وفاداری مشتری از جمله مهمترین عوامل گسترش یک کسب وکار میباشد. رفتارهای مختلفی میتواند نشان دهنده وفاداری مشتری به برند و یا سازمان شما باشد، این رفتارها نتایج متفاوتی در کسب وکارها دارند، از جذب مشتری تا رشد میانگین درآمد به ازای هر مشتری.
وفاداری مشتری نقش مهمی در شناسائی نقاط قابل بهبود در ارتباط با مشتریان دارد.
برای اندازه گیری وفاداری مشتریان چه عواملی را باید بررسی کرد؟
وفاداری مشتری شامل حفظ مشتری، طرفداری مشتری و خرید مشتری میباشد. برای افزایش میزان وفاداری مشتری ابتدا نیاز داریم تا برنامه های استراتژی های سازمان خود را بررسی کنیم و اهداف خود را مشخص کنیم. برای این برنامه ها نیاز داریم تا با مفاهیم زیر آشنا شویم.
- نگه داری و حفظ مشتری: میزان وفاداری مشتریان نسبت به سازمان را مشخص میکند.
- طرفداری: مشتریان شما چقدر از محصولات و خدمات یا برند شما طرفداری و دفاع میکنند.
- خرید: مشتریان شما به چه میزان از محصولات و خدمات شما خرید میکنند.
بررسی عوامل بالا به شما کمک میکند تا بتوانید میزان اندازه گیری وفاداری مشتریان خود را بررسی کنید تا کسب وکار و سرمایه خود را گسترش دهید.
شما با ایجاد فرم نظرسنجی در یوچک میتوانید سوالاتی در زمینه چگونگی حفظ مشتری، طرفداری و خرید مشتریان خود ایجاد کرده و میزان وفاداری مشتریان خود را ارزیابی کنید.
توسط : یاسمن نجفی زاده
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید