در دنیای دیجیتال امروز، برندها بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند که با مشتریان (یا مشتریان بالقوه خود) به صورت آنلاین تعامل داشته باشند. به همین دلیل بیشتر آنها در حال حاضر در شبکههای اجتماعی فعال هستند و محتوای جذابی ایجاد میکنند که مردم را در تعامل با فعالیتهای شرکت نگه میدارد. یک راه دیگر برای افزایش ارتباط شرکتها با مخاطبان ایجاد آزمون نظرسنجی آنلاین است، یک شکل جذاب از بازاریابی که مردم را درگیر میکند. آزمون نظرسنجی آنلاین نه تنها جذاب هستند بلکه میتوانند اطلاعات مهمی درباره مخاطب هدف شما هم آشکار کنند.
آزمون نظرسنجی آنلاین چیست؟
یک آزمون نظرسنجی آنلاین یک شکل از نظرسنجی است که ممکن است برای آزمایش دانش یک شرکتکننده در تمرینات آموزشی و تربیتی استفاده شود، بسیاری از آزمونهای نظرسنجی آنلاین برای جمعآوری نظرات، اطلاعات و بازخورد استفاده میشوند. در این انواع آزمون نظرسنجی آنلاین، پاسخ صحیحی وجود ندارد – این ابزار فقط یک وسیله برای جمعآوری اطلاعات و ارتباط با مردم است.
چرا از آزمون نظرسنجی آنلاین استفاده کنیم؟
طبیعت انسان خواستار صحبت کردن و یادگیری درباره خود است. یک مطالعه از دانشگاه هاروارد نشان میدهد که افراد حدود 40٪ از هر گفتوگو را درباره خودشان صحبت میکنند.
پژوهشگران همچنین یادداشت کردند که وقتی به افراد گزینه داده شد که پاسخهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا آنها را خصوصی نگه دارند، انتخاب میکردند که به اشتراک بگذارند. این کاملاً منطقی است و بدون شک توضیح استفاده از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که به طور ذاتی خودتبلیغ هستند.
بنابراین، استفاده از آزمون نظرسنجی آنلاین به عنوان یک شکل از محتوای تعاملی به برندها، بازاریابان و پژوهشگران کمک میکند تا به یک روش شخصیتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. یک نوع محبوب از آزمون نظرسنجی آنلاین ، آزمون نظرسنجی آنلاین شخصیتی است. اینها برای فاش کردن مسائل خاصی درباره شرکتکننده طراحی شدهاند (که سپس میتوانند تصمیم بگیرند که آیا نتایج را به اشتراک بگذارند یا خیر) و همچنین به ارائهدهنده آزمون نظرسنجی آنلاین اطلاعاتی میدهند که میتواند برای اهداف بازاریابی استفاده شود.
انواع آزمون نظرسنجی آنلاین شخصیتی
این سوالات آزمون نظرسنجی آنلاین برای بهتر فهمیدن شرکتکنندگان از طریق سوالات شخصیتی طراحی شدهاند. مثال آزمون نظرسنجی آنلاین سوالاتی را مطرح میکند تا کمک کند که آیا پاسخدهنده ماجراجو/فعال است یا شاید خیر.
سوالات آزمون نظرسنجی آنلاین دیگر در نهایت مربوط به برندی است که در حال انجام آزمون است. به عنوان مثال، آزمون نظرسنجی آنلاین ممکن است بپرسد: “کدام سبک لباس را ترجیح میدهید” و سپس بر اساس پاسخ، کاربر را به صفحهای با لباسهای مشابهی که برای خرید موجود است، هدایت کند. این نوع آزمونها یک راه عالی برای ارائه پیشنهادات محصول به مردم هستند، بدون اینکه خیلی فشارآور باشند. علاوه بر این، از آنجا که پاسخها کاربران را به صفحات خاصی هدایت میکنند که مربوط به آنها هستند، تجربه کاربری منحصر به فرد و معمولاً توسط مردم تحسین میشود.
انواع آزمون نظرسنجی آنلاین خرید
در ابن آزمون از شرکتکنندگان خواسته شده است که ارزیابی کنند که چقدر از مدلهای خاص خوششان میآید. بر اساس پاسخ آنها، سایت میتواند آنها را به یک صفحه با مواردی که به آنها جذابیت خواهد داشت، هدایت کند. این یک تجربه کاربری ایدهآل است که تعامل مشتری را افزایش میدهد – و احتمالاً فروشها را هم افزایش میدهد!
7 مزیت استفاده از آزمون نظرسنجی آنلاین
ما به برخی از دلایل استفاده از آزمون نظرسنجی آنلاین توسط شرکتها، برندها و دیگران پرداختیم. اما همیشه مفید است یک لیست کاربردی داشته باشیم! در ادامه هفت دلیل برتر برای استفاده از آزمون نظرسنجی آنلاین آورده شده است.
1. کشف دانش مشتریان
وقتی افراد وبسایت شما را باز میکنند و با آن تعامل ندارند، دشوار است چیزی درباره آنها جمع آوری کنید. با این حال، آزمونها تعامل کاربر را افزایش میدهند. افراد بیشترین زمان را بر روی سایت صرف میکنند و کمی از شخصیت خود را فاش میکنند. این میتواند به شما کمک کند که در آینده به شکل موثرتری آنها را هدف بگیرید و ارزش بیشتری ارائه دهید.
2. افزایش فروش
اگر در زمینه فروش فعالیت میکنید، استفاده از آزمونها برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحات مرتبط با علاقههایشان همچنین میتواند نرخ خرید را افزایش دهد. همچنین باعث بازدیدهای دوباره میشود که میتواند به فروشهای بیشتری منجر شود.
3. دریافت ایمیل از طریق ثبت نام
بازاریابی ایمیل یک راه مؤثر برای دسترسی به مشتریان است – اما ابتدا باید آدرس ایمیل آنها را بگیرید و برخی از افراد ممکن است بدون انگیزهای آن را ارائه ندهند. میتوانید از آزمون برای جمعآوری آدرسهای ایمیل استفاده کنید اما اعلام کنید که نتایج آزمون به یک آدرس ایمیل ارسال خواهند شد.
4. افزایش تعامل
موسسه بازاریابی محتوا نظرسنجیها را انجام داد و فهمید که بیش از 80٪ از پاسخدهندگان موافقند که محتوای تعاملی، مانند یک آزمون نظرسنجی آنلاین، بهتر از محتوای استاتیک توجه را جلب میکند. به هر حال مهم نیست چقدر متن جذاب باشد، هنوز هم روشهای غیرفعالی برای مصرف محتوا هستند. آزمون نظرسنجی آنلاین عامل تعامل مهمی فراهم میکنند.
5. افزایش تعامل در رسانههای اجتماعی
مطالعه هاروارد که قبلاً اشاره کردیم نشان داد که وقتی به افراد اجازه داده میشد که پاسخهای نظرسنجی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا آنها را خصوصی نگه دارند، انتخاب میکردند که به اشتراک بگذارند. وقتی یک آزمون جذاب و دارای اطلاعاتی است، مردم آن را به اشتراک میگذارند که میتواند به گفتگوهای زیادی در رسانههای اجتماعی منجر شود و دیگران را به صفحه آزمون نظرسنجی آنلاین شما هدایت کند. این در نهایت ممکن است به تعداد بیشتری از دنبالکنندگان شما یا برند شما منجر شود.
6. بهبود تقسیمبندی مشتری
هنگامی که اطلاعاتی درباره مخاطبان خود جمعآوری میکنید، میتوانید شروع به قرار دادن آنها در دستههایی کنید. کوییزها به شما کمک میکنند تا بفهمید چه نوع مشتری هستند، نیازهای آنها چیست و چگونه میتوانید بهترین آنها را حل کنید. بر اساس دسته مخاطب که آنها را در آن قرار میدهید، میتوانید پیامهای بازاریابی و دعوتنامههای مختلفی را به آنها ارسال کنید.
7. بهبود سئو
آزمون نظرسنجی آنلاین معمولاً شامل تعاملات صفحه متعدد (کاربران کلیک میکنند و به هر سوال پاسخ میدهند) و نرخ بالای بازگشت – دو چیزی که گوگل دوست دارد – هستند و برای سئو عالی هستند.
نتیجهگیری
آزمون نظرسنجی آنلاین یک راه عالی برای بهبود تعامل و درگیری با مشتریان هستند. و مردم از آنها خوششان میآید؛ بیش از 80٪ اظهار داشتهاند که در جلب توجه مؤثرتر از صفحات تنها متنی هستند. آزمونهای مبتنی بر تصاویر میتوانند حافظه و احساسات را تحریک کرده و نشان داده شدهاند که بهبود آگاهی از برند را به 20٪ و درنظر گرفتن خرید را به 40٪ افزایش میدهند.
هنگام ایجاد آزمون های نظرسنجی آنلاین، از یوچک بهترین راه را برای دستیابی به هر دو زمینه را داشته باشید. ایجاد آزمون نظرسنجی آنلاین یوچک به شما این امکان را میدهد که به راحتی نظرسنجیهایی ایجاد کنید و تصاویر نظرسنجی به آنها اضافه کنید تا تعامل بیشتری فراهم شود. شما میتوانید انواع مختلف سوالات و پاسخهای مبتنی بر تصاویر ایجاد کنید تا به شما کمک کنند درباره مشتریان بیاموزید و آنها را به مشتریان ثابت تبدیل کنید.
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید