چرا نظرسنجی آنلاین را انتخاب کنیم؟ مزایای نظرسنجی آنلاین چیست؟
نظردادن و پرسیدن نظرات دیگران در رابطه با یک موضوع یکی از جنبههای زندگی اجتماعی است. انسانها همواره علاقهمندند در راستای توسعه و پیشرفت شخصی و همچنین پیشرفت کسبوکار خود، از نقطه نظرات و دیدگاههای دیگران بهره ببرند. چراکه تجربه مشتریان و دیگران از رفتار متقابل میتواند زوایایی پنهان مانده از دید شخص را نمایان کند. شرکتها و برندهای معتبر همواره در تلاش هستند تا با اپلیکیشن نظرسنجی از مشتریان و مخاطبین، نسبت به عملکرد واحدهای مختلف، اطلاعاتی را به دست آورند و از نقاط ضعف و قوط این واحدها مطلع شوند.
در این مقاله میخوانید:
تا قبل از پیشرفت تکنولوژی به شکل کنونی معمولا نظرسنجی ها از طریق برگه، فرم و یا شفاهی صورت میگرفت ولی امروزه میتوان با بهره گیری از تکنولوژی برای سریعتر کردن دسترسی به نتایج نظرسنجی و کم کردن هزینهها اعم از هزینه های مالی، زمانی و.. از ساخت پرسشنامه آنلاین بهره برد. از همین رو ما در یوچک این سبک از نظر سنجی را برای اولین بار در ایران به افرادی که قصد ارتباط بیشتر با دیگران را دارند را ارائه کردیم.
نظرسنجی چه اهمیتی دارد؟
ارتباط با مشتریان و مخاطبان و دریافت دیدگاههای آنان در رابطه با موضوعات مختلف، میتواند کلید اصلی پیشرفت یک شرکت یا برند باشد. تقویت ارتباط با مشتریان و مخاطبان، یکی از راههای دستیابی به یک زندگی و موقعیت شغلی (کاری) بهتر است. معمولاً افراد با پرسش سوالات مختلف در رابطه با موضوع مدنظر خود، تلاش میکنند تا با زاوریه دید هر فرد نسبت به آن موضوع مطلع شوند.
بهترین راه نظرسنجی چیست؟
امروزه همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش قابلتوجه اینترنت در سرتاسر جهان، تمام جنبههای زندگی اجتماعی و فردی تحت تأثیر قرار گرفته است. در این شرایط و دسترسی اکثریت افراد به اینترنت، بهترین راه نظرسنجی، نظرسنجی آنلاین یا نظرسنجی تحت وب است. نظرسنجی آنلاین، بهترین راه برای نظرسنجی بوده و مزایای متعددی دارد. این شیوه نظرسنجی به دلیل بهرهبردن از فضای اینترنت و بستر آنلاین، با سهولت بالاتر و هزینه پایینتری انجام میشود. به طور کلی در نظرسنجیهای میدانی، تحقیقات بازار و پرتال، استفاده از سامانه نظرسنجی آنلاین بهتری راه به شمار میرود.
مزایای نظرسنجی آنلاین چیست؟
همانطور که گفته شد، تهیه پرسشنامه آنلاین بهترین راه نظرسنجی در شرایط و به منظور استفادههای مختلف است. افراد میتوانند به راحتی به نظرسنجیهای تحت وب و آنلاین پاسخ دهند. در طرف دیگر نیز پژوهشگر، به راحتی میتواند پاسخهای دریافتی را آنالیز کرده و از آن استفاده کند. به طور کلی مزایای نظرسنجی آنلاین عبارتاند از:
- سرعت بالای سامانه
- قیمت ارزان
- کاهش خطاها
- سهولت و سرعت بالای آنالیز
- دسترسی راحتتر به جامعه هدف
- بالارفتن میزان آگاهی از برند افراد
- قابلیت اصلاح نظرسنجی و تغییر سوالات (انعطافپذیری)
در ادامه به صورت جداگانه هر یک از این مزایا را بررسی خواهیم نمود.
سرعت بالای سامانه
فرم ساز آنلاین نسبت به نظرسنجی به شیوه سنتی، دو سوم کمتر زمان میبرد. به طور کلی یکی از بزرگترین مزایای نظرسنجی آنلاین را میتوان سراعت بالای این شیوه دانست. در نظرسنجی به شیوه سنتی، برای کسب اطلاعات مورد نیاز، زمان زیادی نیاز است. چراکه در شیوه نظرسنجی سنتی، نظرسنجی به صورت کاغذی انجام میشود. نظرسنجی به صورت کاغذی موجب میشود که کارشناس بازاریابی یا فرد پژوهشگر، مدت زمان قابلتوجهی را به منظور جمعآوری پاسخها صرف کند. اما در نظرسنجی به شیوه آنلاین، پژوهشگر یا کارشناس بازاریابی، میتواند هر لحظه که اراده کند، پاسخنامههای ارسال شده تا آن لحظه را دریافت و بررسی نماید.
قیمت ارزان
در شیوه سنتی نظرسنجی، مواردی مانند چاپ، تهیه کاغذ، رفتوآمد و … نیازمند هزینه بودند. اما در شیوه مدرن و آنلاین نظرسنجی، این موارد به طور کامل حذف شده و افراد به راحتی میتوانند با صرف هزینهای به مراتب کمتر، نظرسنجی خود را برای مخاطبین ارسال کنند.
کاهش خطاها
در سیستم نظرسنجی سنتی، افراد پاسخدهنده، در پاسخ به نظرسنجی، دچار اشتباهاتی میشدند و در برخی از مراحل، خطاهای متعددی اتفاق میافتاد. اما در نظرسنجی آنلاین، میزان خطاهای ناشی از دخالت انسان کاهش یافته و حتی به صفر میرسد. این موضوع به تنهایی باعث افزایش کیفیت نتایج به دستآمده شده و موجب راندمان بالاتر نظرسنجی میشود.
سهولت و سرعت بالای آنالیز
در نظرسنجی به شیوه آنلاین، پاسخهای دریافت شده به صورت مکتوب و در سامانه قابل مشاهده هستند و این موضوع، باعث میشود تا آنالیز این موارد با سهولت به مراتب بالاتری صورت بگیرد. همچنین از آنجایی که اطلاعات به دست آمده از مخاطبین به صورت کامل در اختیار کارشناس موجود هستند، فرد کارشناس دیگر نیازی به صرف زمان برای مرتبسازی و مکتوب نمودن اطلاعات ندارد که این موضوع تسریع فرآیند آنالیز اطلاعات به دستآمده را در پی دارد.
دسترسی راحتتر به جامعه هدف
گسترش روز افزون اینترنت باعث شده تا امروزه حداقل فردی وجود داشته باشد که از اینترنت استفاده نکند یا به آن دسترسی نداشته باشد. در این شرایط، دستیابی به مخاطبان و طیف افراد مورد نظر، بسیار راحتتر است. در نظرسنجی سنتی، پژوهشگر برای ارتباط با مخاطبان به صورت حضوری یا تلفی، باید موقعیتی مناسب پیدا میکرد تا مخاطب زمان کافی برای پاسخگویی به سوالات را داشته باشد. اما در نظرسنجی آنلاین، مخاطبان میتوانند در هر زمان و موقعیتی که شرایط مناسبی داشتند، نظرسنجی را تکمیل کنند. این موضوع علاوه بر آساننمودن مراحل کار پژوهشگر، موجب بالارفتن کیفیت نتایج به دست آمده از نظرسنجی نیز میشود. چراکه فرد پاسخدهنده در زمان مناسب و با خیالی راحت اقدام به پرنمودن نظرسنجی میکند.
بالارفتن میزان آگاهی از برند
نظرسنجی آنلاین، امکان یادآوری نام تجاری کسبوکار شما در ذهن مشتریان و مخاطبان را فراهم میکند. به بیان دیگر فرد پاسخدهنده با به یادآوردن دقیق تجربه خرید محصولات یا استفاده از خدمات یک برند، به صورت صادقانه و واضح اقدام به پاسخگویی میکند. همچنین مشتریان و مخاطبان با مشاهده اهمیتی که یک کسبوکار برای آنها قائل است؛ احساس خوبی دریافت کرده و این موضوع احتمال بازگشت و خرید مجدد آنها را بیشتر میکند.
قابلیت اصلاح نظرسنجی و تغییر سوالات (انعطافپذیری)
انعطافپذیری یکی دیگر از مزایای پراهمیت نظرسنجی آنلاین است. با توجه به این مزیت، پژوهشگر یا کارشناس بازاریابی میتواند بسته به شرایط، در سوالات یا گزینههای قرار داده شده در پاسخ سوالات تغییر ایجاد کند. گاهاً پیش میآید که پس از انتشار و ارسال نظرسنجی، کارشناس و پژوهشگر متوجه پیچیدگی بیش از حد یا غلطبودن یک سوال میشوند. در نظرسنجی سنتی، امکان اصلاح این موارد وجود ندارد و یا اصلاح این موارد، نیازمند صرف وقت و هزینه قابل توجهی است. در نظرسنجی آنلاین، برخلاف نظرسنجی سنتی، امکان تغییر در سوالات و گزینهها در هر ساعتی وجود دارد.
جمعبندی
در این مقاله تلاش کردیم تا با اشاره به اهمیت نظرسنجی در زندگی امروزه، مزایای نظرسنجی آنلاین نسبت به نظرسنجی به شیوه سنتی و قدیمی را بیان کنیم. همانطور که گفتیم، نظرسنجی اصلیترین راه پیشرفت با استفاده از نظرات مشتریان و مخاطبان است. در همین راستا برای نظرسنجی بهتر است از شیوه آنلاین آن استفاده نمود. چراکه نظرسنجی آنلاین از مزایایی چون سرعت بالای سامانه، قیمت ارزان، کاهش خطاها، سهولت و سرعت بالای آنالیز، دسترسی راحتتر به جامعه هدف، بالارفتن میزان آگاهی از برند افراد و قابلیت اصلاح نظرسنجی و تغییر سوالات (انعطافپذیری) برخوردار است.
سامانه نظرسنجی آنلاین یوچک
یوچک برترین سرویسدهنده نظرسنجی آنلاین در سرتاسر ایران است. استفاده از سامانه نظرسنجی یوچک مزایای متعددی دارد که از جمله آنها میتوان به فضای کاربری ساده و کاربرپسند، سهولت در کار با فضای کاربری، هزینه پایین، دارابودن دموهای پیشفرض، سرعت بالا و … اشاره نمود. یوچک توانسته است بستری امن و مناسب را با بهرهگیری از علم روز و عمل دانشآموختههای این حوزه فراهم کند. هدف یوچک، کمک هرچه بیشتر به تعامل سازمانها، ادارات، کسبوکارها، شرکتها و … است. در نتیجه این هدف، این مجموعه سامانهای بهروز و بسیار امن را طراحی نموده که تمامی ادارات و ارگانها میتوانند از آن بهره ببرند.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید