زمانی که کسی به ما میگوید چه کاری نکنیم؛ این جعبه را باز نکنید، این میان وعده ممنوعه را نخورید، پشت این در بسته را نگاه نکنید، کنجکاوی ما به شدت فعال میشود. ما نمیتوانیم بیتفاوت باشیم، درست است؟ میشل لین در مورد زمانهایی که نباید از تحقیقات مبتنی بر پرسشنامه آنلاین استفاده کنیم، صحبت می کند. به عنوان یک متخصص در تحقیقات اصیل با دو و نیم دهه تجربه بازاریابی و محتوا، میشل میداند در مورد چه چیزی حرف میزند. آیا زمانهایی وجود دارد که استفاده از یک پرسشنامه آنلاین راه حل مناسبی نباشد؟ ادامه متن را بخوانید برای پنج مورد زمانی که نباید از پرسشنامه آنلاین استفاده کنید و چه کاری باید به جای آن انجام دهید.
۱. شما فقط میخواهید فروش یا قرارداد محصول انجام دهید
این یک داستان قدیمی است: شما یک گزارش صنعتی با عنوان جذاب دانلود میکنید که پیشنهاد میدهد که شما اطلاعات ارزشمندی کسب خواهید کرد. اما وقتی شما شروع به خواندن میکنید، تحقیقات به شدت بازنگری شده و مستبد، با متنی که تنها برای به شما گفتن اینکه محصول شرکت چقدر عالی است وجود دارد. آیا این تجربیات شما را نسبت به شرکتی که گزارش را منتشر کرده است عوض میکند؟ احتمالاً نه.به نظر میشل، این به این دلیل است که شما نباید از پرسشنامه آنلاین برای حمایت از پیشنهاد محصولی که پنهان شدهاست استفاده کنید.
“اگر هدف شما استفاده از یک پرسشنامه آنلاین برای نشان دادن این است که چرا مخاطبان شما به محصول شما نیاز دارند؟ انجام ندهید”، او میگوید. ” اعتبار خود را از دست خواهید داد”. به جای این کار:
به جای استفاده از پرسشنامه آنلاین برای ساخت یک پیشنهاد فروش سنگین، اترین دادههای پرسشنامه آنلاین را که میتوانند ویژگیهای محصول را تأیید کنند جمع آوری میکند. سپس از گزارشهای پرسشنامه آنلاین برای جلب افرادی که امتیاز بالا میدهند زمانی است که به خوبی قرار داده شود، گزارش میتواند ارزشی برای مخاطبان هدف شما ارائه دهد و مزایای راه حل شما را نشان دهد.
نمونهی موردی: اترین به یک مشتری EdTech کمک کرد تا یک گزارش پرسشنامه آنلاین ایجاد کند که استراتژیهای آموزش سازمانی و روشهایی که به کاهش رفتار کاربری مشتریان و افزایش موفقیت شریکان منجر میشدند، را پوشش دهد. سپس، گزارش یک گام دیگر برده و ابزارها و پلتپرسشنامه آنلاینهایی را نشان داد که برای انجام کار خود استفاده کردند.
به اختصار، از پرسشنامه آنلاین برای جمعآوری دادهها استفاده کنید که به سوالات مخاطبان درباره حرفهشان، صنعتشان و اولویتهای روزمره آنها پاسخ دهد. هدف این است که به طور بیوقفه کمک کنید نه اینکه مخاطبان را به تماشا بکشانید و آنها را وقتی فکر میکنند به تحقیقات دقیق و آگاهانه شما مشارکت میکنند، به آنها محصول خود را فروختهاید. اگر شما میخواهید واقعیتهای سخت در مورد اینکه افراد واقعی چگونه از محصول شگفتانگیز شما استفاده میکنند را نشان دهید؟ بهترین انتخاب شما سرمایهگذاری در باشگاه مشتریان خود است.
۲. شما سعی در جمعآوری دادههای رفتاری دارید
همه ما دوست داریم فکر کنیم که خودمان را به خوبی میشناسیم، درست است؟ اما هنگامی که می خواهیم رفتارها و عادات خود را گزارش دهیم، ممکن است به واقعیت کاملاً بیاستدلال باشیم. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ از دانشجویان دانشگاه خواست که استفاده از گوشی هوشمند خود را گزارش کنند، که آن را ۴۰٪ کمتر از واقعیت تخمین زدند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نیز درباره استفاده از رسانههای اجتماعی نوجوانان، خطاهای مشابهی در گزارش داده شد. استفاده از تلفن همراه فقط یک مثال است اما به ما یادآوری میکند که به طور کلی ممکن است رفتارهای خود را به خوبی نشناسیم یا گزارش ندهیم.
به گفته میشل، این باعث میشود که پرسشنامه آنلاینها ابزار کمکارایی برای درک رفتار شوند. او میگوید: “آنچه مردم واقعاً انجام میدهند، بسیار متفاوت از آنچه آنها فکر میکنند که انجام میدهند است”. این یک تلفیق کلیشهای است اما واقعیت است اعمال واقعاً بهتر از کلمات سخن میگویند. پرسشنامه آنلاینها ابزار بسیار خوبی برای پرسیدن افراد در مورد آنچه فکر میکنند هستند جمعآوری نظرات آنها، درک مشکلات آنها و دیدن جهان از زاویه دید آنها.
“پرسشنامه آنلاینها عالی هستند اگر بخواهید نظرات یا آنچه که فکر میکنند افراد را مطالعه کنید. مردم درباره یک موضوع چه فکر میکنند؟ برنامههای آنها برای آینده چیست؟” اما زمانی که به استفاده از پرسشنامه آنلاینها برای پرسیدن از افراد در مورد آنچه واقعاً انجام میدهند میرسد، بهتر است به منابع دادهای دیگری نگاه کنید. بگذارید فرض کنیم که شما یک سوال پرسشنامه آنلاین در مورد اینکه مردم چقدر اذیت میشوند از ایمیلهای ناخواسته میپرسیدید. پاسخهای آنها ممکن است نشان دهنده این باشد که ایمیلهای آنها باعث میشوند لپتاپ خود را از روی میز بردارند، اما نرخ لغو اشتراک میتواند داستانی کاملاً متفاوت را بیان کند.
بنابراین در حالی که دادههای گزارششده توسط خود ارزشی برای درک احساسات و انگیزههای مخاطب دارد، این نوع ارزش متفاوت از آن چیزی است که دادههای رفتاری ارائه میدهد. آیا میخواهید بدانید چه مقدار مشتریان به پلتپرسشنامه آنلاین شما وارد شدهاند؟ از آنها پرسیدن به شما پاسخ دقیقی نخواهد داد آنها احتمالاً آن را کمتر یا بیشتر از واقعیت تخمین خواهند زد. بهتر است به آمار و اطلاعات پلتپرسشنامه آنلاین نگاه کنید. به جای این کار:
ممکن است ظاهراً روشن باشد، اما برای درک رفتار به دادههای کاربران نگاه کنید. از پرسشنامه آنلاینها برای جمعآوری نحوه فکر و احساسات مخاطبانتان استفاده کنید (که همچنین جای عالیای برای شناسایی نقاط ضعف و مشکلات آنها برای تقویت پیامها و موقعیتبندی شما است). سپس، اگر زمان و منابع داشته باشید، یک مطالعه انجام دهید که دادههای پرسشنامه آنلاین را با دادههای کاربری مقایسه کند تا ببینید کجا اختلاف دارند. شما یک تیم قوی از بینشهای مخاطب خواهید داشت.
۳. شما سعی دارید به یک موضوع خاص بیشتر بپردازید
خوشبختانه، زندگی در عصر دیجیتال به این معنی است که پر کردن پرسشنامه آنلاینها آسانتر و لذتبخشتر از همیشه است. اما واقعیت این است که بیشتر مردم هنوز هم علاقه زیادی به اختصاص دادن زمان بیشتر از چند دقیقه به یک پرسشنامه آنلاین ندارند. پس چه اتفاقی میافتد وقتی که شما آمادهاید برای بررسی کامل یک موضوع با یک پرسشنامه آنلاین، یا میخواهید همه چیزی را که شخصی درباره یک ایده خاص فکر کرده است بدانید؟
متأسفانه اینکه افرادی که پرسشنامه آنلاین شما را انجام میدهند، درباره موضوع شما به همان اندازه شما علاقهمند نیستند. بیشتر مردم به سادگی آماده وارد حوزه عمیق شما نیستند، بنابراین شما نباید از پرسشنامه آنلاین برای پرسیدن سوالهای مفصل و باز به مقیاسهای گسترده استفاده کنید. اگر شرکتکننده در پرسشنامه آنلاین در نصف راه از یک پرسشنامه آنلاین پر بار خسته شود، احتمالاً پاسخهای کمتر ارائه خواهد داد. یا اصلاً از پرسشنامه آنلاین خارج میشود. هیچ کدام از این نتایج ایدهآل نیست بنابراین از پرسشنامه آنلاین برای جمعآوری دانش در سطح دایره المعارف استفاده نکنید.
به جای این کار:
پرسشنامه آنلاینهای خود را کوتاه و مختصر نگه دارید. میشل حدود پنج تا هفت دقیقه طول میکشد. تجربه پرسشنامه آنلاین را برای کاربر خود لذتبخش کنید. میشل میگوید که شما باید از اینکه افراد “بیش از حد فکر کنند” پرهیز کنید. به جای این کار، گزینههای چندگانه را سادهتر کنید و سوالات را به همان شکلی که مخاطبان شما انجام میدهند، صورت دهید.
۴. شما سعی دارید مخاطبان خود را افزایش دهید
اهداف بازاریابی همه کمی متفاوت هستند. بنابراین ما شما را قضاوت نخواهیم کرد اگر نمیخواهید مخاطب خود را به طور گسترده افزایش دهید. پرسشنامه آنلاینها به شما کمک میکنند تا یک مخاطب را بسازید و افراد بیشتری را به عنوان حامی به کسب وکار خود جذب کنید. آنها به شما امکان اتصال با بسیاری از مشتریان آینده و به طور چشمگیری گسترش دامنه شما را ارائه میدهند. بیش از خود پرسشنامه آنلاین، میتوانید دادههایی که جمعآوری میکنید را به بینشهای ارزشمند تبدیل کنید که استراتژی شما را درونی شکل میدهد و توجه (و اطلاعات) مخاطبان جدید را به خود جلب میکند. اما اگر شما به دنبال راههایی برای رشد و گسترش قدرتمند هستید، آنگاه پرسشنامه آنلاینها احتمالاً برای شما مناسب نیستند.
به جای این کار:
از پرسشنامه آنلاینها برای رشد مخاطب خود استفاده کنید. به پروفایل مشتری ایدهآل خود اطلاع دهید که به آنها گوش میدهید و از پاسخهای آنها برای بهتر شناختن آنها استفاده کنید. با جوایز، آزمونها و تجربیات تعاملی که برند شما را نشان میدهند، خلاق شوید. آماده هستید که از دادههای پرسشنامه آنلاین برای ادامه رشد استفاده کنید؟ مطالعات و گزارشات تحقیقی معناداری را براساس دادههایی که جمعآوری کردهاید ایجاد کنید که به مخاطبتان نشان دهد که آنها را میفهمید.
۵. شما ترجیح میدهید با مشتریان ارتباط بگیرید
پرسشنامه آنلاینها راههای جذاب برای ارتباط با مشتریان شما ارائه میدهند. آنها یک گفتگوی دوطرفه با پروفایل مشتری ایدهآل شما را آغاز میکنند، و تبادل شما را در یک روشی که ابزارهای بازاریابی دیگر، خب، انجام نمیدهند، به هم متصل میکنند. اِرین هم موافق است. او میگوید که پرسشنامه آنلاینها به شما “کمک میکنند تا مخاطب خود را بفهمید و خدمت کنید.”
اما اگر این چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید و ترجیح میدهید فاصله سالمی بین شما و مشتریان خود داشته باشید، آنگاه پرسشنامه آنلاینها برای شما مناسب نیستند. (خب، بهتر است که کار تشخیص سرنخ را به تیم فروش بسپارید، درست نیست؟)
به جای این کار:
به جای نگه داشتن مخاطب خود در فاصله (که مطمئنیم نمیخواهید این کار را انجام دهید)، از پرسشنامه آنلاینها برای جذب مشتریان فعلی و آینده بهتر از همیشه استفاده کنید. با استفاده از پرسشنامه آنلاینهای جذاب و آسان، بازخورد محصول را جمعآوری کنید و یاد بگیرید که مشتریان واقعاً چه فکری میکنند سپس پیامهای خود را بهینهسازی کنید و مخاطب خود را به روشهای جدیدی ردهبندی کنید.
با استفاده از پرسشنامه آنلاینها و آزمونها، سطوح جدیدی از وفاداری برند را تحریک کنید که به رهبران موجبات راهنمایی به محصول مناسب برای آنها را فراهم میکنند. از دادههای جمعآوری شده از پرسشنامه آنلاینها برای الهام بخشیدن محتوایی که مشتریان شما به آن اهمیت میدهند و بهبودهای محصولی که ارزش را میرانند، استفاده کنید. پرسشنامه آنلاینها به شما اجازه میدهند که مشتریان (و سرنخها) خود را به خود نزدیک کنید و آگاهی را به تبدیل به علاقه و سپس به وفاداری تبدیل کنید.
پس پرسشنامه آنلاینها برای ارائه فروش، جمعآوری دادههای رفتاری و تحقیق عمیق، حفظ حلقهی کوچک، یا حفظ فاصله از احتمالات استفاده نمیشوند. اما آنها ابزارهای ضروری برای شروع یک گفتگو با مشتریان و جمعآوری بینشهای قابل اجرا هستند. زمانی که پرسشنامه آنلاینها را استفاده میکنید، اطمینان حاصل کنید که:
- هدف بحث را مکالمه و جذب قرار دهید
- از آنها برای درک اندیشهها و احساسات مشتریان خود استفاده کنید
- برای ساختن پرسشنامه آنلاینها از یک ابزار ایجاد پرسشنامه آنلاین با یکپارچه سازی قدرتمند استفاده کنید
نتیجه گیری
در این مقاله، ما بررسی کردیم که در چه شرایطی باید از استفاده از پرسشنامه آنلاینها و پرسشنامه آنلاینها پرهیز کنیم. از جمله این شرایط میتوان به استفاده برای فروش، جمعآوری دادههای رفتاری، انجام تحقیقات عمیق، حفظ گروه کوچک مخاطبان، و حتی نگه داشتن فاصله با مشتریان اشاره کرد. در عوض، ما شاهدیم که پرسشنامه آنلاینها و پرسشنامه آنلاینها همچنان ابزارهای بسیار قدرتمندی برای شروع یک گفتگو با مشتریان و جمعآوری بینشهای مفید هستند. با استفاده صحیح از آنها، میتوانید ارتباطات خود را با مخاطبان تقویت کرده و به دانش بهتری از مشتریان خود دست یابید.
{fieldgroup 8}
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می دهید