3 روش تحقیقات بازار برای تقویت برنامه مدیریت تجربه

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تحقیق بازار را به‌عنوان یک امر خوب می‌بینند. اما واقعیت این است که این تحقیق ضروری است. تحقیق بازار ابزارهایی برای نقشه‌کشی ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای ترسیم چشم‌انداز کسب‌وکار خود، درک ویژگی‌های مختلف آن و مهم‌تر از همه، شناخت گروه‌ها و مخاطبانی که در آن حضور دارند، استفاده کنید.

این هدف به ویژه در زمینه برنامه‌های تجربه مهم است، به خصوص اگر می‌خواهید به بهبود واقعی تجربه (XI) برای مشتریان، کارکنان و بازار کلی خود دست یابید. امروز در مورد سه راه خاصی که تجربه بازار (MX) و تحقیقات مربوط به آن می‌تواند برای شما تفاوت ایجاد کند تا به رهبر حوزه خود تبدیل شوید صحبت می‌کنیم:

  • شناسایی مخاطب
  • درک داده‌های غیرمستقیم
  • شناسایی روندهای نوظهور

1. شناسایی مخاطب

بسیاری از ارائه‌دهندگان تجربه وجود دارند که رویکرد آنها حول دو گروه مخاطب می‌چرخد: مشتریان جدید و مشتریان فعلی. این دو گروه مخاطب مهم هستند، البته، اما همچنین گروه‌های زیادی از مشتریان دیگر نیز وجود دارند که در چشم‌انداز بازار شما حضور دارند. شناسایی هر بخش و میزان تعامل آن با برند شما کلید درک حوزه شما و چگونگی تبدیل شدن به رهبر آن است.

به‌طور مشخص‌تر، ابزارها و پلتفرم‌های MX به شما امکان می‌دهند تا نه‌تنها مشتریان وفادار خود را شناسایی کنید، بلکه مشتریان گذشته و افرادی که هم‌زمان با شما و رقبای شما خرید می‌کنند را نیز شناسایی کنید. سپس می‌توانید از ابزارهای خود برای تحقیق در مورد این که چرا این بخش‌ها با شما خرید می‌کنند یا نمی‌کنند و مهم‌تر از همه، چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا آنها را به مشتریان وفادار و متعهد تبدیل کنید، استفاده کنید.

2. درک داده‌های غیرمنتظره

بخش‌های مخاطب تنها عنصر برنامه‌های تجربه نیستند که تجربه بازار و تحقیق بازار می‌توانند به‌طور چشمگیری گسترش دهند. یکی دیگر از اجزای کلیدی درک بازار شما، جستجو و درک داده‌های غیرمنتظره است که ابزارهای MX نیز می‌توانند به شما در این کار کمک کنند. داده‌های مستقیم مهم هستند، اما همانطور که در مورد بخش‌های مخاطب گفتیم، درک همه داده‌های موجود و غیرمنتظره، تنها راه واقعی برای درک حوزه شماست.

به عنوان یادآوری سریع، داده‌های غیرمنتظره به منابع اطلاعاتی مانند رسانه‌های اجتماعی و آنچه می‌توانید از تحقیقات بازار خود استنتاج کنید، اشاره دارد. می‌توانید این داده‌ها را پس از شناسایی محل خرید بخش‌های مخاطب در بازار خود پیدا کنید، که شما را به داده‌های بیشتری که برای درک آنها نیاز دارید هدایت خواهد کرد. به عبارت دیگر، تحقیق بازار بر روی داده‌های غیرمنتظره به تصویر شما از یک برند سطحی به یک برند اصیل کمک میکند.

3. شناسایی رفتار نوظهور مشتری

یکی از رازهای ایجاد یک تجربه مشتری واقعاً شگفت‌انگیز تنها واکنش سریع به مشکلات یا گوش دادن دقیق به مشتریان فعلی نیست، بلکه توانایی درک آنچه همه مشتریان و مخاطبان شما پیش از آنکه خودشان می‌خواهند است. این قدرت واقعی تحقیق بازار است، و نتیجه نهایی درک حوزه شما از دیدگاه بخش‌های مخاطب و داده‌هاست.

زمانی که نحوه شناسایی و بهره‌برداری از روندهای نوظهور را درست کردید، اگر هنوز به رهبری بازار نرسیده‌اید، در راه آن خواهید بود. مشتریان به تجربیاتی که آنها را به عنوان انسان دیده و شناخته شده احساس می‌کنند، پاسخ می‌دهند، و یک ابتکار مبتنی بر MX این بهبود تجربه را برای آنها ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید