به دانایی در مورد فرمهای آنلاین برسید و در مورد پرسشنامه آنلاین ها آگاهی پیدا کنید. تفاوت آنها را بیاموزید و کسب و کار خود را تقویت کنید.
پرسشنامه آنلاین در مقابل فرم آنلاین
تعداد زیادی کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد که مردم اشتباهاً آنها را به عنوان مترادف میپذیرند. اگرچه این کلمات معانی مختلفی دارند، اما معمولاً به جای هم استفاده میشوند. اما با ورود به جزئیات، متوجه میشوید که این کلمات در واقع بسیار متفاوت هستند. فرمها و پرسشنامه آنلاین ها نمونه خوبی از این هستند. تفاوتهایی میان آنها وجود دارد، مانند اندازه نمونهها و اینکه آیا شما قصد گزارش و تجزیه و تحلیل دادهها را دارید یا خیر. در این مقاله، به بررسی تفاوتهای کلیدی بین یک فرم آنلاین و پرسشنامه آنلاین ها که هر بازاریاب، مدیر و پژوهشگر باید بداند، میپردازیم.
تفاوتها و تعریف فرم آنلاین در مقابل پرسشنامه آنلاین
فرم دادهها را در مورد یک گروه از افراد جمعآوری میکند تا بتوانید روند و پیشبینیها درباره آن گروه را تجزیه و تحلیل کنید. بر خلاف پسر خواندهاش پرسشنامه آنلاین، دادهها به طور جداگانه تجزیه و تحلیل نمیشوند. فرمها به دنبال روندها، رفتار یا تصویر کلی بیشتر هستند تا بینشهای فردی. پرسشنامه آنلاین دادهها را درباره افراد از طریق یک لیست سوالات جمعآوری میکند. از آن برای جستجوی روندها، رفتار یا تصویر کلی استفاده نمیشود. پرسشنامه آنلاین معمولاً در محدودهای محدود است و برای جمعآوری دادهها یا تجزیه و تحلیل آماری استفاده نمیشود.
در اینجا یک روش دیگر برای بیان این موضوع وجود دارد:
پرسشنامه آنلاین جمعآوری دادهها را از طریق مجموعهای از سوالات مخصوص انجام میدهد.
فرم آنلاین استفاده از مجموعهای از سوالات برای تجزیه و تحلیل آماری دادهها است.
تفاوتهای اصلی بین فرم آنلاین در مقابل پرسشنامه آنلاین
در زندگی روزمره افراد معمولاً اهمیت زیادی به استفاده از “فرم آنلاین” و ” پرسشنامه آنلاین” به جای یکدیگر نمیدهند. اما چرا؟ خوب، گاهی اوقات به دلیل اینکه زمینه موضوع را روشن میکند. گاهی دیگر، تفاوت به گونهای ظریف است که اشتباه دقت نمیشود و مجازات نمیشود و از دست رفتن گمراهی بین این دو عبارت بر پیام تأثیر نمیگذارد. اما این تفاوتها در مورد فرمها و پرسشنامه آنلاین اهمیت دارند. وضوح اگر شما کسی هستید که به دنبال اطلاعات هستید، بسیار مهم است. برای بازاریابان، مدیران و پژوهشگران، این اصطلاحات متفاوت هستند.
با یک مفهوم دقیق از آنچه هر کدام انجام میدهد و نمیدهد، دیگر آنها را اشتباه نخواهید کرد.
پرسشنامه آنلاین چیست؟
پرسشنامه را به عنوان یک پروژه اصلی تصور کنید که از یک مجموعه داده بزرگ برای تجزیه و تحلیل روندها در آن مجموعه استفاده میکند. با پرسشنامه، میتوانید عمیقتر بروید و نظرات و ایدههای مردم را بدست آورید. شما میتوانید سوالات فرم جمعیتی را بپرسید، تعیین کنید که کارمندان شما چه میزان مشغول هستند، تحقیقات بازاریابی انجام دهید و بسیاری موارد دیگر.
فرم آنلاین چیست؟
به زمانی که آخرین باری که به باشگاه ورزشی پیوستید فکر کنید. شاید وقتی ثبت نام کردید، یک بررسی سلامتی انجام دادید. اگر چنین بود، از شما خواسته شده بود که به یک لیست خاص از سوالات درباره تاریخچه پزشکی خود پاسخ دهید. آن یک فرم بود.
اطلاعاتی که ارائه میدهید برای ارزیابی خطر، کمک به تشخیصها و نقاشی تاریخچه پزشکی شخصی شما استفاده میشود. این برای جستجوی روندها، رفتارها یا نقاشی تصویر کلی شخصی استفاده نمیشود.
زمان استفاده از فرم آنلاین در مقابل پرسشنامه آنلاین
پس، در نهایت، آیا هر چیزی اهمیت دارد؟ کی حتی به اصطلاحات اهمیت میدهد؟
زمانی که به تمامی آن سوالها درباره مشکلات قلبی، اغما و دیابت پاسخ میدهید، پاسخهای شما برای ارزیابی سلامت مردم محلی منطقه استفاده نمیشود. مگر اینکه فاش کنید که شرایط پزشکی دارید، آن فرم در پروندهتان قرار میگیرد – تا زمانی که نیاز باشد. اما اگر آن پرسشنامه آنلاین پزشکی به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقات پزشکی در مقیاس بزرگ استفاده شود؟
و این زمانی است که پرسشنامه آنلاین به بخشی از یک فرم تبدیل میشود. نیاز به تبدیل آن دادههای خام به اطلاعات قابل اجرا وجود دارد که نیازمند تجمیع، تجزیه و تحلیل و شناسایی روندهای آماری است. حالا، برای افزایش درجه اشتباهات شما، چیزی به نام پرسشنامه فرم هم وجود دارد. این از یک پرسشنامه ساده شروع میشود اما بعداً به یک فرم تبدیل میشود – عجیب نیست؟
تصور کنید که سعی دارید احساسات کارمندان خود درباره کار با شما را سنجیده. با استفاده از پرسشنامههای مقیاس لیکرت، میتوانید از مردم بخواهید که احساسات خود را در مقیاسی از، مثلاً، یک تا پنج بیان کنند. سپس با تجمیع امتیازها، میتوانید تصویر کلی از سطوح رضایت در سازمان خود را بدست آورید. بیایید در موارد رایجی که ممکن است نیاز به جمعآوری داده داشته باشید و چگونگی انتخاب بین استفاده از فرم در مقابل پرسشنامه آنلاین را مورد بحث قرار دهیم.
فرمها و پرسشنامه آنلاین هدفهای خود را دارند، پس چگونه میتوانید تصمیم بگیرید کدام برای آنچه که نیاز به انجام دارید مناسب است؟
پرسشنامه آنلاین برای زمانی که نیاز به دریافت سریع داده دارید مناسبتر هستند. آیا به دنبال جمعآوری اطلاعات تماس برای مشتریان جدید هستید؟ پرسشنامه آنلاین راه عالی برای دریافت همه چیزی که نیاز دارید است. فرم برای جمعآوری مجموعههای بزرگی از دادهها جهت تفسیر و استخراج روندها مناسبتر است. آیا به دنبال ایجاد یک گزارش بررسی رفتارهای مشتریان برتر خود برای برخی تحقیقات مخاطب هدف هستید؟ یک فرم میتواند به شما کمک کند تا روندها و رفتارهای کلی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید.
جمعآوری داده
هر دو فرم و پرسشنامه آنلاین برای جمعآوری داده مناسب هستند، بسته به آنچه که میخواهید با آن داده انجام دهید. فرمها معمولاً زمانی استفاده میشوند که نیاز به جمعآوری مقدار زیادی از دادهها درباره گروههایی از افراد دارید، در حالی که پرسشنامه آنلاین برای گروههای کوچکتر یا جمعآوری دادهها درباره افراد مناسبتر هستند. آیا سعی دارید اطلاعاتی در مورد کدام مزایای جدیدی که کارمندانتان بیشترین تمایل را دارند جمعآوری کنید؟ یک فرم مناسب خواهد بود.
تجزیه و تحلیل داده
پرسشنامه آنلاین ها برنده واضح هستند اگر نیاز به انجام تجزیه و تحلیل داده دارید. فکر کنید به یک فرم پزشکی مفید است اگر دارید سابقه سلامت یک بیمار را ارزیابی میکنید، اما نمیتوانید از آن برای تصمیمگیریهای بهداشت عمومی استفاده کنید. یک فرم برای تسهیل جمعآوری دادههایی در مورد یک گروه بزرگ از افراد ساخته شده است، بر اساس دادههای کیفی تا بتوانید الگوها را از پاسخها به نگاهی استخراج کنید. پرسشنامه آنلاین به طور معمول دادههای کمی را جمعآوری میکنند، بنابراین زیادی درباره یک فرد میگویند، اما برای تجزیه و تحلیل دادهها بسیار پیچیده هستند.
همه چیزی که باید در مورد استفاده از یک فرم مقابل یک پرسشنامه آنلاین برای جمعآوری دادههای مورد نیازتان بدانید، پوشش داده شده است. اما چگونه میتوانید شروع کنید؟
شما نیازی به نگرانی ندارید. آیا باید اطلاعاتی برای جمعآوری بازخورد مشتری یا یادگیری بیشتر درباره مشتریان خود داشته باشید، کمک در دسترس است. از یک سازنده فرم ساده استفاده کنید و به فرمتان بهترین شروع ممکن را بدهید. به یاد داشته باشید که باید سوالات مناسب را بپرسید و به روش مناسب، تا بهترین پاسخها را بگیرید.
یوچک توجه شرکتکنندگان خود را جلب میکند و آنها را درگیر میکند، آنها را از طریق فرم یا پرسشنامه آنلاین خود یک مرحله به مرحله هدایت میکند. منطق شرطی یک تجربه سفارشی برای هر شرکتکننده ایجاد میکند، که به شما کمک میکند به طور عمیقتر و بیشتری داده جمعآوری کنید و شما هرگز نیازی به نگرانی در مورد امنیت ندارید. پرسشنامه آنلاین یا فرم، جمعآوری دادههای گفتگویی از طریق سوراخهای کلامی بیپیشینه بهترین راه برای افزایش نرخ اشتیاق است و به کسب و کارتان اطلاعاتی که نیاز دارد برای رشد میدهد.
نتیجه گیری
در این مقاله، ما با تفاوتها و تعریفهای فرم و پرسشنامه آنلاین آشنا شدیم و بررسی کردیم که در چه شرایطی از هرکدام استفاده کنیم. فرمها مناسبتر برای جمعآوری دادههای بزرگ و تفسیر روندها هستند، در حالی که پرسشنامه آنلاین مناسبتر برای جمعآوری دادههای کمتر و درباره افراد هستند. استفاده از یوچک به عنوان یک سازنده فرم و پرسشنامه آنلاین ساده و کارآمد میتواند به شما در جمعآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل دادهها کمک کند. به یاد داشته باشید که سوالات مناسب و روشن میتوانند بهترین پاسخها را بدست آورند. همچنین، مهم است که دادههای جمعآوری شده را با دقت و به روش مناسب تجزیه و تحلیل کنیم تا اطلاعات قابل اعتمادی را بدست آوریم. از یوچک استفاده کنید تا تجربه جذاب و موثری برای شرکتکنندگان خود فراهم کنید و به کسب و کارتان اطلاعات مورد نیاز را برای رشد و پیشرفت فراهم آورید.
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید