یک پدیده جالب وجود دارد که به کازینوها کمک میکند پول زیادی به دست آورند. قماربازان موفقیت خود را به مهارتهایشان نسبت میدهند و شکستهایشان را به بدشانسی. همین فرمول است که باعث میشود آنها بیشتر از زمانی که باید بازی را ترک کنند، پشت میز بمانند.
در اینجا یک موضوع مهم با کسبوکار وجود دارد. فروشها نیز دقیقاً همینگونه است. به راحتی میتوان یک فروش موفق را به کمپینهای بازاریابی خود نسبت داد.
همین موضوع برای موارد نزدیک به موفقیت نیز صدق میکند. چند نفر واقعاً خواستار خرید محصول شما بودهاند، اما به دلیل هزینههای بالای ارسال، قطع شدن وایفای، فرآیند را رها کردهاند؟ این دیدگاه شما را تشویق میکند تا به جای اتکا به موفقیتهای گذشته، همیشه به دنبال بهبود باشید.
پرسشنامه آنلاینهای خروج به شما کمک میکنند تا فاصله بین این موارد نزدیک به موفقیت و فروشهای موفق را پر کنید. این پرسشنامه آنلاینها مانند یک شبکه ایمنی برای خریداران احتمالی هستند. با این پرسشنامه ها میتوانید خریدارانی را که ممکن است از دست رفتهاند، دوباره جذب کنید. اگر تاکنون از آنها استفاده نکردهاید، زمان آن رسیده که شروع کنید. در اینجا سه نکته مهم را برایتان آوردهایم.
1. چرا شما مشتریان بالقوه زیادی را از دست میدهید؟
تصور کنید که میتوانستید وارد ذهن مشتریان بالقوه شوید و بدانید چه چیزی باعث میشود آنها وارد سایت شما شوند، یک کالا را به سبد خرید اضافه کنند و سپس تصمیم بگیرند که صفحه را ببندند؟
این همان لحظهای است که آنها را از دست میدهید. و همچنین لحظهای است که میتوانید یک پرسشنامه آنلاین خروج را ارائه دهید. ویژگی پرسشنامه آنلاین خروج یوچک در صفحهای خاص فعال میشود که وقتی کاربر موس خود را به سمت بستن صفحه حرکت میدهد، نمایش داده میشود. این ابزار هوشمندانه بازخورد تجاری فوقالعاده مفیدی را ارائه میدهد.
در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.
در اینجا آنچه دادهها به شما میگویند:
- تعداد کل خروجها از آن صفحه در 30 روز گذشته
- تعداد کل بازدیدهای آن صفحه در 30 روز گذشته
درصد افرادی که آن صفحه را بازدید کردهاند اما به صفحه دیگری نرفتهاند
شما میتوانید پرسشنامه آنلاینهای خروج را در هر تعداد صفحهای که دوست دارید قرار دهید. زیرا کاربران فقط یک بار از سایت خارج میشوند، بنابراین میتوانید آنها را در تقریباً هر صفحه پیادهسازی کنید بدون اینکه نگران آزار دادن آنها با پرسشنامه آنلاینها باشید. ما توصیه میکنیم که حداقل در 10 صفحه شروع به جمعآوری داده کنید. هرچه داده بیشتری جمعآوری کنید، شناسایی روندهایی که باید به آنها پرداخته شود، آسانتر خواهد بود.
۲. جمعآوری نظرات مفید بسیار آسان است.
یکی از بزرگترین چالشهایی که کسبوکارهای آنلاین با آن روبرو هستند، نبود ارتباط رو در رو با مشتریان است. اگر شما در یک فروشگاه فیزیکی یک جفت کفش کوهنوردی به مشتری میفروختید، فروشنده میتوانست به سوالات مشتری پاسخ دهد، یک کفش مناسبتر پیشنهاد کند و حتی یک جفت جوراب عالی هم برای پوشیدن با آنها معرفی کند. شاید مهمتر از همه، فروشنده میتواند از طریق زبان بدن و لحن مشتری، بهتر درک کند که مشتری چه تردیدهایی دارد.
شما میتوانید برخی از این فرآیندها را آنلاین خودکار کنید، اما تجربه کاملاً یکسانی نخواهد بود. اگر مشتری ناامید شود، کسی نیست که با او صحبت کند. آیا واقعاً فکر میکنید که مشتری برای بیان یک شکایت جزئی از طریق سیستم تماس تلفنی شما اقدام میکند؟
پرسشنامه آنلاینهای خروج میتوانند این دو وضعیت را با چند سوال ساده حل کنند.
البته، همه کاربران این پرسشنامه آنلاینها را پر نمیکنند، اما کسانی که این کار را میکنند، اطلاعات مفیدی ارائه میدهند که میتواند به تبدیل آنها به مشتری و همچنین کمک به مشتریان آیندهای که با مشکلات مشابه مواجه هستند، کمک کند.
بهترین روش شروع با یک سوال ساده و مستقیم است. اگر در حال اجرای پرسشنامه آنلاین خروج در سبد خرید هستید، میتوانید از سوالاتی مانند اینها استفاده کنید:
- “چه چیزی شما را متقاعد میکرد تا خرید خود را تکمیل کنید؟”
- “بزرگترین نگرانی یا ترس شما درباره خرید از ما چیست؟”
- “اگر امروز خرید نکردید، میتوانید به ما بگویید چرا؟”
- “آیا سوالی دارید که پیش از تکمیل خرید نیاز به پاسخ دارد؟”
- “آیا چیزی وجود دارد که مانع تکمیل خرید شما شده باشد؟”
برای هر سوال، چند گزینه چندگزینهای به همراه یک گزینه “سایر” قرار دهید تا مشتری بتواند پاسخ خود را تایپ کند.
۳. پرسشنامه آنلاینهای خروج میتوانند آغاز یک رابطه پربار باشند.
پاسخ به یک سوال چندگزینهای میتواند یک پیگیری به دنبال داشته باشد. بنابراین در حالی که میتوانید (و باید) از نظرات آنها برای تصمیمگیریهای محصول و بازاریابی استفاده کنید، میتوانید به نگرانی فوری مشتری نیز رسیدگی کنید.
برای مثال، اگر یک مشتری نزدیک به خرید به دلیل هزینه بالای ارسال ناراضی باشد، میتوانید به او یک کد ارسال رایگان ارائه دهید.
این یک مثال ساده است و شما میتوانید آن را برای انواع پاسخهای مختلف بازآفرینی کنید. شما میتوانید آن را یک قدم جلوتر ببرید. اگر مشتری به شما میگوید که هزینه ارسال زیاد است، اما همچنان خرید نمیکند، میتوانید یک ایمیل پیگیری ارسال کنید.
هرچه دادههای بیشتری داشته باشید، کارهای بیشتری میتوانید با آن انجام دهید. پرسشنامه آنلاینهای مشتریان فقط آغاز ماجراست.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید