قانون پارتو میگوید که 20٪ از مشتریان شما 80٪ از سود کل شما را ارائه میدهند. این به این معناست که جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها در مورد مشتریان جدید بسیار مهم است تا رفتار مشتریان پیشبینی شود و تشخیص داده شود که کدام یک احتمالاً ارتباط و همکاری با سازمان شما شروع کنند. در این مطلب از یوچک، به تمام دلایل ایجاد یک پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه خواهیم پرداخت و یک نمونه از پرسشنامه آنلاین را که میتوانید به مشتریان بالقوه ارسال کنید، نشان خواهیم داد.
پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه چیست؟
پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه ابزاری است که توسط کسب و کارها یا افراد برای جمعآوری اطلاعات و دیدگاهها درباره مشتریان جدید یا مشتریان با پتانسیل بالا که به تازگی علاقه خود را به محصولات، خدمات یا پیشنهادات آنها اعلام کردهاند، استفاده میشود. هدف اصلی یک پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه درک نیازها، ترجیحات و ویژگیهای خاص این مشتریان است تا توانایی سازگاری بازاریابی و فروش را بهبود بخشد.
طبق مطالعه CSO Insights در مورد خریدار-فروشنده، حدود 45٪ از مشتریان با پتانسیل بالا گفتهاند که میخواهند نیازها و راهحلها را قبل از ارتباط با یک فروشنده شناسایی کنند. انجام یک پرسشنامه آنلاین قبل از اینکه یک فروشنده با لیدها تماس بگیرد، راه عالی برای کمک به آنها در انجام این کار است.
15 دلیل برای انجام پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه
۱. جمعآوری اطلاعات:
یک پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه باید ابتدا اطلاعاتی را در مورد لید جمعآوری کند، از جمله اطلاعات جمعیتشناختی، اطلاعات تماس و محصولات یا خدمات خاصی که به آنها علاقهمند هستند. پرسشهای جمعیتشناختی واقعاً به شرکتها کمک میکند تا بفهمند کدام نوع افراد بیشترین علاقه را به یک محصول یا خدمت دارند.
۲. درک نیازهای مشتری:
پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه به شما کمک میکنند تا درکی عمیقتر از نیازها و ترجیحات خاص مشتریان با پتانسیل بالا و جدید پیدا کنید. این درک به شما اجازه میدهد تا محصولات، خدمات و استراتژیهای بازاریابی خود را بهتر با این نیازها هماهنگ کنید.
۳. درک نقاط ضعف:
برخی از مشتریان با پتانسیل بالا ممکن است با چالشهایی روبرو باشند که یک محصول یا خدمت طراحی شده است. درک اینکه یک لید با چه اهداف یا نتایجی از پیشنهاد شما انتظار دارد، به شما کمک میکند تا آن را بهتر به آنها بازاریابی کنید.
۴. ایجاد بازاریابی هدفمند:
با جمعآوری اطلاعات در مورد جمیعت، علایق و ترجیحات مشتریان بالقوه، میتوانید کمپینهای بازاریابی هدفمند و موثرتری ایجاد کنید. این میتواند زمان و منابع را صرف لیدهای بهتر کند.
۵. کشف منبع:
پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه اغلب میپرسد که یک لید چگونه از شما، محصول یا خدمت شما مطلع شد. ممکن است یک تبلیغ را دیده یا شنیده باشند، یک بررسی خوانده باشند یا از طریق رسانههای اجتماعی از آن مطلع شده باشند. درک اینکه یک مشتری شما را اولین بار از کجا کشف کرده است، به شما کمک میکند تا تمرکز تبلیغاتی خود را بر روی یک میانه خاص قرار دهید.
۶. افزایش فروش:
وقتی بدانید لیدها به دنبال چه چیزی هستند و قصد خرید آن را دارند، تیم فروش شما میتواند با پیشنهادهای مرتبط و جذابتر به آنها نزدیک شود. این میتواند احتمال تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان پرداختکننده را افزایش دهد.
۷. شخصیسازی کانالهای ارتباطی:
دانستن اینکه لیدها چگونه ترجیح میدهند که با آنها تماس گرفته شود (برای مثال، ایمیل، تلفن، پیامک، رسانههای اجتماعی، جلسات حضوری) و چه اطلاعاتی را دوست دارند، به شما امکان میدهد که ارتباطات خود را شخصیسازی کنید. این میتواند به تعاملات جذابتر و معنادارتر منجر شود.
۸. تأیید لید:
همه مشتریان بالقوه با احتمال یکسانی به تبدیل نمیشوند. یک پرسشنامه یا پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه میتواند به شما کمک کند تا لیدهای با کیفیت بالا را شناسایی و اولویت بندی کنید. این میتواند کارایی تیم فروش شما را بهبود بخشد و نرخ تبدیل را افزایش دهد.
۹. بینش رقابتی:
با پرسش در مورد تجربیات لیدها با رقبا یا محصولات یا خدمات مشابه، میتوانید به دانش مفیدی در مورد چشمانداز رقابتی دست یابید. این اطلاعات میتواند به شما کمک کند تا پیشنهادات خود را از دیگران تفکیک دهید، از اشتباهات رقبا جلوگیری کنید یا از آنچه برای آنها کار کرده است، الهام بگیرید.
۱۰. بازخورد برای بهبود:
یک پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه فرصتی را برای اشتراک گذاشتن بازخورد و پیشنهادات فراهم میکند. این میتواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف، و همچنین زمینههای بهبود در محصولات، خدمات یا تعاملات مشتریانتان را شناسایی کنید.
11. ساخت روابط با مشتریان:
نظرسنجیهای آنلاین میتوانند به شما کمک کنند تا شروع به ایجاد یک رابطه با مشتریان بالقوه کنید. این نشان میدهد که شما به نظرات آنها اهمیت میدهید و متعهد به تامین نیازهایشان هستید.
۱۲. ارزیابی قصد خرید:
پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه باید در مورد زمانبندی خرید یا تصمیمگیری فرد و محدودیتهای بودجه او سوال کند. همچنین ممکن است از او بپرسید که آیا قبلاً خریدهای مشابهی انجام داده است تا احتمال خرید از شرکت شما را اندازهگیری کنید.
۱۳. جمعآوری دادهها برای تصمیمگیری:
دادههای جمعآوریشده از پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه میتوانند تصمیمگیری استراتژیک شما را روشن کنند. پاسخهای جمعآوریشده از سوالات پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه میتوانند در راستای توسعه محصول، کمپینهای بازاریابی و فعالیتهای خدمات مشتریان را هدایت کنند.
۱۴. ایجاد حس وفاداری به مشتری:
درک از مشتریان بالقوه میتواند به شما کمک کند تا مرحله مثبتی را برای روابط مشتریان بلندمدت بیافرینید. زمانی که مشتریان جدید بالقوه احساس میکنند که نیازهایشان درک شده و برآورده شده است، احتمالاً به مشتریان وفادار تبدیل میشوند که این امر باعث کاهش انحراف مشتریان میشود.
۱۵. درخواست مجوز و رضایت:
ممکن است بخواهید از مشتریان بالقوه سوال کنید که آیا مجوز از آنها برای استفاده از بازخوردها یا پاسخهای نظرسنجی شان در اهداف بازاریابی و تحقیقات دارید. همچنین به رضایت آنها برای ارسال ارتباطات اضافی از طریق ایمیل، پیام متنی، تلفن و غیره نیز نیاز خواهید داشت.
نمونههای پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه
در ادامه نگاهی به پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه داریم. خواهید دید که از انواع مختلف سوالات برای افزایش درگیری و نرخ پاسخ استفاده شده است. یوچک به طور خودکار پاسخهای نظرسنجی را جمعآوری میکند و به شما دادههای ارزشمندی را که میتوانید برای شناسایی و اولویتبندی لیدها تحلیل کنید، ارائه میدهد.
صفحه خوشآمدگویی پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه
یوچک به شما این امکان را میدهد که یک صفحه خوشآمد ایجاد کنید که دلیل پرسشنامه آنلاین را بیان کند. این به شرکتکنندگان پرسشنامه آنلاین اطلاع میدهد که شما به نظرات آنها اهمیت میدهید و علاقهمند به توسعه یک رابطه هستید.
صفحه 1 پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه
صفحه اول پرسشنامه آنلاین از مشتری میپرسد که چه خدمات را در نظر دارد. همیشه بهتر است یک گزینه “دیگر” را در صورتی که دلیل آنها به جوابهای از پیش داده شده شما نمیخورد، اضافه کنید. همیشه میتوانید یک سوال باز که به آنها اجازه میدهد بیشتر بگویند، اضافه یا پاسخهای “دیگر” را از تحلیلهای خود حذف کنید.
دو سوال بعدی به دست آوردن بازخورد در مورد رقبا با پرسش اینکه شرکت کننده در حال حاضر از کدام سرویس استفاده میکند و چرا از آن راضی نیست.
صفحه ۲ پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه
صفحه دوم از شرکتکنندگان میپرسد چگونه از خدمات ما شنیدهاند تا تلاشهای بازاریابی آینده بتواند بر روی رسانه صحیح تمرکز کند. همچنین از احتمال اشتراک گذاری شخص، اجازه برقراری ارتباط دوباره با او و نظرات دیگری هم سوال میکند.
صفحه تشکر پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه
پرسشنامه آنلاین با یک صفحه تشکر به پایان میرسد. مهم است پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه را کوتاه نگه داشت (که به (micro survey) نیز معروف است)، زیرا ممکن است مشتری هنوز مشتری شما نباشد و احتمالاً حس نمیکند باید به شما جوابی بدهد. اگر پرسشنامه آنلاین خیلی طولانی باشد، احتمالاً کمتر به آن شرکت خواهد کرد. صفحه تشکر پایانی با ارائه یک پیشنهاد صرفهجویی برای همین حالا اشتراک گذاری را به عنوان تلاشی برای تبدیل آنها به سرنخ فوری میدهد.
نتیجه گیری
انجام پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه برای کسب بینشها، شخصیسازی رویکرد، بهبود تبدیل فروش و ساخت روابط مستدام با مشتریان ارزشمند است. این به شما کمک میکند که استراتژیهای خود را با نیازها و خواستههای خاص مشتریان پتانسیل هماهنگ کنید و احتمال موفقیت در بازار را افزایش دهید. آماده هستید تا پرسشنامه آنلاین مشتریان بالقوه خود را ایجاد کنید؟
آیا به طور منظم مشتریان بالقوه خود را نظرسنجی می کنید؟ آیا نرخ پاسخ خوبی داشتید یا بینش مقداری ارزشمند جمعآوری کردید؟ آیا میخواهید برای ساخت نظرسنجی مشتریان بالقوه از سامانه نظرسنجی یوچک استفاده کنید؟
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید