در زمانی که بسیاری از شرکتها با مشکل یافتن و حفظ کارمندان خوب دست و پنجه نرم می کنند، بسیاری از آنها به دنبال راهکارهایی برای افزایش مشارکت کارمندان و بهبود انگیزه آنها میگردند. یکی از راههای دستیابی به این هدف، برنامههای تشویقی مانند “کارمند ماه” است. به گفته هاروارد بیزنس ریویو، 53٪ از افراد میگویند که اگر رئیسشان بیشتر از اندازه تشکر کند، آنها در شرکت خود تا زمان بیشتری باقی میمانند. در این وبلاگ از یوچک، به بررسی چند نکته هنگام توسعه یک برنامه کارمند ماه و چگونگی ایجاد فرم یا پرسشنامه آنلاین کارمند ماه خواهیم پرداخت.
انواع برنامههای کارمند ماه
انجمن مدیریت منابع انسانی اعلام کرده است که در حالی که بیشتر شرکتها اکثراً کارمندان را برای مدت خدمت (عمدتاً در فواصل پنج ساله)، دستیابیهای یکباره برجسته، و عملکرد قابل توجه در طول زمان تشویق میکنند، برخی دیگر شروع به تمرکز بر حوزههای دیگری کردهاند، از جمله:
- توانایی مدیریت یا حمایت از تغییر
- نوآوری
- بهبود سیستمها
- حفظ مشتری
- افزایش انگیزه
- جذب و حفظ استعداد
- تنوع بازار
- پیشرفتهای فناورانه
- توسعه شخصی مهم
- اقداماتی که اصول اصلی سازمان را به خود جلب میکند
پنج مزیت پرسشنامه آنلاین کارمند ماه
کارمندان دوست دارند احساس ارزش و تشکر برای مشارکتهای خود را دریافت کنند. یک برنامه کارمند ماه (EOTM) میتواند تیم را به اجرای بهتر و ایجاد تجربه کارمند بهتر ترغیب کند. در ادامه پنج مزیت برنامه تشویقی خوب آورده شده است.
1. حفظ کارمندان
در بسیاری از صنایع، نرخ حفظ کارمندان در حال حاضر در سطح کمترین میزان تاریخی قرار دارد و از دست دادن پرسنل میتواند تأثیر زیادی بر شرکتها داشته باشد، از جمله هزینه استخدام و آموزش کارمندان جدید و آسیب به انگیزه کارمندان موجود. با ابراز پرسشنامه آنلاین کارمند ماه، احتمالاً آن ها بیشتر در موقعیت شغلی خود باقی خواهند ماند. انجمن مدیریت منابع انسانی گزارش میدهد که 68٪ از حرفهایان منابع انسانی موافقند که تشویق کارمندان تأثیر مثبتی بر حفظ آنها دارد.
2. جذب آسانتر
با اینکه نیروی کار امروزی قادر به کار از راه دور است و فرصتهای شغلی خود را به طور گسترده افزایش میدهد، یافتن استعداد برای کارفرمایان – به ویژه کسانی که نمیتوانند حقوق رقابتی و/یا فرصتهای پیشرفتی ارائه دهند – دشوارتر میشود. با این حال، تشویق به کارمندان انگیزه آنها را افزایش میدهد، و ممکن است آنها را به معرفی افراد به شرکت ترغیب کند. آنها همچنین ممکن است نقدهای مثبت آنلاین بگذارند که بسیاری از جستجوگران شغل قبل از درخواست شغل مد نظر خود را در نظر میگیرند. همین مطالعه انجمن مدیریت منابع انسانی نشان میدهد که 56٪ از حرفهایان منابع انسانی معتقدند که برنامههای تشویقی کارمندان به جذب و فرایند استخدام کمک میکنند.
3. افزایش بهرهوری
زمانی که اکثر کارمندان بهترین عملکرد خود را با هدف دریافت تشویق کارمند ماه انجام میدهند، بهرهوری به اوج خود میرسد. این ممکن است همچنین در خط تولید شرکت نمایان شود، به عنوان مثال زمانی که اعضای یک تیم فروش بیشتر از قبل برای بستن معاملات تلاش میکنند تا برای دریافت تشویق شناخته شوند.
4. رقابت سالم
کارمندانی که در رقابت سالم شرکت میکنند، نه تنها میخواهند موفق شوند، بلکه میخواهند ببینند که دیگران در تیم و کل شرکت نیز موفق باشند. روحیه رقابتی آنها از یک ذهنیت رشدی نشات میگیرد و زمانی که به صورت مثبت استفاده میشود، میتواند به همه کمک کند تا به اهدافشان برسند. به عنوان مثال، فروشندگان ممکن است در رقابت سالمی برای افزایش فروش ماهانه شرکت کنند؛ یا نمایندگان خدمات مشتری ممکن است در رقابت سالمی برای دیدن کدام کسی نمره بالاتری در پرسشنامه آنلاین رضایت مشتری کسب میکند، شرکت کنند.
5. مشتریان خوشحال تر
این یک مورد ساده است: کارمندان خوشحال، منجر به مشتریان خوشحال میشوند. از یک برنده-برنده بخواهید! چرا شرکتها این برنامههای تشویقی کارمندان را پیادهسازی میکنند؟ مزایای زیادی وجود دارد.
راهنمای ایجاد پرسشنامه آنلاین کارمند ماه
همه برنامههای کارمند ماه به صورت یکسان ایجاد نمیشوند. برای ایجاد یک برنامه موفق برای کارمند ماه، چند نکته مهم وجود دارد که به آنها توجه کنید.
الزامات واجد شرایط را اطلاعرسانی کنید. فرآیند انتخاب باید شفاف باشد تا هیچ سوالی در مورد اینکه چگونه میتوان جایزه را دریافت کرد یا چگونه اعضای تیم انتخاب میشوند، پیش نیاید.
جایزه را شناخته شده کنید. ممکن است در نظر بگیرید گزینههای مختلفی (مانند پاداش نقدی، کارت هدیه، یک روز مرخصی و غیره) ارائه دهید. کارمندان مختلف انگیزههای مختلفی دارند، بنابراین اجازه دادن به آنها برای انتخاب به کمک حفظ اشتیاق همگانی کمک خواهد کرد.
با تشکر از شناخت، به موقع کار را انجام دهید. همکاران را هر چه سریعتر شناسایی کنید تا ارتباط بین رفتار مطلوب و پاداش تقویت شود.
در ارائه پاداش عادل باشید. اگر کارمندان احساس کنند که کارهایشان کم اهمیت یا حتی توهینآمیز است، پاداش ممکن است موجب عکسالعمل منفی شود. به عنوان مثال، به یک کارمند که یک پروژه دوساله را با موفقیت انجام داده است، یا کسی که یک حساب یک میلیون دلاری را جلب کرده است، کارت هدیه 20 دلاری هذیه دهید. این ممکن است نیاز به داشتن “سطوح” مختلف شناخت داشته باشد.
آن را یک برنامه مستقل کنید. اشتباه نکنید که فکر کنید یک برنامه کارمند ماه میتواند جایگزین مزایای دیگر کارمندان شود. تنها یک برنامه ایجاد کنید اگر بتوانید آن را به عنوان تکمیلی به مزایای موجود ارائه دهید.
برنامه را به صورت دورهای ارزیابی کنید. مهم است که نسبت به برنامههای کارمند ماه دیدگاه “تنظیم کن و فراموش کن” نداشته باشید. برنامهها باید به صورت دورهای ارزیابی شوند تا اطمینان حاصل شود که به خوبی کار میکنند، اهداف دستیافته میشوند، پاداشها مرتبط هستند و غیره.
ایجاد پرسشنامه آنلاین کارمند ماه
اکثر شرکتها به کارمندان این امکان را میدهند که همکاران خود را نامزد کنند. این امر کمک میکند تا توجه به کارگران سختکوشی جلب شود که مدیران به ندرت با آنان تعامل دارند.
- صفحه خوشآمد با تصاویر پرسشنامه برای جذابیت.
- سوالات مقدماتی و مناسب.
- سوال ماتریس که امکان اضافه شدن چندین سوال در یک سوال را فراهم میکند، سادهتر کردن پرسشنامه آنلاین کارمند ماه
- یک سوال باز پرسش اطلاعات اضافی.
- صفحه سپاسگزاری پس از ارسال.
اگر این پرسشنامه واقعی باشد، مدیری که آن را ارسال کرده است تنها باید منتظر نتایج نظرسنجی آنلاین کارمندان باشد.
نتیجه گیری
یک پرسشنامه آنلاین کارمند ماه میتواند ابزار مؤثری برای هر سازمان باشد. یک اقدام کارمند ماه میتواند جذب و حفظ نیروی کار را بهبود بخشد، بهرهوری و خدمات به مشتری را ارتقاء دهد، و رقابت سالم را تشویق کند. فقط اطمینان حاصل کنید که برخی از نکات موجود در این وبلاگ را دنبال کنید و به سمت موفقیت حرکت کنید.
آیا آمادهاید پرسشنامه آنلاین کارمند ماه یا پرسشنامهای را ایجاد کنید؟ یوچک در این زمینه شما را پوشش میدهد. یوچک بسیار امن است و نظرسنجیهای ما با رمزگذاری ارسال میشوند و حفاظت از حریم شخصی مشارکتکنندگان را تضمین میکند.
همین حالا پرسشنامه آنلاین یا نظرسنجی خود را رایگان ایجاد کنید!
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید