رضایت نامه های مشتریان و اهمیت داشتن رضایت نامه کتبی

 

وجود رضایت نامه های متعدد در یک شرکت خود موید این اصل است که مشتریان رضایت مند مجددا خرید میکنند و در مورد تجربه خوب خود با دیگران صحبت میکنند. مشتریان ناراضی معمولا به محصولات رقبا روی آورده و به بی اعتبار کردن محصول یا خدمت نزد دیگران می‌پردازند.

در نتیجه رضایتمندی مشتریان و راضی نگه داشتن آنها و همچنین توجه به خواسته هایشان یکی از مهمترین اصول مشتری مداری است. مشتری مداری همواره برای تمام کسب و کارها مفید بوده و توصیه شده است.

مشتری مداری پارس سازه افرا

امروزه با توجه به رقابتی شدن شدید بازارها و همچنین توسعه شبکه‌های اجتماعی و توسعه سیستم های جدید تبلیغات، بازاریابی و فروش، موجب گسترده شدن قدرت انتخاب مصرف کنندگان گردیده است و این عوامل مشتری مداری را به یکی از مهمترین مزیت رقابتی شدن شرکت ها تبدیل کرده است.

بهترین سند برای اثبات مشتری مداری و قدرتمند بودن و صادق بودن یک مجموعه یا شرکت با مشتری های احتمالی خود، داشتن یک رزومه مثبت و کامل است. مشتریان جدید و بالقوه همیشه درصدد هستند که بهترین محصولات و خدمات را دریافت کنند ، در نتیجه قبل از اقدام به خرید و معامله ، اقدام به تحقیق درباره شرکت های تولید کننده محصول و ارائه کننده خدمات می کنند. چه این تحقیقات بصورت میدانی باشد و چه بصورت دیجیتالی و مجازی و یا بصورت ارتباط با دوستان و آشنایان.

طراحی و ساخت غرفه بهمن پروفیل

مشتری ممکن است قیمت بالاتر و یا نکات منفی دیگر را تحمل کند اما مطمئنا کیفیت پایین محصول و یا خدمات را تحمل نخواهد کرد. به همین جهت برای راضی نگه داشتن مشتریان، یک شرکت می بایست تاکید زیادی بر حفظ کیفیت خدمات خود داشته و در صورت عدم رضایت مشتری از کیفیت، به بهترین نحو به دنبال جبران و کسب رضایت مشتری باشید. که این امر خود نیازمند استفاده از متدهای مختلف است که بتواند منجر به ایجاد رضایت در مشتریان گردد.

در بحث مشتری مداری وجود حس اعتماد و اطمینان در مشتریان به یک شرکت، که در نتیجه سال ها تلاش و تعهد و کسب رضایت از مشتریان سابق حاصل شده است به مراتب ارزش بسیار بالاتری نسبت به ایجاد حس اعتماد و اطیمنان در مشتریان جدید دارد. چرا که این رضایتمندی مشتریان سابق خود میتواند گواه مثبتی باشد بر میزان تعهد ، خوشنامی و کیفیت محصول یا خدمات یک شرکت و انتشار این رضایتمندی در طول سالیان دراز در بین مدیران و مشتریان ، موجب اعتبار بخشید به نام شرکت و قوی تر شدن برند آن ها می گردد.

به عنوان مثال وقتی دوستی و یا آشنایی، شخص یا شرکتی را برای انجام کاری به شما معرفی میکند و از انجام یک کار با خاطره خوب و رضایت مندی خود از همکاری با آن شخص یا شرکت می گوید و همچنین از متعهد بودن آن شرکت به شما تعریف می کند ، شما با آرامش بسیار زیادتر و با اعتماد بسیار بالاتری نسبت به انجام کار با آن شخص و یا شرکت اقدام می کنید.

غرفه سازی نمایشگاهی نیک فردوس میلان

در نتیجه گیری بحث رضایتمندی مشتریان ، موضوع آرامش خیال شرکت ها از جهت حضور در عرصه های مختلف رقابتی و سهولت تصمیم گیری شرکت ها حائز اهمیت می باشد. مشتریان رضایتمند سرمایه های اصلی یک شرکت هستند”و شرکت ها می بایست با تاکید بر تعهد و تجربه خود ، تاییدی بر کیفیت کار و خدمات خود داشته باشند.

همه عوامل رضایتمندی مشتریان در کنار قیمت های پایین بخصوص در صنعت غرفه سازی نمایشگاهی خود میتواند شرایط همکاری را آسان نموده و راه را برای شروع یک رابطه تجاری خوب و پر منعت برای هر دو طرف راحت تر و هموار تر نماید.


منبع : غرفه سازی نمایشگاهی پارس سازه افرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید