چرا نظرسنجی آنلاین را انتخاب کنیم؟

نظرسنجی چیست؟

یکی از مهمترین جنبه‌های شخصیتی انسان نظردادن در رابطه با موضوعات مختلف است. به خودی خود نظر دادن و اظهار نظر کردن اتفاق بد یا مشکل سازی نیست. چه بسا اگر برای نظر دادن یا نظر گرفتن برنامه ریزی شود حتی یکی از بهترین روش‌های گسترش و پیشرفت در هر بخشی از زندگی است. ما در یوچک سعی داریم نظر دادن و نظر گرفتن را به بهترین شکل ممکن بهینه کرده و برای پیشرفت در بخش‌های مختلف جامعه از جمله موارد علمی، تخصصی، شغلی و… با استفاده از نظرسنجی آنلاین گام برداریم. 

اهمیت نظرسنجی در جامعه امروزه؟

جامعه جهانی با پیشرفت در عرصه‌های مختلف نیازی در خود می‌دید و آن هم ارتباط با طرف مقابل خود برای هرچه بهتر کردن شرایط زندگی، کاری و شغلی خود، از این رو با بررسی موارد و مسائل مختلف این نتیجه مشخص شد که بهترین راه گسترش نظرسنجی است. 

تا قبل از پیشرفت تکنولوژی به شکل کنونی معمولا نظرسنجی ها از طریق برگه، فرم و یا شفاهی صورت می‌گرفت ولی امروزه می‌توان با بهره گیری از تکنولوژی برای سریعتر کردن دسترسی به نتایج نظرسنجی و کم کردن هزینه‌ها اعم از هزینه های مالی، زمانی و.. از پرسشنامه‌های آنلاین  بهره برد. از همین رو ما در یوچک این سبک از نظر سنجی را برای اولین بار در ایران به افرادی که قصد ارتباط بیشتر با دیگران را دارند را ارائه کردیم.

روش‌های نظرسنجی آنلاین کدام است؟

برای نظرسنجی آنلاین روش‌های متفاوتی وجود دارد که به صورت بخش بخش همه این موارد را توضیح می‌دهیم. باید به این نکته نیز توجه داشت که هر روشی جایگاهی دارد و هر روشی برای انجام فعالیت خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال می‌توان نظرسنجی آنلاین را با استفاده از اپلیکیشن نظرسنجی استفاده کرد.

 

بهترین راه نظرسنجی چیست؟

امروز با پیشرفت تکنولوژی تمام رفتارها و جنبه‌های اجتماعی به سمت مدرنیزه شدن حرکت کرده است. این موضوع برای نظرسنجی کاملا صادق است. به همین ترتیب میتوان گفت که یکی از بهترین روشهای نظرسنجی بر اساس شرایط کنونی جامعه، نظرسنجی آنلاین است. هرچند در هر پروژه با توجه به شاخص هایی که در جستجوی آن هستیم و رفتار مخاطب بهترین راه برای جمع آوری نظرات میتواند متفاوت باشد.

 برای مثال کیوسک های نظرسنجی میتواند بهترین گزینه برای جمع آوری نظرات مشتریان در کلینیک باشد تا شاخص میزان رضایت مشتریان از رفتار پرسنل را بررسی کنیم. ولی در پروژه دیگر جهت نظرسنجی از 5000 نفر پرسنل که در سازمان فعالیت می کنند، نظرسنجی آنلاین و ارسال لینک نظرسنجی از طریق پیامک بهترین روش برای بدست آوردن شاخص میزان وفاداری کارمندان به سازمان می باشد.

روش‌های نظرسنجی آنلاین

روش های نظرسنجی آنلاین می تواند به صورت یک فرم در داخل وب سایت شما قرار گیرد یا می تواند به صورت لینک در شبکه های اجتماعی یا از طریق ایمیل یا پیامک برای مخاطبانتان ارسال گردد.این شیوه نظرسنجی امروزه بسیار رایج می باشد.

 فرض کنید شما مدیر یک هتل هستید مسافر شما بعد از اینکه دوران اقامت خود را در هتل شما می گذراند می تواند از طریق ایمیلی که از سمت شما دریافت می کند در مورد هتل شما نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را ارسال نماید. در این روش بهتر است این فرم را بعد از گذشت یک هفته برایشان ارسال کنید تا از هیجان دوران اقامت آنها در هتل شما گذشته باشد تا با منطق و قضاوت درست تری پاسخگوی سوالات شما باشند.

فواید نظرسنجی آنلاین به نسبت دیگر روش‌ها؟

این طبیعی است که نظرسنجی آنلاین به نسبت دیگر روش‌های نظرسنجی فواید و مزایای بیشتری داشته باشد. شاید مهمترین دلیل آن را باید در خطاهای کمتر، پایین‌تر بودن هزینه‌های مختلف و… در نظر داشت. ولی به طور کلی به چند مورد از فواید پلتفرم نظرسنجی آنلاین خواهیم پرداخت.

  • کاهش خطا

اولین مزیت مهم نظرسنجی را می‌توان این مورد در نظر گرفت. در این روش می‌توان خطای نظرسنجی اعم از خطای داده و خطاهای این چنینی را به مراتب کمتر کرد. دلیل این موضوع هم انتخاب هدف مناسب برای نظرسنجی آنلاین، دقیق بودن و متمرکز بودن آن است.

  • کاهش هزینه‌ها

قطعا هزینه یکی از مواردی است که بسیاری از افراد و یا مجموعه‌هایی که قصد ایجاد نظرسنجی دارند در اولویت قرار می‌گذارند. در این مورد باید گفت نظرسنجی آنلاین کاهش چشمگیری در هزینه‌های مالی، زمانی و نیروی انسانی ایجاد می‌کند.

  • سرعت 

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مولفه‌های کسب و کارهای امروزی سرعت باشد. در جامعه امروزی که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، دریافت نظر مخاطبان در بالاترین سرعت می‌تواند مسئله حیاتی برای هر مجموعه یا فردی باشد.

  • انعطاف پذیری

در نظرسنجی‌های سنتی روش کار به این گونه است که متنی آماده شده و پس از آن به چاپ رسیده تا به دست مخاطبین برسد. در این روش در صورتی که تیم پرسشگر قصد تغییر در نظرسنجی داشته باشند، بسیار پر دردسر خواهد بود. ولی این انعطاف پذیری در نظرسنجی آنلاین به وضوح دیده شده و باعث می‌شود که هر زمان نیاز بود تیم پرسشگر سوالات خود را بر اساس داده‌ها و نیاز‌های خود تغییر دهد.

 

مزایای استفاده از نظرسنجی یوچک؟

فرم ساز آنلاین یوچک به عنوان سرویس دهنده نظرسنجی آنلاین در ایران، با داشتن تجربه بالا در این زمینه با بهره گیری از دانش آموخته‌های این حوزه توانسته است که بستری امن و مناسب به همراه مزایای بالایی همچون کاهش هزینه‌ها و بالا بردن سرعت به مصرف کنندگان نظرسنجی آنلاین ارائه دهد.

ما در یوچک دیدگاهی متفاوت به نظرسنجی داشته و مهمترین هدف ما کمک هرچه بیشتر به تعامل سازمان‌ها، ادارات، شرکتها و کسب و کارها مشتریان و ارباب رجوع‌های خود است. در همین راستا برنامه نظرسنجی خود را بیشتر بر این اساس طراحی کرده‌ایم تا نتیجه این تعامل به بهترین شکل موجود بدست آید. 

مهمترین روش‌های نظرسنجی 

برای انجام نظرسنجی می‌توان از روش‌های متفاوتی استفاده کرد و بر اساس نیاز‌های خود نظرسنجی‌های مد نظر را ارائه می‌دهیم. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت. 

نظرسنجی میدانی

یکی از معمول ترین‌ روش‌های نظرسنجی که می تواند از طریق نظرسنجی آنلاین صورت گیرد روش میدانی می باشد. که در یوچک به خاطر طراحی خاص خود این امکان را به راحتی برای شما به عنوان پرسشگر ایجاد کرده که می‌توانید موقعیت مکانی پرسشگر خود را پیدا کنید. و پرسشگر به صورت حضوری در موقعیت مکانی مورد نظر حضور پیدا می‌کند و پرسشنامه را تکمیل می‌کند.

نظرسنجی تحقیقات بازار

تحقیقات بازاریابی فرآیند یا مجموعه ای از فرآیندهایی است که تولید کنندگان،مشتریان و کاربران نهایی را به بازاریاب متصل می کند. تحقیقات بازاریابی به جمع آوری اطلاعات برای شناسایی فرصت ها و مشکلات بازاریابی و سپس به تجزیه و تحلیل این اطلاعات می‌پردازد.

به عنوان مثال شما اگر مدیر یک شرکت صنایع غذایی باشید می توانید مناطقی را که به عنوان بازار هدف خود قرارداده اید از طریق سیستم نظرسنجی آنلاین یوچک با رنگ آمیزی مختلف مشخص نمایید و سپس مشخصات آن فروشگاه مثل جایگاه جغرافیایی، میزان مساحت فروشگاه، میزان فروش فروشگاه را بررسی کنید و پس از بررسی بازاریابان خود را به این فروشگاه بفرستد.

 

نظرسنجی پرتال

یکی دیگر از روش ها نظرسنجی، نظرسنجی پرتال می باشد، در این روش لینک نظرسنجی به صورت کد Iframe و یا لینک های درون سازمانی بر روی پرتال در اختیار مخاطبین قرار می گیرد و مخاطبین با استفاده از این لینک به صفحه پرسشنامه آنلاین هدایت می شوند.

سخن پایانی

در نهایت این شما به عنوان تصمیم گیرنده برای ایجاد یک نظرسنجی محسوب می‌شوید. لازم است  به این نکته اشاره کنیم بر اساس داده‌های موجود و طبق تجربیاتی که طی سال‌ها بدست آمده است یکی از مهمترین روش‌های گسترش هر نوع تفکری، از کسب و کار تا ایده‌های علمی می‌تواند نظرسنجی باشد. و با توجه به پیشرفت جامعه امروزی می‌توان این حرکت را در راستای تکنولوژی انجام داد و یک نظرسنجی آنلاین بر اساس نیاز‌های امروزی خود طراحی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید