام میدهد، بیشتر آشنا هستید، زمان آن است که آن سوالات سخت مرتبط با کاربرد پذیری (Usability) را بپرسید. با این نوع سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری، میتوانید بهتر درک کنید که کدام المنت از نظر آنها کار میکنند و کدام نه. پرسیدن سوالات کاربرد پذیری (Usability) یکی از بهترین راهها برای دریافت دیدگاههای بیطرف است که سپس میتوانید آنها را برای بهبود سیستم خود به کار ببندید.
- آیا [محصول] با انتظارات شما همخوانی دارد؟
- مهمترین المنت از نظر شما چه هستند؟
- کماهمیتترین المنت از نظر شما چه هستند؟
- آیا چیزی وجود دارد که میخواهید ما درباره [محصول] اضافه یا تغییر دهیم؟
- دشوارترین/چالشبرانگیزترین بخش استفاده از [محصول] چیست؟
- از آسانی پیدا کردن ویژگیهایی که به دنبال آنها بودید چه امتیازی میدهید؟
سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مبتنی بر طراحی
مانند کاربرد پذیری (Usability)، سوالات پرسشنامه آنلاین UX مبتنی بر طراحی میتواند به شما کمک کند تا بهتر درک کنید که کدام ویژگیها کار میکنند و کدامها نه. این سوالات شامل موضوعات مرتبط با طرح صفحه، طراحی رابط کاربری، ناوبری، منو و غیره میشوند. اگر میخواهید درکی از نقاط قوت و ضعف طراحی نرمافزار خود پیدا کنید، این سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری را در نظر بگیرید.
- چه کاری را میخواهید در صفحه انجام دهید؟
- آیا گزینههای منو منطقی هستند؟
- آیا المنتی وجود دارند که مزاحمتآور یا غیرضروری هستند؟
- آیا چیزی وجود دارد که ما باید به صفحه اضافه کنیم؟
- چگونه تجربه ناوبری کلی را ارزیابی میکنید؟
سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مبتنی بر ظاهر
اگرچه ظاهر به نظر ممکن است مهمترین ملاحظه به نظر نیاید، اما زیباییشناسی نقش مهمی در تصویر برند شما ایفا میکند. ظاهر به ساختار برند کمک میکند و تأثیر آن چگونگی دریافت عموم را از محصولات یا خدمات شما متأثر میکند. اطمینان حاصل کنید که این سوالات خاص ظاهر را در پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری خود قرار دهید تا بفهمید کجا نیاز به بهبود دارید:
- اولین تأثیر شما چی بود وقتی به وبسایت/اپلیکیشن وارد شدید؟
- چه نظری در مورد رنگبندی دارید؟
- آیا چیزی وجود دارد که درباره طراحی دیداری تغییر میدهید؟
- چگونه امتیازی به جذابیت دیداری کلی این صفحه میدهید؟
سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مبتنی بر دسترسی
دسترسی باید اولین اولویت باشد هنگام تصمیمگیری در مورد سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری که باید در آنها قرار گیرند. هنگامی که خدمات و محصولات خود را بر اساس جامعیت میسازید، مشتریان خود را گسترش میدهید و به تمام نیازها پاسخ میدهید. در زیر چند سوال در مورد دسترسی برای اطمینان از اینکه بهبودهای لازم را هدایت میکنید:
- چگونه قابلیت دسترسی [محصول] را ارزیابی میکنید؟
- آیا با استفاده از [محصول] با موانع دسترسی روبرو شدید؟
- آیا اندازه فونت، فاصلهها و دسترسی به المنت چندرسانهای با عناوین یا متون گویا راحت بود؟
- آیا چیزی متفاوتی که میخواهید در مورد دسترسی ببینید وجود دارد؟
سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مبتنی بر پشتیبانی و رفع خطاها
استفاده از یک محصول یا خدمات جدید کار آسانی نیست و شما نمیخواهید کاربران خود را از دست بدهید. برای اطمینان از اینکه مشتریان خود احساس پشتیبانی میکنند، این سوالات را در پرسشنامه آنلاین UX خود قرار دهید:
- چقدر پیامهای خطا یا راهنماهایی که در حین استفاده از [محصول] با آنها مواجه شدید، مفید بود؟
- آیا احساس پشتیبانی در رفع خطاها یا مشکلات در حین تعامل با [محصول] داشتید؟
- آیا احساس کردید که مشکل شما بهطور مناسب توسط تیم پشتیبانی ما بهطور مناسب حل شد؟
- چه اندازه از دسترسی به کانالهای پشتیبانی (ایمیل، چت، تلفن) رضایت دارید؟
- آیا ویژگیها یا منابع پشتیبانی اضافی دیگری وجود دارند که دوست دارید ما آنها را پیادهسازی کنیم؟
سوالات پرسشنامه آنلاین بازخورد
میخواهید اطمینان حاصل کنید که صدای و نظرات کاربران شما شنیده میشود. در نهایت، مشتریان شما رگهزندگی شرکت شما هستند. برای جلوگیری از از دست دادن هر گونه مشتری ارزشمندی، این سوالات پرسشنامه آنلاین بازخورد را در نظر بگیرید:
- آیا هنگام تلاش برای ارائه بازخورد در [محصول] با موانع یا چالشهایی روبرو شدید؟ اگر بله، لطفاً واضح بیان کنید.
- آیا موفق به یافتن گزینه بازخورد در رابط کاربری [محصول] شدید؟
- آیا تیم تولید محصول به درستی بازخورد شما را تشخیص و پردازش کرد؟
- چقدر احتمال دارد که دوباره از ویژگی بازخورد استفاده کنید؟
سوالات پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری مبتنی بر امنیت
امنیت یک ویژگی دیگر مهم است که نباید آن را نادیده بگیرید هنگام طراحی محصول خود. همچنین مهم است که برای کاهش احتمال وقوع نقض دادهها، اقدامات امنیتی را به موقع بهروزرسانی کنید. در زیر چند سوال مربوط به امنیت برای درج در پرسشنامه آنلاین UX خود آورده شده است:
- چقدر به اقدامات امنیتی [محصول] اطمینان دارید؟
- آیا در حین استفاده از [محصول] با مشکلات حریم خصوصی یا امنیت دادهها مواجه شدید؟
- آیا تا به حال به دلیل نگرانیهای امنیتی، از ارائه اطلاعات حساس در [محصول] همتا شدهاید؟
- آیا از وقوع هرگونه حادثه یا نقض امنیتی مرتبط با [محصول] مطلع شدهاید؟
- چه ویژگیهای یا اقدامات امنیتی اضافی میتواند اعتماد شما به استفاده از [محصول] را افزایش دهد؟
سوالات پایانی پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری
مطمئن نیستید چگونه پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری خود را پایان دهید؟ در اینجا چند سوال پایانی برای تکمیل پرسشنامه UX شما آورده شده است:
- چه مدت است که از [محصول] استفاده میکنید؟
- آیا به دیگران [محصول] را پیشنهاد میدهید؟ اگر خیر، دلیلش چیست؟
- کدام شرکتها را در نظر دارید که از آنها استفاده کنید؟
- آیا هنوز مواردی دارید که میخواهید به اشتراک بگذارید؟
استفاده از پرسشنامه آنلاین تجربه مشتری در یوچک
نتیجه گیری
پرسشنامه آنلاینهای UX ممکن است زمان و صبر مورد نیاز داشته باشند، اما پاداش آن ارزشمند است. با استفاده از سوالات صحیح پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری، میتوانید محصولات و خدمات خود را به سطح بعدی برسانید. آیا شما یک استارتاپ هستید که در حال جمعآوری دادههای مشتری برای کمپین آیندهتان هستید یا یک شرکت با سابقه که به دنبال بهبود است، یوچک به شما این امکان را میدهد که پرسشنامه آنلاینهای زیبا و با برند متفاوت خود را در مقایسه با پرسشنامههای سنتی بسازید.
استفاده از قالب پرسشنامه آنلاین تجربه کاربری ما به شما این امکان را میدهد که پرسشنامه خود را سفارشی کنید . امروز با کمک یوچک پرسشنامه آنلاین نهایی خود را بسازید.
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید