سازمانهای غیرانتفاعی با سازمانهای تجاری بسیار متفاوت هستند. اما یک نکتهای که قطعاً مشترک دارند، نیاز به انجام تحقیقات بازاریابی است. بسیاری از رهبران سازمانها بسیار اغلب بر اساس خودشان عمل کرده و فقط بر اساس آنچه فکر میکنند مردم میخواهند اقدام میکنند. این میتواند برای سازمانهای غیرانتفاعی که بر اهداف خود اعتماد میکنند، مخرب باشد، زیرا آنها به کمک کنندگان برای حمایت از علت خود، داوطلبان برای ادامه فعالیتها و اعضا برای نشان دادن علاقه به حمایت نیاز دارند.
چرا پرسشنامه آنلاین برای سازمانهای غیرانتفاعی مفید است؟
انجام انواع مختلفی از تحقیقات بازاریابی ممکن است هزینهبر باشد و برای سازمانهای غیرانتفاعی، مهم است که هزینهها را کم کنند. ابزارهای پرسشنامه آنلاین روشی ساده و مقرون به صرفه برای انجام تحقیقات بازاریابی ارائه میدهند تا زمانی که سوالات روشن، مختصر و بهرهمند باشند. در زیر پنج نوع محبوب از پرسشنامه آنلاین برای سازمانهای غیرانتفاعی که میتواند به سود شما باشد، و برخی از سوالات پرسشنامه آنلاین برای غیرانتفاعیها را که باید در طول مسیر در نظر گرفته شوند، معرفی میشود.
۱. بازخورد رویداد
بسیاری از فعالیتهای سازمانهای غیرانتفاعی بر روی برنامهریزی رویدادها تمرکز دارد. با این حال، اندازهگیری موفقیت تنها بر اساس تعداد افراد حاضر و میزان پول جمعآوری شده، تنها نیمی از تصویر را نشان میدهد. به علاوه با این معیارهای کمی مهم، اندازهگیری موفقیت از طریق بازخورد غیرعددی نیز حیاتی است. این بازخورد غیرعددی میتواند دیدگاهی گستردهتر را برای اندازهگیری موفقیت فراهم کند.
قبل از رویداد، ممکن است بخواهید از کمککنندگان، داوطلبان و کارکنان پرسش کنید تا مطمئن شوید که علاقهمندی در حمایت و/یا کار در رویداد وجود دارد؛ همچنین میتوانید نظرات آنها را در مورد آنچه یا کسی که میخواهند در رویداد ببینند، کجا باید برگزار شود یا هر پیشنهاد دیگری که ممکن است داشته باشند، بپرسید. این میتواند کار شما را آسانتر کند و به اطمینان از تعداد بیشتری شرکتکننده در رویداد کمک کند.
بعد از رویداد، پرسشنامه آنلاین پیگیری میتوانند از این افراد بپرسند که احساس موفقیت رویداد را چگونه میکنند، چه مواردی را درست انجام دادهاند، چه نقاط ضعفی وجود داشتهاند و غیره. با این اطلاعات در دست، میتوانید رویداد بعدی را حتی بهتر برگزار کنید.
۲. جذب کمککنندگان
بیش از ۷۰٪ از کل اهداییهایی که به سازمانهای غیرانتفاعی ارسال میشود، از افراد است (و ۸۸٪ از این میزان اهدایی از تنها ۱۲٪ از کمککنندگان به دست میآید). بنابراین، اهمیت دارد این افراد را درگیر نگه داشت تا سازمان شما در حالت پایداری باقی بماند!
با استفاده از ابزارهای پرسشنامه آنلاین، سازمانهای غیرانتفاعی میتوانند نظرات، انگیزهها و نگرشهای کنونی و پیشبینی شده کمککنندگان جاری و آینده را جمعآوری کنند. این میتواند تصویر دقیقتری از اینکه چرا آنها علیه علت خاص شما حمایت میکنند و چه مسائل مرتبط با علت شما را فکر میکنند، ارائه دهد.
پس از جمعآوری این نوع اطلاعات، سازمانهای غیرانتفاعی میتوانند رویدادها را برای کمککنندگان بالقوه با اهمیت بیشتری طراحی کنند تا حمایت مالی آنها را افزایش دهند. همچنین ممکن است درخواست کنید که کمککنندگان دیگر کدام علل برای آنها اهمیت دارد، زیرا این ممکن است منجر به شراکتها و یا فرصتهای درآمدزایی مشترک شود.
3. رضایت داوطلبان
داوطلبان هزینهها را به طور قابل توجهی کاهش میدهند – در واقع، مطالعات تخمین میزنند که حدود یکصد میلیون نفر هر سال با خدماتشان داوطلب میشوند که ارزش آنها به تقریباً ۱۵۰ میلیارد دلار است. شما درست خواندهاید، میلیارد. به علاوه، اغلب داوطلبان ممکن است خدمات بهتری ارائه دهند زیرا تلاش را بر اساس اشتیاقشان برای مأموریت، نه حقوق میکنند.
بنابراین، هر چند که اهمیت اهداییها هستند، اما احتمالاً نمیتوانید کاری که انجام میدهید را بدون داوطلبان انجام دهید، به همین دلیل مهم است که از طریق انجام پرسشنامه آنلاین، رضایت آنها را اندازهگیری کنید. برخی از سوالات پرسشنامه آنلاین غیرانتفاعی که ممکن است از داوطلبان بپرسید، شامل آیا احساس میکنند که آموزش یا راهنمایی کافی دریافت میکنند، و اینکه آیا به اطلاعات – و افراد – لازم برای انجام وظایفشان دسترسی دارند.
این نوع ارتباط، هنگامی که به طور منظم انجام میشود، میتواند کمک کند تا داوطلبان شما ادامه دهند. و هنگامی که یکی از آنها از راه میرود، حتماً مطمئن شوید که یک پرسشنامه آنلاین ارسال کنید که چرا؛ اگر یک مسئله خاص وجود دارد، ممکن است بتوانید آن را برطرف کنید تا داوطلب را متقاعد کنید که برگردد. حتی اگر این امکان وجود نداشته باشد، حداقل به شما هشدار میدهد که چیزهایی وجود دارد که باید بهبود یابند تا از جلوگیری از رفتن افراد بیشتر در آینده جلوگیری شود.
4. ارزیابی جمعآوری کمکها
برای سازمانهای غیرانتفاعی بزرگ با شاخههای مختلف در سراسر کشور یا حتی جهان، درک اینکه چگونه اجزای مختلف سازمان شما به جمعآوری کمک میپردازند، بسیار مهم است. در واقع، تمام شاخهها به یکسان در جمعآوری پول پیش نخواهند رفت، و برخی از آنها ممکن است موفقتر از دیگران باشند.
برای این سازمانها، ارزیابیهای جمعآوری کمکها میتواند به آنها بینش در این مورد بدهد که چه چیزی کار میکند و چه چیزی کار نمیکند، بنابراین موفقیتها به سایر شاخهها انتقال داده شود که سپس میتوانند رویدادها را تقلید کنند. برخی از سوالات پرسشنامه آنلاین غیرانتفاعی که شما باید در نظر بگیرید عبارتند از:
- چه مقدار پول در سال گذشته جمعآوری کردهاید؟
- چند رویداد جمعآوری کمک در سال گذشته برگزار کردهاید؟
- چه نوع رویدادهای جمعآوری کمکی را برگزار میکنید؟ (شامها، حراجیها، قرعهکشیها، دیگر؟)
5. اداره هیئت مدیره
بدون مدیریت و نظارت مناسب، یک سازمان غیرانتفاعی میتواند به سرعت ویران شود یا خود را در نقض قوانین بیابد. ارسال گاهی پرسشنامه آنلاین میتواند به تسریع اهداف استراتژیک، شناسایی چالشها و موانع، پیدا کردن فرصتها و جریانهای درآمد جدید، و ایجاد آگاهی در مورد روشهای حکومتی کمک کند.
همچنین اهمیتی دارد که از زمان به زمان اعضای انجمن را نیز مورد بررسی قرار دهید. در این پرسشنامه آنلاین، شما باید بپرسید که آیا اعضا با سازمان، مزایا و ساختار هزینههای آن راضی هستند. همچنین باید بپرسید که آیا ایدههایی برای بهبود دارند، چه نوع رویدادها یا فرصتهای شبکهسازی را ارزشمند میدانند، و آیا به دیگران پیشنهاد میدهند که عضویت را پیشنهاد دهند (و اگر نه، چرا؟).
نتیجه گیری
به طور خلاصه، انجام تحقیقات بازار برای سازمانهای غیرانتفاعی امری بسیار حیاتی است که میتواند به بهبود عملکرد و موفقیت آنها کمک کند. استفاده از ابزارهای پرسشنامه آنلاین به عنوان یک روش ساده و موثر برای انجام تحقیقات بازار برای سازمانهای غیرانتفاعی میتواند به شدت مفید باشد. این ابزارها به سازمانهای غیرانتفاعی این امکان را میدهند که نظرات و نیازهای اعضا، داوطلبان، و همکاران خود را به درستی شناسایی و ارزیابی کنند تا بتوانند برنامههای بهتری برای آینده خود تدوین کنند و به موفقیت بیشتری دست یابند.
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید