در چند سال گذشته، وفاداری مشتریان بسیار دشوارتر شده است. به نظر میرسد مشتریان فقط بر اساس بهترین معامله خرید میکنند و ایجاد وفاداری در خردهفروشی میتواند دشوار باشد. این موضوع باعث میشود بسیاری از برندها به این فکر کنند که آیا تلاش برای ایجاد وفاداری مشتریان ارزشمند است یا خیر.
هرچند این کار برای خردهفروشان چالشبرانگیز باشد، توسعه یک پایگاه مشتری وفادار برای حفظ یک برند فعال و سالم ضروری است. یک مشتری وفادار به روشهای متعددی برای خردهفروشان ارزشمند است. بسیاری از مطالعات نشان میدهند که مشتریان تکراری احتمالاً بیشتر خرید میکنند، پول بیشتری خرج میکنند و برای محصول هزینه بیشتری میپردازند. علاوه بر درآمد بیشتری که از خریدهای خود تولید میکنند، مشتریان وفادار بیشتر احتمال دارد مشتریان جدیدی به برند معرفی کنند و چرخه حفظ مشتری را ادامه دهند.
به عنوان یک خردهفروش، چگونه میتوانید این نوع روابط را با مشتریان خود ایجاد کنید؟ برای خواندن پنج نکته برتر ما به زیر مراجعه کنید.
5 راه برای ایجاد وفاداری مشتریان
مرحله ۱: تجربه شخصی
کارکنان شما نقش بزرگی در تبدیل یک مشتری از یک خریدار به یک حامی برند ایفا میکنند. کارکنان خود را آموزش دهید تا خدمات مفید، دوستانه و دانشبنیان ارائه دهند و تجربهای ایجاد کنند که مشتریان به خاطر بسپارند. به سمت فرهنگی متمرکز بر تعامل کارکنان حرکت کنید و به کارکنان خود آموزش، بازخورد و انگیزههای منظم ارائه دهید تا عملکردی عالی و مداوم داشته باشند. به طور ساده، سرمایهگذاری در تعامل کارکنان باعث صرفهجویی در هزینه شما میشود.
مرحله ۲: تجربه فروشگاه
آیا فروشگاه شما مکان جذابی برای مشتریان است که وقت خود را در آن بگذرانند؟ اگر فروشگاه خود را به گونهای طراحی کنید که تجربهای جذاب ارائه دهد، مشتریان بیشتر احتمال دارد به عنوان یک فعالیت یا مقصد به فروشگاه شما مراجعه کنند. فروشگاه شما باید تمیز، جذاب و آسان برای پیمایش باشد. علاوه بر طراحی فیزیکی و چیدمان فروشگاه، به موجودی کالاهای خود توجه ویژهای داشته باشید. مشتریان انتظار دارند که فروشگاهها به خوبی با کالاهای با کیفیت بالا تأمین شوند.
به یاد داشته باشید که خریدهای خردهفروشی با زندگی، تصویر و هویت یک خریدار در هم آمیختهاند. تجربه و زیباییهای فروشگاه شما باید به مشتریان نشان دهد که برند شما با سبک زندگی و هویت شخصی آنها سازگار است.
مرحله ۳: قیمت و ارزش
خردهفروشان اغلب اشتباهاً فکر میکنند که مشتریان فقط ارزانترین محصول موجود را خریداری میکنند. هرچند این ممکن است در برخی بازارها درست باشد، بسیاری از مصرفکنندگان مایلاند اگر احساس کنند قیمت با کیفیت محصول مطابقت دارد، پول بیشتری پرداخت کنند. محصولات خود را به گونهای قیمتگذاری کنید که ارزش درک شده بالا باشد. فروشها، کوپنها و تبلیغات میتوانند به مشتریان کمک کنند احساس کنند برند شما ارزش خوبی ارائه میدهد.
بسیاری از مشتریان مایلاند کمی بیشتر هزینه کنند تا در فروشگاهی خرید کنند که تجربه بهتری ارائه میدهد و کارکنان خود را به خوبی میپذیرد. همانطور که تجربه شخصی و فروشگاهی برند خود را بهبود میدهید، ارزش درک شده شما افزایش خواهد یافت.
مرحله ۴: بازاریابی و ارتباطات
پس از بهینهسازی تجربه برند و قیمتگذاری محصولات، میتوانید از طریق کمپینهای بازاریابی وفاداری مشتری را ترویج دهید. تلاشهای بازاریابی و ارتباطات شما باید به طور مثبت برند شما را منعکس کند. هنگام برنامهریزی استراتژی بازاریابی خود، صدای برند و هماهنگی در تمام کانالهایتان (مانند رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات آنلاین و تبلیغات درون فروشگاهی) را در اولویت قرار دهید. اگر مشتریانی دارید که به طور مشتاقانه برند شما را به صورت آنلاین ترویج میکنند، با آنها درگیر شوید و رفتارشان را تشویق کنید.
دوباره در نظر داشته باشید که مشتریان وفادار خریدهای خود از برند شما را به عنوان یک بخش از شخصیت و سبک زندگی خود در نظر میگیرند. از این به نفع خود استفاده کنید و از طریق کمپینهای بازاریابی خود روابط مشتریان را بسازید.
مرحله ۵: برنامههای وفاداری
برنامههای وفاداری یک راه عالی برای تشویق مشتریان به بازدید بیشتر از فروشگاه شما هستند. تخفیفها و تبلیغاتی که به یک برنامه وفاداری مرتبط هستند میتوانند به مشتریان احساس کنند که شما به کسب و کار آنها ارزش میدهید. دادههایی که توسط برنامههای وفاداری تولید میشوند نیز بسیار ارزشمند هستند.
هنگامی که این برنامهها به درستی پیادهسازی شوند، میتوانید از این دادهها برای کمک به مشتریان در پیدا کردن محصولات خریداری شده در گذشته یا بازگشت کالا بدون نیاز به رسید استفاده کنید. از سوی دیگر، این دادهها میتوانند به خردهفروشان کمک کنند تا بیشتر درباره عادات خرید مشتریان بیاموزند و نمره وفاداری مشتری (Net Promoter Score) را تعیین کنند. همانطور که همیشه، از دادههای مشتریان بهطور مناسب و با احتیاط استفاده و حفاظت کنید.
با هماهنگ کردن نقاط تماس برند خردهفروشی خود، از بهبود روابط با مشتریان و تقویت خط پایان خود شگفتزده خواهید شد. یوچک به خردهفروشان کمک میکند تا تجربه مثبت برند ایجاد کرده و روابط پایدار ایجاد کنند.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید